digiplex ontsteking

2wdiesel

Rookie
20 jan 2018
3
0
hoi, ik heb een moto guzzi v75 bouwpakket aangeschaft. ben die nu aan het opbouwen. Deze heeft digiplex ontsteking. weet iemand in dit forum in welke positie de starterkrans moet worden gemonteerd bij linker zuiger in BDP? op de foto heb ik de dubbele nok op de starterkrans bij de locatie van de sensor gezet.

full
 
ik weet het niet zeker, maar kan dat vliegwiel er niet maar op een manier op, dan staat die toch altijd goed....
auto's hebben bijna altijd een manier om het vleigwiel er op te zetten als de ontsteking er meer getimed wordt
 
Ik heb ook een project met hetzelfde blok en digiplex ontsteking.Wat ik wel weet is dat de sensor ongeveer hier staat op het koppelingshuis.
Guzzigek komt er ongetwijfeld in zo,hij weet het wel.
 
Allebei bedankt voor de tips. ik ga zeker ook nog bij mgcn.nl proberen. In principe kan je de starterkrans op 6 posities monteren, dat is nl het aantal bouten waarmee de drukgroep aan de krukas zit. in mijn documentatie (deels italiaans) kan ik niets hierover vinden, en merktekens ontbreken, zowel bij de krukas-drukgroep als op de zijkant van de starterkrans - waar je normaliter met de stroboscoop de timing via het kijkgat kan controleren. dat zal wel zijn omdat de digiplex ook geen verdere afstelling nodig heeft. volgens mij kan je de krans of goed of 180 graden verkeerd zetten. de andere 4 posities lijken minder voor de hand liggend, want dan geen nok in de buurt van het gat van de sensor. ik laat hier nog even weten wat het geworden is.

op de foto het gewenste eindresultaat van mijn project. Inspiratie op www.pipeburn.com , zoeken op guzzi nevada.

groeten
full
 
Probleem is dat deze comp maar een korte tijd is gebruikt en de iets latere modellen met een andere aansturing waren uitgerust namelijk alleen een sensor op de nokkenas .
Kan geen werkplaats boek vinden van een V75 waar dit vliegwiel en de positie daarvan vermeld word alleen maar de modellen met carbs of de latere met alleen de nokkenas sesor kom ik tegen .
Guzzi kenende zou er een merk teken op de krukas moeten staan en op het vliegwiel deze moet dan ook in elkaars verlengde staan .
Van een tekening van een cali 1100 staat de dubbele nok omhoog maar er word niet gezegd welke cilinder boven in staat

Ik ga nog wat verder zoeken voor als je nog wat geduld hebt .
 
Bedankt voor het boek. De Engelse tekst is erg verhelderend. Mijn Italiaans is nl niet meer wat het nooit is geweest. Helaas geeft het geen uitsluitsel over de montagepositie van de starterkrans. Alles wat ik lees heeft het over merktekens, maar die zitten er bij mij echt niet op. ik probeer iemand te vinden met dezelfde motor en of die misschien bereid is om voor me te kijken hoe de krans is gemonteerd. als de sensor eruit is moet je het kunnen zien lijkt me.

groeten
 
Bedankt voor het boek. De Engelse tekst is erg verhelderend. Mijn Italiaans is nl niet meer wat het nooit is geweest. Helaas geeft het geen uitsluitsel over de montagepositie van de starterkrans. Alles wat ik lees heeft het over merktekens, maar die zitten er bij mij echt niet op. ik probeer iemand te vinden met dezelfde motor en of die misschien bereid is om voor me te kijken hoe de krans is gemonteerd. als de sensor eruit is moet je het kunnen zien lijkt me.

groeten
Je hebt een email terug.
Deze motor heeft wel carbs?
 
Oja staat op tafel voor een compleet nieuwe draadboom zonder alle poespas er omheen dus alleen voor de injectie .
Blok komt uit een fiets die in de brand heeft gestaan en maar hopen dat de ECU niet gesneuveld is , brand was in de kabelboom .
Niet die er nu op zit die zat bij de aankoop van de fiets
 
Heb het gecontroleerd op mijn Guzzi,de dubbele nok staat bij de sensor met de linkerzuiger in bdp.
Kon niet precies zien bij welke van de twee nokken hij precies in bdp staat,omdat ik met één hand de zuigerpositie moest voelen en met de andere de krukas tornen.

Vraag me af waarom er zoveel nokken op de krukas zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan