Motor-Forum

Select Forum

Suzuki gs500e raar geluid

Reg. datum:
01 feb. 2018
Hallo ik heb een suzuki gs500e uit 2000
Als ik de motor duw hoor ik bij het voorste tandwiel een raar geluid maar nu het vreemde als ik op de motor rij is het geluid weg maar zodra ik hem ontkoppel is het geluid er weer. Iemand hier ervaring mee? ;(

Reg. datum:
22 nov. 2017
Heb je de mogelijkheid om een video/geluidsfragment te posten?

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
Slechte ketting wellicht bij vermogen trek je de ketting er wel doorheen maar zonder vermogen gaat de ketting kraken en klapperen, wellicht een hard stuk in je ketting en of slechte tandwielen.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

Reg. datum:
01 feb. 2018
Dus een kwestie van nieuwe ketting? Moet ik de tand wielen gelijk mee vervangen?

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Bas024nmgn schreef op 01 februari 2018 @ 18:56:
Dus een kwestie van nieuwe ketting? Moet ik de tand wielen gelijk mee vervangen?

Het is een vermoeden op basis van gebrekkige informatie.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
01 feb. 2018
De ketting heeft wel lichte roest vorming en dit doet hij na een tijd stil hebben gestaan maar de ketting is niet droog

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Er hoeft maar een o-ring te lekken en dan is de kettingschakel van binnen droog, ongeacht hoe vet hij van buiten is.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Kun je een plaatje van de ketting en tandwielen plaatsen? De kettingspanning is i.o.?

90

Reg. datum:
05 mrt. 2007
Motor op de middenbok zetten. Met de hand het achterwiel rond draaien en dan goed controleren of er strak punt in de ketting zit en alle schakels soepel bewegen. Dat zou ik als eerste controleren.

Reg. datum:
01 feb. 2018
Ik heb de motor op een middenbok gezet en inderdaad er zaten een paar schakels vast

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
Bas024nmgn schreef op 04 februari 2018 @ 13:28:
Ik heb de motor op een middenbok gezet en inderdaad er zaten een paar schakels vast

Je zou ze kunnen proberen los te maken beetje heen en weer bewegen goed schoonmaken en invetten met bv olie.
Ketting spannen op het straks te punt.
Met een beetje geluk gaat het er weer een beetje uit maar meestal blijft het niet 100%.
Rij er zelf gewoon mee door zolang de tandwielen en ketting maar niet zodanig versleten zijn dat het gevaarlijk wordt.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Bas024nmgn schreef op 04 februari 2018 @ 13:28:

Dit is een geval van lekke o-ringen. Zo snel mogelijk de ketting vervangen inclusief tandwielen.

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
waarom zo snel mogelijk ?
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:

Omdat een ketting met inwendig geroeste schakels heel gemakkelijk breekt, ook bij een GS500.
Als je niet rijdt maakt het niet uit natuurlijk. :P
RR. wijzigde dit bericht op maandag 05 februari 2018 14:20 (10%)

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
Zullen we het weer hebben over kettingspeling ipv kettingspanning voordat er weer een uitgaand lager sneuvelt

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.