Waar zit de link tussen motoren- en wapenproductie?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.111
8.241
Assen
Dag mensen..
Er zijn opvallend veel motormerken die een herkomst uit de wapenindustrie hebben.
(FN, Voskhod, IZH,BSA,Tula, CZ)- weet iemand nog meer?

Heeft iemand een verklaring voor dit verschijnsel? Het zal toch geen toeval zijn?

@ mod, ik zat te twijfelen tussen hier en off-topic.. ik merk 't wel als't niet goed is..
 
Sowieso de overheid.
Ik weet zeker dat er minstens 10 leveranciers te vinden zijn die aan de Politie leveren en die zich daar een krul in hun l*l om lachen.En dat met het tweede deel van je nickname... dingen beginnen op hun plaats te vallen O-) *D


Dat doen ze zelf met al die mallootige eisen van ze.
Als leverancier kan je het bijna zo duur maken als je wil.
 
Zundapp bouwde motor met zijspan combinaties. Ks750 met aangedreven zijspanwiel en een boxerblok. Lijkt sterk op de bmw versie.

Zwager heeft er een, compleet met dichtgelast kogelgat in de tank. Kost beduidend meer als een r1
 
Even niet over landbouw machines beginnen. Mengele is producent van landbouw machines.

Zyclon B was ontwikkeld als bestrijdingsmiddel. Maar werd gebruikt om heel iets anders om zeep te helpen.

Motor fabrikanten maakten in die tijd veel onderdelen van gestampt plaatwerk. Dezelfde techniek werd veel bij vuurwapens gebruikt in de massaproduktie. Kijk maar naar de mp40 mp44 ,
stengun, uzi en veel andere wapens uit het verleden.
 
Ook dat. Zo mocht/kon Messerschmidt geen vliegtuigen meer maken. Dus wat deden ze met de over gebleven materialen?

Juist ja.
[afbeelding]

En zie d'r nu nog maar eens 1 op de kop te tikken. :W

Moest ik ook aan denken.
Was als kleine jongen met mijn vader in het Autotron, daar stond er ook 1.
Mijn vader stond er zuchtend bij; "die heb ik vroeger ook gehad.... Had ik hem nog maar.. is nu veel geld waard"

Ik begreep wel dat het een beetje een uitdaging was om in te rijden, je zit schijnbaar met je reet ongeveer op de straat in een nogal klein dingetje. Vrachtwagens inhalen kon schijnbaar best spannend zijn..
 
nadeel van deze 3 wiel is dat de kap naar boven open gaat,
kom je op de kop terecht dan kom je er niet uit zonder hulp,
en bij brand gevaar op de kop zit je vast,
buur man maakte een schuurtje voor zijn drie wieler
rijd hem naar binnen oeps zolder te laag krijgt de kap niet om
hoog, en achteruit nee, de vrouw denkt hij is wel heel erg lang
aan het werk toch maar eens kijken :)
 
nadeel van deze 3 wiel is dat de kap naar boven open gaat,
kom je op de kop terecht dan kom je er niet uit zonder hulp,
en bij brand gevaar op de kop zit je vast,
buur man maakte een schuurtje voor zijn drie wieler
rijd hem naar binnen oeps zolder te laag krijgt de kap niet om
hoog, en achteruit nee, de vrouw denkt hij is wel heel erg lang
aan het werk toch maar eens kijken :)


Duidelijk :+
 
De wapenproductie was en is gewoon één goudmijn.
De Duitse bedrijven werden in de tweede wereldoorlog gewoon goed betaald door Hitler.
En die roofde alles weer bij elkaar van de goudvoorraad van veroverde landen en bezittingen van inwoners en dan vooral (rijke) joden.

Niet was, IS!!

Ik heb 9 jaar bij Fokker gewerkt in Hoogeveen, en daar wordt veel gemaakt voor het leger.
Zelf heb ik onderdelen voor de Apache (AH64) gemaakt, als het slecht gaat met de economie, dan leven de wapenleveranciers helemaal op.

Ik geloof dat die dreiging van oorlog expres in stand wordt gehouden, hoe meer angst, hoe meer er verkocht wordt, en dit gaat echt om enorme bedragen, en heel makkelijk te doen..

Oorlog en de farmaceutische industrie...
 
Niet was, IS!!

Ik heb 9 jaar bij Fokker gewerkt in Hoogeveen, en daar wordt veel gemaakt voor het leger.
Zelf heb ik onderdelen voor de Apache (AH64) gemaakt, als het slecht gaat met de economie, dan leven de wapenleveranciers helemaal op.

Ik geloof dat die dreiging van oorlog expres in stand wordt gehouden, hoe meer angst, hoe meer er verkocht wordt, en dit gaat echt om enorme bedragen, en heel makkelijk te doen..

Oorlog en de farmaceutische industrie...


Een shot morfine is best wel lekker als er een gat in je lichaam geschoten is. :P
 
Laatst bewerkt:


Nee. Heb in Frankrijk een keer een vorm van morfine als pijnstilling gehad, vanwege serieuze rugklachten. Capsule doorslikken en na een kwartier trok er een warme gloed door het lijf en verdween de pijn. In combinatie met spierverslappers en een andere pijnstiller was ik volgens vrouwlief best wel vervelend aan het zeuren. Niets van gemerkt, ik vond alles wel lekker relaxed. :+
 
Nee. Heb in Frankrijk een keer een vorm van morfine als pijnstilling gehad, vanwege serieuze rugklachten. Capsule doorslikken en na een kwartier trok er een warme gloed door het lijf en verdween de pijn. In combinatie met spierverslappers en een andere pijnstiller was ik volgens vrouwlief best wel vervelend aan het zeuren. Niets van gemerkt, ik vond alles wel lekker relaxed. :+

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan