50mm offset kroonplaten: welke motor?

Henkies

Rookie
14 jun 2013
9
0
Hoi,

Voor een ombouw ben ik benieuwd welke motoren een vorkoffset hebben van 50mm of minimaal 45mm.
Dit om een jongere conventionele vork in een CB750 1977 te zetten, zonder kroonplaten te moeten laten frezen. De balhoofdpen aanpassen is makkelijker. Vorkpoten heb ik nog niet, hangt af van de pootdiameter die de kroonplaten benodigen.

Alvast bedankt!
 
Waarom wil je zo'n grote offset hebben?

Snelste wat ik kan vinden is een FZR600r, deze heeft 40mm offset. moderne sportmotoren zijn makkelijker om info van te vinden maar die hebben zo ongeveer allemaal tussen de 25 en 32mm offset.
 
Dat is de originele offset van dat jaar.
Inderdaad, vandaar de vraag. Wellicht een tourmotor of chopper? Dan gebruik ik daar de kroonplaten van icm sportieve poten...
 
Ten opzichte van moderne motoren, heeft de CB750 een grote balhoofdhoek (28graden). Om de trial te verkleinen, is de offset zo groot. Voor '77 hadden ze zelfs een grotere offset.

- De as vóór de vork, komt haast alleen voor bij offroad motoren en wat choppers.
- Ik ga slechts 1 maatje kleiner in wielmaat, van 19 naar 18". Dat compenseert geen 20mm kleinere offset.

Dus ik ben nog op zoek ja.

Von Dutch, dat zijn upside down vorken. Maar ik zie dat er heel misschien toch wat tussen zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan