K1100 cafe racer

19 okt 2016
47
1
Gemert
Goedenavond mede motor liefhebbers.
Zal me even voorstellen, ik ben Patrick ben 34 lentes jong en sinds 3 jaar besmet met het motor virus. Ik kom uit gemert klein plaatsje in de buurt van Helmond.
Na het verbouwen van een Yamaha dragstar 1100 ben ik nu bezig met een bmw k1100 lt. Heb al veel topics gelezen en al veel ideeen en tips opgedaan. Dit word mijn eerste caferacer en ik ga jullie hulp en inzichten echt hard nodig hebben 😜. De tussenstand is nu dat er USD vork van een bmw s1000rr in gaat komen, pen word deze week op maat gedraaid en hopelijk past de vork dan perfect. Ben bezig met spaakwielen maar weet nog niet precies welke ik het beste kan pakken, dacht zelf aan r1150gs wielen. Ben nieuw op dit forum dus zal even uitzoeken worden hoe en wat maar ik ben blij dat ik goeie verhalen van jullie kan lezen 👍

Groet Patrick
full
 
Nou, het is nog geen carnaval, maar de boel ligt al op z'n kant in Waeverstadt
 
@martell het zal het komende jaar nog lang carnaval blijven ben ik bang 😄

@theredone je bijgevoegde foto is wel ongeveer de richting die we op gaan.
Zie wel vaak gaandeweg hoe de de motor zich laat vormen.
 
Altijd leuk om te zien wat iemand anders van een K gaat maken.
Zelf ook bezig met een K100. Nu alleen wel een meer jaren plan geworden XD

Mijn project: Joossio in "BMW k100RS Cafe Racer"
Misschien wel eens voorbij zien komen.



Qua wielen past een R1150GS achterwiel zonder iets aan te passen er zo in. Pak er ook een R1150GS achterrem klauw bij. Daar hoef je alleen aan de alu bracket van de klauw wat te vijlen om hem pas te krijgen. Redelijk "plug and play".
In de standaard K vork past zonder aanpassing een R100R spaak voorwiel (succes met zoeken :P ). Heb zelf een USD gekocht van een GSXR K4/5. Daar zal nog een andere as voor moeten worden gedraaid. Nog niet gesproken over de schijven de goeie offset geven.
 
Hoi joossio

Ja heb je topic zeker voorbij zien komen en met heel veel bewondering zitten lezen de laatste dagen.
Echt top hoe je met grootte nauwkeurigheid te werk gaat ik vind dat echt heel mooi om te zien.
Ik ben zelf ook echt een pietje precies maar als ik het zo als jij kan customizen dan ben ik heel tevreden. Heb helaas niet de technische opleiding genoten zoals jij nu doet maar ik leer me zelf het maar gewoon aan 😜 ben nu zelf bezig met omscholing tot tig lasser puur omdat ik lassen altijd fascinerend heb gevonden.
Maar in ieder geval bedankt voor je tips, ga eerst de vork is mooi passend maken en dan ga ik een paar leuke wielen zoeken en inderdaad ook een naaf laten draaien en mijn brembos passend zien te maken haha blijft leuk dat customizen.

Succes met je K en ik blijf je volgen 👍
 
De technische opleiding heeft me alleen geholpen met dingen beter te leren begrijpen haha. Ik deed al thuis lassen voor ik erop school les in kreeg. Ging daarna wel beter hoor. Maar je wordt dan maar naar een bepaald niveau geholpen. Wil je verder moet je er zelf in door blijven gaan.
De handigheid heb ik mijzelf merendeel gewoon zelf aangeleerd.




Die Dragster ziet er strak uit hoor. Erg clean. Als ik dit zie zal het met de K ook zeker goed komen.

Je hebt echte brembo klauwen. Gaaf hoor. Heb ik ook naar zitten kijken. Maar omdat ik een jappen vork heb komen ze standaard met Tokico.

Voordeel van de K1100 is ook dat je losse kelkjes op de throttle bodies kan zetten. Deze werkt dacht ik niet met een luchtmassa meter. Alleen een lucht temp en lambda sensor.




Als je vragen hebt, ik weet tot de trillings demper in het blok hoe een K in elkaar zit :P
 
Haha inderdaad door schade en schande leert men was volgens mij een van de wijze uitspraken toch 😝

Nee als je ergens veel plezier in hebt komt het allemaal goed. Ben wel heel benieuwd naar jouw k als ie klaar is. En ik denk wel meerdere mensen hier haha. Die kelkjes moet inderdaad lukken daarom heb ik ook de k1100 gepakt. En zo niet dan toch want ik wil KELKEN!!
Ga zeker nog veel vragen hebben dus je zult me hier met regelmaat terug zien. 👍
 
Zit nu te wachten op de pen die gedraaid word en hopelijk kan ik dan de voorpoten zonder al teveel moeite bevestigen. In de tussentijd ben ik me een beetje aan het verdiepen in het elektronische gedeelte. Zou graag alles van motogadget installeren maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn bij een k? nu lees ik dat BEP vel van de problemen oplost maar kun je BEP en motogadget ook samen gebruiken vraag ik me af? wil graag de (lillike)relaiskast halveren of uit het zicht krijgen voor een mooie cleane look. iemand hier ervaring mee toevallig?
 
Enige wat qua electra een beetje anders is bij een k is het neutraal lampje en de dynamo.

Het neutraallampje bij ongeveer elke motor werkt dmv een schakelaar in het blok die als ie ingeschakeld wordt aan massa gelegd wordt. De K werkt met een versnellingsindicator achter op de bak. Hier kun je eea uitslopen of je werkt met een relais-schakeling, dat kan ook.

De dynamo is net zoiets als op een auto, die heeft dus een laadstroomlampje en heeft dat ook nodig om te werken. Bij mijn K destijds had ik gewoon een lampje in een fitting in de relaiskast gestopt (GEEN LED).

Ik heb mss nog wel ergens schetsjes/schema's
 
Dus als ik het goed begrijp heb ik die bep helemaal niet nodig en kan ik gewoon alles van motorgadget gaan draaien. alleen een manier vinden voor de dynamo (signaal dat hij bij laad?) doormiddel van een laadstroomlampje. en neutraal is te omzeilen met een relaisschakeling.
Lees van alles dat zonder die bep je het toerental niet correct op je dash krijgt en dat de accu niet bij laait en inderdaad met de versnellings indicator. Nou als je misschien nog een schema hebt zou ik dat zeer op prijs stellen want ik ben bang dat ik die goed kan gebruiken :)
 
Ik zal het opzoeken. Toerental is geen probleem hoor.
Ik had zo'n rond metertje van tumbleton and twist en had alles prima werkende.
 
Zelf heb ik voor een kennis een Bep met motogadget aangesloten op een K.

Wanneer je de dashboard verwijderd doet de motor helemaal niks meer. Je kunt kiezen tussen een Bep of heel de kabelboom aanpassen.

Helaas heeft de Bep module geen schroefgat waar de schroef van de orginele stekker past. Dit heb opgelost met een T-rap.

De motor had ook een kleinere lithium accu, dus konden Bep en de motorgadget breakout in de accu bak.

Na werken aan de elektra van een K raad ik aan om een Bep te gebruiken. Als het zeer goed wil doen, dan een compleet nieuwe kabelboom, maar dat is meer werk.

BEP3.0

Ik heb geen ervaring met de kwaliteit, maar alles leek degelijk gemaakt. Hij is helaas niet waterdicht, dus wel ergens in plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat of wie bep is. Zonder de brooddoos doet het een k het inderdaad niet, maar een nieuwe kabelboom is absoluut niet nodig.
De koppelingsschakelaar overbruggen is geloof ik al genoeg.

Verder zoals gezegd, schakeling voor neutraal lampje en een laadstroom lampje.
 
Ik heb geen idee wat of wie bep is. Zonder de brooddoos doet het een k het inderdaad niet, maar een nieuwe kabelboom is absoluut niet nodig.
De koppelingsschakelaar overbruggen is geloof ik al genoeg.

Verder zoals gezegd, schakeling voor neutraal lampje en een laadstroom lampje.

Dit is een Bep BEP3.0

Een Bep bespaard je veel werk

Een nieuwe draaiboom is niet noodzakelijk, maar zoals ik zei;” als je het heel goed wil doen.....”
 
Laatst bewerkt:
Ja heb idd al veel gehoord over de ‘bep’ en lijkt me ook noodzakelijk. Nieuwe kabelboom zou wel echt heel vet zijn maar dat kan ik niet zelf dus ook vet in de portemonnee waarschijnlijk ;) maar jij praat over de breakoutbox dat is wat anders als de m-unit toch? Wil het liefst een clean mogelijk stuur en de functies van de motogadget switches. Het is allemaal niet goedkoop en dat maakt verder ook niet uit maar wil geen overbodige dingen aanschaffen. Hobby mag geld kosten toch :) tenminste dat vertel ik m’n vriendin
 
Ik kan mijn topic niet vinden, maar hij moet ergens zijn. Ik ga niet in discussie over wanneer het goed is, maar ik ha d één net rond tellertje en dat netjes aangesloten met zulke stekkers;

https://www.rdae.nl/multistekkers/honda-connectors-28-mm/

Alles werkte prima, het toerentellersignaal komt gewoon van een bobine. Niks moeilijks.

Plaatje van het stuur met klokje;

540.jpg
 
Gslandrover thanks ik ga je topic zoeken, waardeer alle informatie want voor mij is de elektra van de K volledig nieuw. duurt nog even voordat ik eraan begin maar alle informatie is welkom.
 
Ja heb idd al veel gehoord over de ‘bep’ en lijkt me ook noodzakelijk. Nieuwe kabelboom zou wel echt heel vet zijn maar dat kan ik niet zelf dus ook vet in de portemonnee waarschijnlijk ;) maar jij praat over de breakoutbox dat is wat anders als de m-unit toch? Wil het liefst een clean mogelijk stuur en de functies van de motogadget switches. Het is allemaal niet goedkoop en dat maakt verder ook niet uit maar wil geen overbodige dingen aanschaffen. Hobby mag geld kosten toch :) tenminste dat vertel ik m’n vriendin

De breakoutbox heb ik gebruikt voor de teller aan te sluiten. Afhankelijk van de motogadget teller heb je een breakbox om alle functies van de teller te kunnen aansluiten.

De M-unit heb ik ook eerder gebruikt. Voor de teller van motogadget inclusief de BEP heb geen m-unit nodig.
Wanneer je een completer kabelboom gaat maken en/of andere knoppen dan kan het handig zijn. De bluetooth unit is een leuke gadget.


Wat wil je doen met de tellers, knoppen, enz?
 
Het liefst de motoscope pro als teller, de m button, motorgadget knipperlichten in clipons, m switches links en rechts en de m lock. Dit zou het ideaal beeld zijn voor een clean stuur. En dan heb ik wel de m unit nodig denk ik?
 
Het liefst de motoscope pro als teller, de m button, motorgadget knipperlichten in clipons, m switches links en rechts en de m lock. Dit zou het ideaal beeld zijn voor een clean stuur. En dan heb ik wel de m unit nodig denk ik?


Dat is zeker een mooie combinatie. Ik heb meerdere M-units aangesloten en fantastisch spul.
 
Heren heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met een k1200 Rs wiel plaatsen in een k100lt?
Dan praat ik vooral over het achterwiel. Inmiddels zitten de s1000rr voorpoten netjes op zijn plek. Ben nu dus bij de wielen aangekomen, eerste instantie dacht ik aan spaakwielen maar zag nu de velgen van een k1200 van 1999 volgens mij en die zijn ook best dik. Moet nu echt een keuze gaan maken dan kan ik ook een nieuwe steek as laten draaien. Alvast bedankt
 
Ik denk dat je er dan eerst een paralever in moet meubelen. De vaste brug is voor smalle velgjes bedoeld. Of je moet het wiel uit lijn zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan