Slippende koppeling, net alles vervangen. Kawa ER6n

Poowhz

Rookie
24 jan 2018
15
0
Hallo iedereen,

Ik rijd momenteel met een Kawasaki ER6-N van 2013.
Nu zit ik toch met de handen in men haar, want ik heb al alles geprobeerd waar ik zelf kan opkomen.

Even een schets van de situatie.

Een paar maanden geleden begon mijn koppeling te slippen op hoge toeren. Ik heb dan mijn koppelingsplaten, frictieplaten en veren vervangen. (Alles zat trouwens nog binnen de service limiet, maar sinds het toch openlag toch alles vervangen)

Mijn nieuwe platen hebben ongv 2 dagen in olie gelegen voor ik ze er in stak.
Met mijn nieuwe platen slipt hij weer, en het is zelfs erger geworden.

De clutch kabel is ook goed afgesteld, maar nu is het slippen zo erg geworden dat ik immens veel vermogenverlies heb. Vroeger was max 220 km/u, nu haal ik met moeite 170, en dan moet ik al een serieus lange baan hebben.

Hij durft dit ook in bochten te doen, wat natuurlijk voor gevaarlijke situaties zorgt.

(Ook moet ik er bijzeggen dat hij minder zuinig loopt met de nieuwe platen, vroeger kon ik met een volle tank, en zuinig rijden 200-250km rijden, nu max 150)

Als de koppeling slipt keert ie ook vanzelf terug, dus zonder het gas te lossen, en dan neemt ie hem om even later terug te slippen.

Alvast bedankt voor de eventuele tips!

Olie die ik gebruik is 10W40 semi synthetisch van EUROL.
 
Laatst bewerkt:
nee het moet gewoon werken met originele onderdelen.

vermogensverlies? Je gaat me toch niet vertellen dat je met een slippende koppeling de topsnelheid probeert te halen? Want dan ben je nu wel weer aan een nieuwe koppeling toe.

Klinkt meer alsof er iets serieus aanloopt ofzo... lopen je wielen vrij? hoe is de kettingspanning? Klinkt alsof je met kokende remmen rondrijdt
 
Ja net aan gedacht dat ik de olie vergeten was erbij te zetten. Ik gebruik 10W40 semi Synthetische olie (EUROL)van RAD.

vrije speling is nagekeken, en alles zit zoals het moet zitten, vandaar dat ik geen idee meer heb wat er nog meer mis kan zijn.
 
Ja net aan gedacht dat ik de olie vergeten was erbij te zetten. Ik gebruik 10W40 semi Synthetische olie (EUROL)van RAD.

vrije speling is nagekeken, en alles zit zoals het moet zitten, vandaar dat ik geen idee meer heb wat er nog meer mis kan zijn.

Denk dat het tijd word dat je de koppeling er uit gaat halen en gaat bekijken ;)
 
Kabel-koppeling right? Zou eerst eens heel goed naar de route en loop van de kabel kijken. Als hij een knik of zwaar puntje heeft kan het lijken alsof het aan de koppeling ligt. Kabel los halen aan de koppelingskant en dan eerst eens goed voelen hoe hij loopt, en daarna hoe hij loopt als je hem bedient met het stuur in een paar verschillende standen en met je vork in/uit geveerd.

Als dat allemaal goed is heb je een goede kabel en een nieuwe koppeling. Dan pas zou ik opnieuw naar de koppeling kijken (althans, als je echt 100% zeker weet dat de koppeling slipt).

Heb al eens een kennis in de werkplaats gehad die zeker wist dat zijn koppeling slipte en daar al 7 maanden over zeurde. Bleek dat de motor wel/niet inhield door een vrijwel verstopt in-tank brandstof-filter.. Just saying.. ;)
 
Kabel-koppeling right? Zou eerst eens heel goed naar de route en loop van de kabel kijken. Als hij een knik of zwaar puntje heeft kan het lijken alsof het aan de koppeling ligt. Kabel los halen aan de koppelingskant en dan eerst eens goed voelen hoe hij loopt, en daarna hoe hij loopt als je hem bedient met het stuur in een paar verschillende standen en met je vork in/uit geveerd.

Als dat allemaal goed is heb je een goede kabel en een nieuwe koppeling. Dan pas zou ik opnieuw naar de koppeling kijken (althans, als je echt 100% zeker weet dat de koppeling slipt).

Heb al eens een kennis in de werkplaats gehad die zeker wist dat zijn koppeling slipte en daar al 7 maanden over zeurde. Bleek dat de motor wel/niet inhield door een vrijwel verstopt in-tank brandstof-filter.. Just saying.. ;)

Bedankt voor de constructieve tips! zal ik inderdaad eens checken.
Brandstof filter zal wel net boven mijn kennis zijn dus word dan waarschijnlijk naar de dealer binnendoen :'(
 
Heb je de metalen koppelingsplaten wel met de goede kant naar boven gemonteerd,of ze er gewoon in gezet zonder daar op te letten.En of de metalen platen niet krom waren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan