Blauwe zijverlichting verboden of....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet geen auto's rijden met fabrieksaf blauwe verlichting, blauwe verlichting is voorbehouden aan hulpdiensten.

en wat F2ride2001 zegt, ze zijn nooit te beroerd je dit door middel van een verbaal te gaan duidelijk maken ;)
 
Wat denk je zelf?

Als je trouwens vaak auto's ziet rijden die "standaard" blauwe zijverlichting hebben zou ik je ogen even laten nakijken...

Gozer wat is jouw probleem? Het is toch een forum gedeelte om je vragen te stellen? Als het je niet bevalt donder je op steek je een leuk rondvormige uitsteeksel in je bek zodat je ook nog eens wat leuks te doen hebt dan mij af te kraken.
Ik heb niet gezegd dat ik het vaak tegen kwam maar zo nu en dan en daardoor ik zelf ook erin geïnteresseerd was om het blauw te doen ipv wit.

Voor de heren en dames die wel volwassen en beleefd mijn vraag hebben beantwoord. Heel erg bedankt :}
 
Heel erg wit word ook wel eens voor blauw aangezien.
Nah, bij xenon is er een kleurengebied, waarin een blauwige of paarsige gloed of zweem zit.

En bij aftermarket sets wil men nog wel eens de kleurige kant van die marge zoeken :)

xenon-color-chart-small.jpg
 
Gozer wat is jouw probleem? Het is toch een forum gedeelte om je vragen te stellen? Als het je niet bevalt donder je op steek je een leuk rondvormige uitsteeksel in je bek zodat je ook nog eens wat leuks te doen hebt dan mij af te kraken.
Pardon?
Zie dit als een waarschuwing, want echt volwassen on of beleefd is dit niet... :N
Ik heb niet gezegd dat ik het vaak tegen kwam maar zo nu en dan en daardoor ik zelf ook erin geïnteresseerd was om het blauw te doen ipv wit.

Voor de heren en dames die wel volwassen en beleefd mijn vraag hebben beantwoord. Heel erg bedankt :}
Graag gedaan.
 
Gozer wat is jouw probleem? Het is toch een forum gedeelte om je vragen te stellen? Als het je niet bevalt donder je op steek je een leuk rondvormige uitsteeksel in je bek zodat je ook nog eens wat leuks te doen hebt dan mij af te kraken.
Ik heb niet gezegd dat ik het vaak tegen kwam maar zo nu en dan en daardoor ik zelf ook erin geïnteresseerd was om het blauw te doen ipv wit.

Voor de heren en dames die wel volwassen en beleefd mijn vraag hebben beantwoord. Heel erg bedankt :}
De verlichting aan de voorzijde van de R125 mag bijvoorbeeld al niet.
 
Dat is geen zijverlichting maar dat is je stadslicht en nee, blauw is niet toegestaan.
Zelf heb ik de stadslichtlampjes vervangen voor oranje en daar doen ze blijkbaar niet moeilijk om aangezoen running lights (constant brandende knipperlichten)tegenwoordig ook toegestaan zijn en deze zijn dus ook oranje.
Je kan het natuurlijk proberen en als je aan de kant wordt gezet dan rek je het gesprek net zolang tot er een vrachtwagen voorbij komt en dan zeg je "oké, ik betaal de boete als je nu direct die vrachtwagenchauffeur ook een boete gaat geven".
Moet het natuurlijk niet net zo'n saaie zijn die geen kerstboom heeft O-)
Waarschuwing: De meeste agenten houden niet zo van bijdehand :+
 
Gozer wat is jouw probleem? Het is toch een forum gedeelte om je vragen te stellen? Als het je niet bevalt donder je op steek je een leuk rondvormige uitsteeksel in je bek zodat je ook nog eens wat leuks te doen hebt dan mij af te kraken.

Volgens mij ben jij hier diegene met een probleem. Doe eens rustig joh, met je lelijke blauwe lampjes.
 
Haha ray heeft gelijk, het gaat om de stadsverlichting.
Valt de 8000k van de afbeelding die je had gestuurd nog onder "wit" of moet ik voor de 6000k gaan?
4300 tot 5000 is wit. 4300 lijkt meer op halogeen, 5000 helderder wit.
6000 heeft al kleur, en bijv afkeur bij APK indien toegepast bij auto's.

Het is overigens te zien. En op te zoeken via internet.

En niet elke plaatje komt even goed over. Ligt aan de afbeelding, ons beeldscherm, of beide. En een plaatje is ook nog steeds niet hetzelfde als in het eggie zien rijden :)

Maar goed, je weet weer wat meer :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
6000 is wit met een vleugje blauw en bij mij nooit afkeur geweest in 8 jaar tijd.

Zit nu standaard 4300 in maar dat is mijn eigen keuze.
Ik denk dat men bij koplampen net wat makkelijker is.

een beetje apk man houdt een wit A4 tje bij bijv verlichting kentekenplaat: verkleuring anders dan gelig: afkeur (of eigenlijk: ander juist lampje)
 
Ik snap al niet dat je dat wil,ook aan de voorkant met die nep xenon of wat voor rotzooi dan ook,als je niet goed ziet ,ga dan naar de oogarts B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan