oude dolgedraaide carb bouten, waar nieuwe te koop?

Tostibrand

MF'er
28 jan 2018
31
7
Valthermond
Hoi allemaal. ik ben mijn XV535 aan het nalopen en ik loop tegen het volgende aan. ik weet niet waar ik vervangende bouten kan krijgen voor mijn Mikuni Carburateur. het gaat om de volgende maten:

M4x12mm (inc spring washers)
M4x18mm (inc spring washers)
M5x12mm

ik heb ze met moeite los gekregen en moet er echt nieuwe in zetten.

weet iemand waar je deze bouten kan krijgen, het zijn allemaal panheads.


bedankt alvast! :]
 
Ik zou er mooie inbusboutjes inzetten dan ben je ook van die jis kopjes af.

😶

Zeker een optie echter is het dan heel makkelijk om de threads kapot te draaien met een inbus sleutel omdat je een langere hefboom hebt als met een schroeven draaier. Als ik het voorzichtig vast draai kan het wel maar het blijft een risico dat je de bout te strak draait zonder dat je het door hebt. als ik voor inbus boutjes zou gaan wat voor materiaal moet het dan zijn? ik heb gehoord dat RVS niet zo goed is in combinatie met aluminium en dat je verzinkt moet nemen. klopt dit?
 
Je kunt toch ff een bitje gebruiken in een draaier 😩
Lijkt mij ook een beetje onhandig om daar met een inbussleuteltje te gaan pielen.
Maar alles met gevoel.
😐

Pak maar rvs hoor, een carb is niet van dat Alu wat je kent maar is een legering van weet ik wat allemaal🤔.
 
Laatst bewerkt:
Zeker een optie echter is het dan heel makkelijk om de threads kapot te draaien met een inbus sleutel omdat je een langere hefboom hebt als met een schroeven draaier. Als ik het voorzichtig vast draai kan het wel maar het blijft een risico dat je de bout te strak draait zonder dat je het door hebt. als ik voor inbus boutjes zou gaan wat voor materiaal moet het dan zijn? ik heb gehoord dat RVS niet zo goed is in combinatie met aluminium en dat je verzinkt moet nemen. klopt dit?


Jij bent 2 meter en handen als kolenschoppen?

Kom op hij, je hebt toch wel een beetje gevoel van hoe strak dat je zo'n boutje vast moet draaien?
 
gewoon verzinkte inbus boutjes gebruiken, kun je gewoon halen bij de gamma en praxis.
Bij de gamma de 12mm en praxis heeft 16mm (of net anderom) maar ze hadden iig niet beide.

Heb ik ook net gedaan bij m'n gpx carbs, gebruik een goed inbussleuteltje niet een afgeknaagde.
Draai ze gewoon vast, je hoeft niet nog een halve slag extra te geven om er zeker van te zijn.
 
Thx iedereen! zo heb ik wel genoeg info. ik ga morgen wel even shoppen haha er zit een hornbach hier in de buurt en die hebben veel meer aanbod in bouten dan gamma en praxis. die was alleen helaas vandaag gesloten ivm Roda JC-excelsior (ja dan sluiten ze helaas het hele terein rond om het stadion af, vind dat onzin maar goed)
 

Haha ja ... dit soort ondiepe bolkop inbus kopjes draaien bijna net zo snel door als een slecht passende kruiskopschroef. Om mee te werken is het niet handig maar om zeker te zijn dat de draad heel blijft, top.

Als je erbij kunt, kun je die kopjes vaak nog wel met een zijkniptang vanuit de rand naar het gat beet pakken en zo stukje bij beetje verdraaien.
 
Of gewoon niks, is echt overal gratis te halen.

Hmm, dat ik daar nooit aan gedacht heb :?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan