Motor-Forum

Select Forum

Kop R6 flowen

Reg. datum:
27 aug. 2007
Ik ben opzoek naar een bedrijf die mijn kop van mijn R6 ‘07 kan flowen. Ik heb Ahnendorp en mvs gevonden maar misschien zijn er nog andere?
Schiet Rij sneller dan mijn schaduw

Ninjaaaaa!!

Reg. datum:
23 jun. 2005
Pajic
Ten Kate

Zelf geen praktijkervaring met kop flowen bij ้้n van deze en jouw benoemde aanbieders.
Weet ook niet of er veel verschil zit in prijs/kwaliteit/prestaties onderling.

Ben zelf ook zo nu en dan ori๋nterende.
Straat: ZX-6R '98, ZX-10R '04, ZZR 600 '97
Circuit: SC33 '97, SC57 '06, ZX-6R '10
CPZ: 1:57.702 , Assen: 1:52.738

Reg. datum:
13 okt. 2007
probeer swen jenik, jaren de superstock 600 r6jes van mtm gedaan en vele anderen.
oypo.nl/edlinikpics

Reg. datum:
27 aug. 2007
quote:
Raw schreef op 21 januari 2018 @ 21:23:
probeer swen jenik, jaren de superstock 600 r6jes van mtm gedaan en vele anderen.

Hoe kan ik contact met hem opnemen? Google geeft weinig resultaten :+

1199 S

Reg. datum:
17 nov. 2005
startrick Terborg , heeft ook een flowbank
Spedizione.nl Ducati onderdelen en onderhoud

NK Procup 600

Reg. datum:
05 jun. 2013
Zoeken op: Jenik Performance

Reg. datum:
31 mrt. 2010
Jan Roelofs, van Roloefs race service, zou je ook kunnen overwegen Zit in het zuiden des lands en heeft mij destijds goed geholpen met kopwerk. Ken het bedrijf verder niet goed maar heb de indruk dat hij ook voor gerenommeerde teams werk leverd(e).

Reg. datum:
27 aug. 2007
Iedereen bedankt voor de reacties. Zo zie je maar weer dat er genoeg bedrijven zijn die niet altijd even goed te vinden zijn. Ik heb vandaag het blok naar startrick gebracht. Is voormij dichtbij en had er een goed gevoel bij. Als ik alles terug heb dan post ik hier wel mijn ervaring. Altijd goed als andere hiernaar opzoek zijn.

Reg. datum:
31 dec. 2010
Ter info;

Ik ben benieuwd wat de vermogen winst is na het flowwen van de kop. Haalt hij alleen wat gietgalletjes weg of bewerkt hij de klepzittingen?

Ik heb zelf voor mijn Honda CBR 600 F3 ook een kop klaargemaakt. Hier zijn de inlaat kanalen lokaal kleiner gemaakt met epoxy.in combinatie met hogere compressie , en hete nokkenassen leverde het 10 pk extra op aan het achterwiel (112 pk).de slanke inlaat kanalen zorgt oa voor een hele goede powerband. Met grotere kanalen en hete nokkenassen verloor ik in het middengebied enorm veel vermogen en leverde op top ook niet veel meer op.

Nu is het r6 klok natuurlijk een stuk moderner en draait meer toeren. Maar ook hier worden de kanalen wel eens kleiner gemaakt.zie de website van " FW development
.

Vergeet niet de nokkenassen uit te klokken.
Veel succes.

Nou moe?!

Reg. datum:
22 jun. 2010
quote:
futura rijder schreef op 04 februari 2018 @ 20:28:
Ter info;

1. Ik ben benieuwd wat de vermogen winst is na het flowwen van de kop. Haalt hij alleen wat gietgalletjes weg of bewerkt hij de klepzittingen?

2. Ik heb zelf voor mijn Honda CBR 600 F3 ook een kop klaargemaakt. Hier zijn de inlaat kanalen lokaal kleiner gemaakt met epoxy.in combinatie met hogere compressie , en hete nokkenassen leverde het 10 pk extra op aan het achterwiel (112 pk).de slanke inlaat kanalen zorgt oa voor een hele goede powerband. Met grotere kanalen en hete nokkenassen verloor ik in het middengebied enorm veel vermogen en leverde op top ook niet veel meer op.

1. Tja daar ben ik ook wel benieuwd naar. :)

2. :} Knap werk ik zou die kop van jou (motor :+ ) best eens beter willen bekijken.
Ik ben nl afgelopen weken op deze site gestuit, en daar geloof ik bar weinig van.

http://www.mototuneusa.com/thanx.htm

En een tuner die al zijn geheimen zo op het www, strooit Hmm 8-)
KTM RFS 450 sm / 600 SRAD '98 / KTMito supermono en KTM 990 lc8 supertwin projecten.

Reg. datum:
31 dec. 2010
De website van mototuneusa, is bij mij bekend.de tuner is al jaren niet meer actief.de website is nogal " apart" de boodschap is echter correct. Let wel op dat ze het hebben over wat oudere type motoren.de inlaatkanalen van veel moderne fietsen zijn al slanker gemaakt t.o.v 20 jaar geleden.

Toch meld de fw- development dat ze nog te groot zijn,r6 yamaha geloof ik met 15% oppervlak.

De kanalen verkleinen werkt ook niet altijd want je moet de zwakke plek in het ontwerp opzoeken.kanalen met epoxy opvullen is tricky en je moet goed weten wat je doet.de winst kan echter erg groot zijn.

www.racecracks.nl

Reg. datum:
09 mrt. 2003
Ik een tijd terug een kop laten flowen van een 2006 zx6r.

Het leverde mij ongeveer 7 pk winst op.
En 6 mm koppel.

125 pk op het achterwiel, en 70 mm koppel.
GSXR400R '89
ZX6R 2000 circuit
ZX10R 2004
gas d`r bi-j dan kump e wel op `t ende

Reg. datum:
27 aug. 2007
Heb ondertussen mijn blok weer terug en het ziet er weer goed uit. Klein bedrijf met verstand van zaken.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.