Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ja, die dingen ken ik. Die gebruik je normaal gesproken, en schroef je dus idd in de achterbrug. Maar zo'n op het eerste gezicht zitten er geen tapgaten in de achterbrug.
 
Weet iemand trouwens of er bobbins o.i.d. te krijgen zijn voor de achterbrug van een fzs600? Ik heb een hele mooie paddockstand, maar die heeft alleen van die haken voor bobbins in de achterbrug :(
Er zit niks om de bobbins te monteren, gewoon een paar "lepels" kopen om de haken te vervangen op je paddockstand..
full


Enne, wat is er mis met de middenbok :?
 
Laatst bewerkt:
Er zit niks om de bobbins te monteren, gewoon een paar "lepels" kopen om de haken te vervangen op je paddockstand..
[afbeelding]

Enne, wat is er mis met de middenbok :?
Middenbok schijnt niet te passen i.c.m. met de uitlaat die ik nu heb. En geen middenbok is minder gewicht. To add speed, add lightness :+
Die lepels had ik al gezien, bij Datona vond ik ze knetterduur. Maar ik zie dat ze bij powerplustools maar €12,50 zijn :) dan maar zo'n setje halen
 
Zo, en ik mag mij inmiddels ook officieel melden in dit topic! Vanochtend te motor van SoeF! overgenomen! Dat rijdt best leuk zo'n Fazer! Valt mij niks tegen!
Heb zojuist meteen rimstriping besteld, dat staat wel leuk op dat ding 8-)

Nice, gefeliciteerd!
Heb je zo'n rolletje rimsptriping besteld, of van die losse voorgevormde stukjes?
Ik heb namelijk ook een rolletje geprobeerd; door al het prutsen had ik uiteindelijk maar genoeg voor 1 velg :')

Minder zicht? :?
Waarschijnlijk wordt bedoeld: Ziet er minder uit. En daar ben ik het dus mee eens. De koffer wil ik vooral voor de buitenlandtripjes met de mannen en binnenlandse tripjes met moeder de vrouw. Zit ook een rugsteun op. O-)

Lijkt me inderdaad ideaal voor dat soort tochtjes, wellicht dat ik er ook eentje ooit aanschaf. Heb je een foto van hoe het eruit ziet zonder koffer? Ik wil namelijk dat het er ook mooi uitziet als de koffer eraf is, ben wel benieuwd naar jouw resultaat.

Zo vandaag de gaskabels vervangen en de revivisiesetjes voor de vlotters geplaatst.

Gaskabels is wel een lastig dingetje. Het grootste probleem is het loskrijgen aan de carberateurs. Daar kom je echt niet zomaar bij.

Gelukkig moesten die er bij mij toch af. Al met al van 10:00 tot 14:00 bezig geweest.


4 uur klussen, toch weer (200-30=) 170 euro bespaard :t Ik ben sowieso meestal best lang bezig met klusjes, doe alles lekker rustig aan :9


Middenbok schijnt niet te passen i.c.m. met de uitlaat die ik nu heb. En geen middenbok is minder gewicht. To add speed, add lightness :+
Die lepels had ik al gezien, bij Datona vond ik ze knetterduur. Maar ik zie dat ze bij powerplustools maar €12,50 zijn :) dan maar zo'n setje halen

Heb je een foto van je uitlaat, uit nieuwsgierigheid?
 
Beste Fazerrijders,

Mag ik jullie opzadelen met een vraag? Ben in onderhandeling over een Fazer 1000 uit 2002.
Kleur is rood, frame is zilver. Normaal gesproken is het blok dan toch ook zilver?
Deze heeft namelijk een zwart blok met de zijkapjes ( ik denk ontsteking) in het zilver.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet Martijn
 
Beste Fazerrijders,

Mag ik jullie opzadelen met een vraag? Ben in onderhandeling over een Fazer 1000 uit 2002.
Kleur is rood, frame is zilver. Normaal gesproken is het blok dan toch ook zilver?
Deze heeft namelijk een zwart blok met de zijkapjes ( ik denk ontsteking) in het zilver.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet Martijn

Bijna ieder blok van een FZS1000 2002 dat ik tegenkom via Google is inderdaad zilver. Wellicht overgespoten?
 
Nice, gefeliciteerd!
Heb je zo'n rolletje rimsptriping besteld, of van die losse voorgevormde stukjes?
Ik heb namelijk ook een rolletje geprobeerd; door al het prutsen had ik uiteindelijk maar genoeg voor 1 velg :')Lijkt me inderdaad ideaal voor dat soort tochtjes, wellicht dat ik er ook eentje ooit aanschaf. Heb je een foto van hoe het eruit ziet zonder koffer? Ik wil namelijk dat het er ook mooi uitziet als de koffer eraf is, ben wel benieuwd naar jouw resultaat.4 uur klussen, toch weer (200-30=) 170 euro bespaard :t Ik ben sowieso meestal best lang bezig met klusjes, doe alles lekker rustig aan :9Heb je een foto van je uitlaat, uit nieuwsgierigheid?
Ik heb van die losse stukken besteld. Bij mijn oude GSX-R had ik zo'n rolletje besteld, maar dat was echt een gepiel :') ik kreeg het er ook niet als 1 geheel op :P Dus die losse stukken zijn dan een stuk makkelijker (en dat voor maar 80 eurocent *D)

2460ynr.jpg


2u7bvbt.jpg


Dit is mijn uitlaat, een Scorpion (als het goed is). Dat de middenbok niet past had te maken met dat er blijkbaar een steuntje o.i.d. mist om de middenbok tegen te houden als je die inklapt (zou nu tegen de bocht aan komen)
 
Ik heb van die losse stukken besteld. Bij mijn oude GSX-R had ik zo'n rolletje besteld, maar dat was echt een gepiel :') ik kreeg het er ook niet als 1 geheel op :P Dus die losse stukken zijn dan een stuk makkelijker (en dat voor maar 80 eurocent *D)

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mijn uitlaat, een Scorpion (als het goed is). Dat de middenbok niet past had te maken met dat er blijkbaar een steuntje o.i.d. mist om de middenbok tegen te houden als je die inklapt (zou nu tegen de bocht aan komen)

Verstandig! Scheelt inderdaad echt veel geld. Ik ze had destijds via eBay geloof ik voor 3 euro ofzo, terwijl dat rolletje 20 kost.
Ik moet zeggen dat ik normaal geen enorme fan ben van het oude model, maar die kleurenstelling, z'n huidige staat en de mods maken 'm wel erg aantrekkelijk :9~
 
Laatst bewerkt:
Hij doet me overigens een beetje aan de Africa Twin denken vanwege de koplampen en de rechte onderkant van het kuipje 8-) En op deze foto ook toevallig de kleuren.

Honda-CRF1000L-AfricaTwin-static-beauty-horiz.jpg
 
Tnx!
Ik moet zeggen dat ik de Fazer als model in eerste instantie ook altijd links liet liggen. Want 'middenklasser', niet state of the art etc. :P, maar op een gegeven moment kom je er achter dat een supersport niet zaligmakend is in Nederland (zelfs met een Superbike kit). En deze dingen eigenlijk heel erg betaalbaar zijn, en in de juiste kleurstelling (zoals deze) erg goed smoelen (al zeg ik het zelf) :P Ik ben er ook echt blij mee 8-) 8-)
 
Iemand nog interesse in carbon deksel voor bij het luchtfilter ? Passend op een FZS 600 bouwjaar 2002, maar aangezien het blok niet is aangepast met de facelift zal het passen vanaf het 98 model tot 03.

3 tientjes excl. eventueel verzendkosten

images
 
Tnx!
Ik moet zeggen dat ik de Fazer als model in eerste instantie ook altijd links liet liggen. Want 'middenklasser', niet state of the art etc. :P, maar op een gegeven moment kom je er achter dat een supersport niet zaligmakend is in Nederland (zelfs met een Superbike kit). En deze dingen eigenlijk heel erg betaalbaar zijn, en in de juiste kleurstelling (zoals deze) erg goed smoelen (al zeg ik het zelf) :P Ik ben er ook echt blij mee 8-) 8-)
Nu alleen nog je onderschrift aanpassen! ;)

@ Patrick: Als het droog is, zal ik vanavond een piccie maken.
 
Dat wordt lastig, want die zit bijna geheel onder de plastic kont. Ik zal wel een foto van de beschrijving maken , dat verklaart ook het eea. Overigens heb je naast Givi ook een ander merk kofferdrager (Shad). Ziet er wat eenvoudiger uit qua montage, want je hoeft de kont niet uit elkaar te halen. link:http://www.mlmparts.com/nl/shad-top-master-bevestigingskit-d7f27d-voor-yamaha-fz1-2009.html

klik op het pdf-document voor de beschrijving. Bij de Givi zit ook een beschrijving, kun je het verschil zien.
 
Dat is wel iets netter ja. Geen probleem met de knippers?

Ik kon alleen een hele set van Givi scoren, bijna niet gebruikt en voor niet te veel. 8-)

Hier is de beschrijving van de montage. Wel even een klusje dus, maar, zoals gezegd, het extra remlicht kostte meer tijd. :')

Hier de beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel iets netter ja. Geen probleem met de knippers?

Ik kon alleen een hele set van Givi scoren, bijna niet gebruikt en voor niet te veel. 8-)

Hier is de beschrijving van de montage. Wel even een klusje dus, maar, zoals gezegd, het extra remlicht kostte meer tijd. :')

Hier de beschrijving.

Dat pastte precies maar heb toch zelf een andere kentekenplaathouder gefabriceerd zodat ik de hulp-beugel ook nog weg kan halen en het kenteken en knippers (+bedrading) dan kunnen blijven zitten.

Prijs is idd ook altijd een belangrijk argument.. ;)
Het stukje aanpassen (weghalen) van de binnenplaat was voor mij doorslaggevend om de SHAD te kiezen ipv Givi maar had de dragers en hulpplaat ook 2e hands voor niet te veel, Giviplaat los erbij gekocht en met wat extra gaten in de plaat het geheel mooi en stevig kunnen monteren.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me zeker nog aan aardig klusje als ik die beschrijving zie en het eletronicagedeelte nog erbij denk haha, maar wel mooi resultaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan