98 RON benzine langs Franse snelwegen

350-v-twin

MF veteraan
12 aug 2004
1.523
853
den haag
Over enige tijd moet ik met mijn Ducati S2R800 (2005) een flink stuk over de snelweg door Frankrijk :] . Nu las ik op de website vd ANWB dat "gewone" Euro 95 nog lastig te vinden is langs Franse snelwegen, vanwege E10 dat daar de standaard is. Mijn Duc verdraagt geen E10.

Goed alternatief is 98 RON benzine (tank ik altijd in NL als BP Ultimate :} ), maar of 98 overal verkrijgbaar is in Frankrijk weet ik niet.

Wat zijn jullie ervaringen langs Franse snelwegen? Voor mijn TomTom heb ik een GPS bestand gedownload van de BP website, zodat ik via mijn TomTom altijd het dichtsbijzijnde BP tankstation kan vinden. Via de Franse website is zo'n GPS bestand (nog?) niet te vinden.

Hebben jullie een andere truc?

Dank alvast voor jullie adviezen :t
 
Dan rest nog de optie om een toevoeging bij de E10 brandstof te doen, geheten topolie. Daar hoeft maar een klein beetje bij de brandstof gedaan te worden om evt nare bestanddelen in de E10 te elimineren.

Is zelfs mogelijk met 2takt mengsmeringolie, 1/200 mixen.
 
Laatst bewerkt:
heb je de reclame gelezen. je moet het toevoegen aan de benzine als je op LPG rijdt. en hoe gaat dat dan enig posietief blijvend effect hebben op de verbrandingsruimte als het 99% van de tijd in de tank blijft zitten als je op LPG rijdt.
en iets toevoegen aan E10 gaat de schadelijke effecten die ethanol op rubbers heeft echt niet zomaar opheffen. het rubber blijft gewoon opgelost worden. wat dat product wel oplost is het overschot aan geld op je rekening maar daar staat dan weer niks over in de reclame.
 
heb je de reclame gelezen. je moet het toevoegen aan de benzine als je op LPG rijdt. en hoe gaat dat dan enig posietief blijvend effect hebben op de verbrandingsruimte als het 99% van de tijd in de tank blijft zitten als je op LPG rijdt.
en iets toevoegen aan E10 gaat de schadelijke effecten die ethanol op rubbers heeft echt niet zomaar opheffen. het rubber blijft gewoon opgelost worden. wat dat product wel oplost is het overschot aan geld op je rekening maar daar staat dan weer niks over in de reclame.

Lezen is een kunst.!!

Enough said.
 
als je gewoon even op streetview kijkt waar je wilt tanken langs de tolwegen of snelwegen zie je zo de borden met prijzen staan en voor wat voor brandstof het is. en dan zie je ook dat E10 vaak in de plaats komt van euro 95 en dat 98 nog gewoon leverbaar is.
 
Ik heb zo'n zelfde motor,waarom zou ie niet tegen die e10 kunnen?Ik ga elk jaar langs de snelweg Frankrijk in en kijk nergens naar.(met deze nu twee keer)
 
Ik heb zo'n zelfde motor,waarom zou ie niet tegen die e10 kunnen?Ik ga elk jaar langs de snelweg Frankrijk in en kijk nergens naar.(met deze nu twee keer)

Ducati heeft best veel problemen in de VS gehad toen ze daar met de ethanol in benzine begonnen
De tank wordt groter , volgens mij kregen ze daar een nieuwe tank bij een terug roep actie
 
heb je de reclame gelezen.




je moet het toevoegen aan de benzine als je op LPG rijdt. en hoe gaat dat dan enig posietief blijvend effect hebben op de verbrandingsruimte als het 99% van de tijd in de tank blijft zitten als je op LPG rijdt.
en iets toevoegen aan E10 gaat de schadelijke effecten die ethanol op rubbers heeft echt niet zomaar opheffen. het rubber blijft gewoon opgelost worden. wat dat product wel oplost is het overschot aan geld op je rekening maar daar staat dan weer niks over in de reclame.

Misschien moet je m nog eens goed lezen.

Ongeacht of je wel of niet in dit soort middeltjes geloofd staat er wat anders als wat jij nu typt.




vast wel maar het onderscheid tussen bullshit en werkelijkheid in hun teksten is wel erg hoog. het grootste gedeelte van de reclame teksten op hun site is klinkklare onzin.

Het grootste deel van de reclame is onzin ???

Is dat sowieso niet altijd zo bij reclame ? :P
 
Laatst bewerkt:
tank cure in de kunststof tank doen die tegen die e10 kan?
dan heb je dat al uit gesloten ,
rubber vervangen die bestand is tegen e10
dan blijf nog het aluminium over wat er niet tegen kan
maar dan uit noot een keer e10 tanken zal dan minder kwaad kunnen,
kost wat maar zeker is zeker, dan daar staan met een kapotte motor
 
Misschien moet je m nog eens goed lezen.

Ongeacht of je wel of niet in dit soort middeltjes geloofd staat er wat anders als wat jij nu typt.Het grootste deel van de reclame is onzin ???

Is dat sowieso niet altijd zo bij reclame ? :P
ik heb goed gelezen en er staat duidelijk op hun site dat het een toevoeging is voor benzine en diesel (of je moet een systeem op de inlaat gaan bouwen die daar de dosering toevoegt maar dat leveren ze niet) en dan raden ze het aan voor LPG en CNG motoren om koolafzetting op te lossen op de kleppen en zuigerveren door zijn zeer hoogwaardige smering. ik weet niet of je wel eens een LPG motor hebt open gehad maar ik kan je garanderen dat koolafzetting daar geen probleem vormen. die dingen zijn zo schoon van binnen dat zelf de olie die er bij een beurt uit komt nauwelijks van nieuw is te onderscheiden. maar nee dan zou het in eens de kleppen en zuigerveren blijvend smeren zodat de hitte beter wordt afgevoerd (maar welk doseer systeem je dan moet gebruiken staat nergens en aan gas kan je het niet toevoegen). en het zou de verbrandings ruimte net zo smeren als 2 takt olie (die helemaal niet het doel heeft om de verbrandingsruimte te smeren maar de onder en bovenknt van de cilinderwand en de krukas lagers) en die je ook continu moet toevoeren want het verbrand elke keer. maar hun olie verbrand eerst en laat dan een een smerende laag achter dus niet als 2takt want dat smeert eerst en verbrand dan.
dit klinkt heel erg als wonder olie die alle eventuele problemen oplost voordat ze een probleem worden maar je kan ze nooit de schuld geven als er toch iets kapot gaat want het was nooit hun fout.
en zij zijn natuurlijk de enige die het ontdekt hebben en alle grote oliemaatschappijen zijn dom en onderzoeken dit soort dingen niet.
 
Ooit heb ik in mijn Goldwing 1500 met zijspan eens van dat verrekte spul getankt en met sputterende motor bijna stil gevallen op de rondweg van Parijs.
Eerste beste camping na Parijs gestopt en alle restant afgetapt en kado gedaan aan de eerste beste die langs kwam.
Wij konden toen verder op lpg date dat was net voor Parijs “Horse service”
Wij stookte toen ook benzine in de coleman brander om te koken, zelfs dat lukte niet om dat e10 spul in de fik te steken
 
Laatst bewerkt:
Ooit heb ik in mijn Goldwing 1500 met zijspan eens van dat verrekte spul getankt en met sputterende motor bijna stil gevallen op de rondweg van Parijs.
Eerste beste camping na Parijs gestopt en alle restant afgetapt en kado gedaan aan de eerste beste die langs kwam.
Wij konden toen verder op lpg date dat was net voor Parijs “Horse service”
Wij stookte toen ook benzine in de coleman brander om te koken, zelfs dat lukte niet om dat e10 spul in de fik te steken
Het zal wel diesel zijn geweest.
Mijn Ducati loopt perfect op E10 benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan