Motor-Forum

Select Forum

Honda Hornet Start niet, blok stuk.

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Franko P schreef op 29 januari 2018 @ 20:54:

[...]

M10x1 heeft een gat van 9.

:$

je bent wakkerder dan ik toen :t
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

Reg. datum:
19 mei. 2016
Morgen werkhandboek binnen kan ik verder
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

dlcbrvfrxllc4

Reg. datum:
06 apr. 2003
quote:
Paul4all schreef op 29 januari 2018 @ 20:48:

[...]

Hoe laat ben je er ongeveer?

Dit gaat te makkelijk B|

Heb jij een Goldwing ofzo?
tisniedevalmaardelanding

IBTL Score 2018: 43.

Reg. datum:
24 mei. 2012
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-xTGdiVXZrIj7ndlQOAyk8Y50aALp_BPo-MRnDgJBaAdNa9me
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Reg. datum:
21 jun. 2004
Maar zot, zou het niet kunnen dat het idd gewoon een moertje van bv het luchtfilterhuis is wat de inlaat is ingerold nadat het luchtfilterhuis weer gemonteerd is, daar een tijd is blijven horrelen tijdens die 2000km en weg is gezet met open inlaat kleppen op die cilinder. ts pakt zijn motor uit de berging voordat hij hem startte en toen rolde alsnog dat moertje naar binnen en wilde hij niet meer starten....die kans is uiteraard zeer klein maar zeker mogelijk.

Ps: kan me namelijk niet voorstellen dat ts iedereen hier expres voor de gek houdt....
www.innotec.nl

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
jelle visser schreef op 30 januari 2018 @ 23:56:
Maar zot, zou het niet kunnen dat het idd gewoon een moertje van bv het luchtfilterhuis is wat de inlaat is ingerold nadat het luchtfilterhuis weer gemonteerd is, daar een tijd is blijven horrelen tijdens die 2000km en weg is gezet met open inlaat kleppen op die cilinder. ts pakt zijn motor uit de berging voordat hij hem startte en toen rolde alsnog dat moertje naar binnen en wilde hij niet meer starten....die kans is uiteraard zeer klein maar zeker mogelijk.

Ps: kan me namelijk niet voorstellen dat ts iedereen hier expres voor de gek houdt....

In theorie kan het.

Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Ik sta open voor een toelichting op een andere theorie.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Bolski schreef op 31 januari 2018 @ 03:30:

https://youtu.be/QObZCmp46eY
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

ontevreden? bel me:)

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Bolski schreef op 31 januari 2018 @ 03:30:

geen idee.

wel een vaststaand feit : ieder motorblok staat steeds in eenzelfde (give or take een paar graden) positie stil, namelijk met een zuiger ergens in de compressieslag. een 4 in ljn valt dus steeds in 2 posities stil, op 180° van elkaar : 1 of 4 in compressie, 2 of 3 in compressie.
maar nooit in een positie waarbij kleplift maximaal is : de weerstand van de klepveer is daar te groot voor, groot genoeg om de krukas zelf te verdraaien : een 4 in lijn staat steeds stil met de ene cylinder in compressie en de bijhorende in klepoverlap, waarbij de klepopenning ver verwijdert is van de maximale kleplift.

in rust zal de moer er nooit in gevallen zijn.

en 2000km er niet in vallen is me echt veel te lang ;inlaat staat veel te rechtop om zolang ergens halverwege te blijven liggen, en of die moer van onderin de airbox zo hoog kan springen ???
Janbros wijzigde dit bericht op woensdag 31 januari 2018 09:32 (10%)

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
Janbros schreef op 31 januari 2018 @ 09:22:

[...]

geen idee.

wel een vaststaand feit : ieder motorblok staat steeds in eenzelfde (give or take een paar graden) positie stil, namelijk met een zuiger ergens in de compressieslag. een 4 in ljn valt dus steeds in 2 posities stil, op 180° van elkaar : 1 of 4 in compressie, 2 of 3 in compressie.
maar nooit in een positie waarbij kleplift maximaal is : de weerstand van de klepveer is daar te groot voor, groot genoeg om de krukas zelf te verdraaien : een 4 in lijn staat steeds stil met de ene cylinder in compressie en de bijhorende in klepoverlap, waarbij de klepopenning ver verwijdert is van de maximale kleplift.

o god, in theorie kan alles.

In de praktijk is 2000 km rijden met een moer in je inlaat kanaal dat schuin naar beneden loopt onmogelijk zonder problemen. De klep komt ergens klem open te staan en de zuiger zegt tikkerje jij bent um.

Wat regelmatig gebeurd is dat er dingen gedaan zijn aan een motor die niet verteld worden. In dit geval zou het goed mogelijk kunnen zijn in theorie dat TS nog een keer de carburateurs eraf heeft gehad. Maakt voor de reparatie niet zoveel uit, maarre

koffie @#$%

Enne, ik heb nog een cb600f blok *D
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Heeft iemand die moer wel eens goed bekeken op de filmpjes,die moer is behoorlijk beschadigd,de hoeken die recht horen te zijn zijn helemaal afgerond en er zitten beschadigingen op het oppervlak en de rand is op een deel afgeplat.
die is er echt niet pas ingerold toen de motor is stilgezet,die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.
RG-gamma wijzigde dit bericht op woensdag 31 januari 2018 09:44 (24%)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Very Fast Ride

Reg. datum:
03 dec. 2002
quote:
Janbros schreef op 31 januari 2018 @ 09:22:

[...]

geen idee.

knip

En bij het starten?

Het lijkt me persoonlijk ook sterk hoor dat die moer door de klep in invalt maar waarom zou TS ons voor de gek willen houden. Tis nog lang een 1 april.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
RG-gamma schreef op 31 januari 2018 @ 09:39:
Heeft iemand die moer wel eens goed bekeken op de filmpjes,die moer is behoorlijk beschadigd,
die is er echt niet pas ingerold toen de motor is stilgezet,die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.

ik heb alleen naar de zuiger gekeken. Als die moer 1 minuut in een verbrandingsruimte had gezeten was de zuiger een maanlandschap geweest
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
Zot schreef op 31 januari 2018 @ 09:43:

[...]

ik heb alleen naar de zuiger gekeken. Als die moer 1 minuut in een verbrandingsruimte had gezeten was de zuiger een maanlandschap geweest

Er past op die moer echt geen sleutel meer,die is zo beschadigd dat kan nooit op een andere manier dan met een hamer bereikt worden.Die heeft al een tijd lang in die cilinder gelegen.
RG-gamma wijzigde dit bericht op woensdag 31 januari 2018 09:47 (6%)

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
Dan rest de vraag, welke oordoppen heeft ts?

Die dingen moeten perfekt zijn :}
Zot wijzigde dit bericht op woensdag 31 januari 2018 09:51 (30%)
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
RG-gamma schreef op 31 januari 2018 @ 09:39:
die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.

dat wil ik geloven, en dat ze beschadigd is ook, TS zal ondertussen al dikwijls geprobeerd hebben te starten.

maar met die moer er in is die motor niet 1 keer rond gedraaid zonder dat het zuigeroppervlak nog herkenbaar is als zuigeroppervlak.

en zoals zot zegt : TS zou doof moeten zijn.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Er zit ook nog een mooie ronde afdruk op de zuiger precies het formaat van die moer,dus
wie zegt dat de kop op die plek niet beschadigd is.

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
RG-gamma schreef op 31 januari 2018 @ 10:18:
Er zit ook nog een mooie ronde afdruk op de zuiger precies het formaat van die moer,dus
wie zegt dat de kop op die plek niet beschadigd is.

niemand. Ding heeft op de startmotor wat keer KLENK gedaan en dawazzum
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
We gaan het zien als de kop er af ligt. :Y

Paarse techneut

de botte romanticus

Reg. datum:
28 mei. 2002
Functie:
Paarse techneut
quote:
RG-gamma schreef op 31 januari 2018 @ 10:28:
We gaan het zien als de kop er af ligt. :Y

Wel een foto van die oordoppen graag
motorzaak utrecht

tevreden? reageer hier

IBTL Score 2018: 43.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Home-made?

https://www.bison.nl/content/dam/bison/nl/packshots/Pur.png.thumb.1280.1280.png

Hoe dan ook, ik ben het met Zot eens dat 't moertje er nooit lang in gelegen kan hebben.
1 Minuut draaien, als is 't maar stationair geeft een ravage als een ehhh ..... Maanlandschap.
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Reg. datum:
18 jan. 2011
Kan ook nog zijn dat de schades aan het moertje ontstaan zijn tijdens het 2000km rondratelen ergens in de inlaat.... In de cilinder is ie niet geweest met lopend blok, daar is denk ik iedereen die een blok waarbij dat gebeurde van binnen gezien heeft het wel over eens.
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Reg. datum:
19 mei. 2016
De kop is eraf en de moer is eruit.

Weer veel geleerd om de kop eraf te halen, spannend klusje.
Handboek was goed te volgen, op youtube was gelukkig ook veel te vinden.

Oke, de moer, wat ligt die mooi in het midden precies onder de bougie gat.
De moer heeft helaas wat schade aangebracht op 1 van de uitlaat kleppen, die staat scheef.
De moer heeft nooit een slag gezien in de cilinder en die heeft zoals hierboven al ongeveer bekent was tussen de carbs en de kleppen heerlijk liggen stuiteren. Dat kan ik zien aan de metaal slijtage hiertussen.

Ik zal nu een nieuwe klep moeten plaatsen, of beter nog en makkelijker de kop moeten vervangen met van een donorblok.

https://ibb.co/dskDim

https://ibb.co/dywaw6

https://ibb.co/dW2hb6

https://ibb.co/iB3c9R

https://ibb.co/kFaeOm
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

ik weet het zeker, denk ik.

Reg. datum:
04 jan. 2011
In een glashelder epoxy (laten) gieten, dit ga je never nooit niet meer meemaken.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Best kans dat je die klep krom heb gemaakt met het aanduwen.
Nieuwe klep er in en gaan met die banaan.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.