Radiale rempomp voor KTM 990 Adventure?

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Hoi,

Ik wil graag een wat betere rempomp op mijn KTM 990 Adventure. Als eens gedacht aan een rempomp van een Superduke 990 of een 1190 Adventure. Probleempje dat je dan overhoudt is een ander type koppelingshendel (kleur, vorm etc).

Iemand ervaring / suggesties?

Thx!
 
Teveel speling op remhendel, matige remdruk, na ontluchten en afbinden. Verder vond ik t gewoon n slordig ding. Ik wil gewoon een kwalitatief betere pomp.
Als je met matige remdruk bedoeld dat je te hard moet knijpen dan moet je een iets kleinere diameter nemen. In verhouding heeft een radiale [pomp een iets grotere diameter voor dezelfde remkracht.
 
Teveel speling op remhendel, matige remdruk, na ontluchten en afbinden. Verder vond ik t gewoon n slordig ding. Ik wil gewoon een kwalitatief betere pomp.

axiaal of radiaal zegt helemaal niets over de kwaliteit...
radiaal is echt het aller aller aller laatste waar je iet gaat merken van remdruk of aangrijpen.... dan zit je al op coureursniveau
 
Ik hoop het :+

Op mijn GSX-R 1000 zit ook een radiale pomp heb en die bevalt goed. Het moet ook niet per-se radiaal zijn. Ik vind de kwaliteit van de huidige pomp zo slecht dat ik graag een betere wil. Waarom dan niet meteen een radiale. Een Pomp van een Superduke 990 is misschien ook nog het overwegen waard.
 
axiaal of radiaal zegt helemaal niets over de kwaliteit...
radiaal is echt het aller aller aller laatste waar je iet gaat merken van remdruk of aangrijpen.... dan zit je al op coureursniveau

Ik deel je scepsis over de (on)zin van deze upgrade, maar het bovenstaande is nogal kort door de bocht.

Er zijn genoeg fietsen, meest recente voorbeeld dat ik had is een 2004 ZX-10R, die voorzien zijn van een axiale pomp die bij hard remmen niet te doseren is. En doseerbaarheid is waarom je een radiale pomp zou kunnen willen. Nou zijn de brembo axiale rempompen een stuk beter, maar als je een rijder bent die met regelmaat flink ankert (en daar hoef je helemaal niet voor op het circuit te zijn, en jouw mening over het remgedrag op straat is subjectief) kan een radiale pomp een zinnige upgrade zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik deel je scepsis over de (on)zin van deze upgrade, maar het bovenstaande is nogal kort door de bocht.

Er zijn genoeg fietsen, meest recente voorbeeld dat ik had is een 2004 ZX-10R, die voorzien zijn van een axiale pomp die bij hard remmen niet te doseren is.
En doseerbaarheid is waarom je een radiale pomp zou kunnen willen. Nou zijn de brembo axiale rempompen een stuk beter, maar als je een rijder bent die met regelmaat flink ankert (en daar hoef je helemaal niet voor op het circuit te zijn, en jouw mening over het remgedrag op straat is subjectief) kan een radiale pomp een zinnige upgrade zijn.

Alles hangt natuurlijk af van de combinatie van het geheel....
Ik heb al heel wat fietsen onder mijn kont gehad, van trommel tot enkele schijf tot dubbele brembo's op een bimota , en wat mij het meest verbaasde was het verschil in remkracht...
Niks een rem is een rem....
maar dat is bij auto's niet verschillend...bij sommige hoef je het rempedaal maar aan te raken en je zit met je neus tegen de voorruit,en bij andere stamp je er met 2 voeten op, en heb je nog tijd voor een schietgebedje
 
denk dat je vooral moet kijken wat de inbouwlengte is en of er eventueel zaken aan de rempomp zijn bevestigd, zoals spiegels of handkappen. hier zal je dan een andere oplossing voor moeten verzinnen, die vaak ook weer lengte in beslag neemt
 
Hoi, er is niks te vinden dat makkelijk over te zetten is, zeker niet met overeenkomstig verkrijgbare koppelingshendel. Of je moet een rem- en koppelingspomp van een 1050, 1090, 1190, 1290 ADV nemen.
Maar dat wordt me te gortig. Ik kijk het nog een seizoentje aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan