Motorvakantie: hoe te beginnen?

TIP om snel garages/motorzaken te vinden:

1) Open Google Maps
2) Zoom in op het gebied waar je zit
3) Zoek op 'motor'

En je ziet in je omgeving gelijk waar alle motorzaken zijn.
 
Mooie binnenstad om een keertje doorheen te wandelen.
Verder saai............
(kom er al jaren erg veel in het weekend....)

Als uitvalspunt om routes in de omgeving te rijden zou ik een andere plaats zoeken, in ieder geval waar je niet eerst de stad uit moet.
Was 2 jr terug ook in Trier en wilde wel eens de beroemde Porta Nigra bekijken.
Idd Porta Nigra= zwarte poort. Zwart als de kachel was die zeker.
En in gedachte Romeins spul in zuidelijker landen dus NIET MOOI! '(
 
Trier staat/stond ook niet op de planning, maar omdat het als locatie met een motorkledingzaak genoemd werd hebben we het heel even in overweging genomen, maar het was anderhalf uur de andere kant op dan waar we heen moesten.

De plastic handschoentjes saved the day! Briljant, waarom had ik dat niet eerder bedacht? Ik heb dunne thermo onderhandschoenen, daar die plastic units overheen en dan mijn motorhandschoenen. Een beetje fris waren mijn handen, maar niet meer dan dat. Dankjewel!!
 
Trier staat/stond ook niet op de planning, maar omdat het als locatie met een motorkledingzaak genoemd werd hebben we het heel even in overweging genomen, maar het was anderhalf uur de andere kant op dan waar we heen moesten.

De plastic handschoentjes saved the day! Briljant, waarom had ik dat niet eerder bedacht? Ik heb dunne thermo onderhandschoenen, daar die plastic units overheen en dan mijn motorhandschoenen. Een beetje fris waren mijn handen, maar niet meer dan dat. Dankjewel!!

Een andere tip in die categorie is plasic zakken om je voeten trekken, mocht je laarzen zeiknat zijn.

En je laarzen kurkdroog krijgen in een paar uur: volproppen met WC papier/kranten.
 
De plastic handschoentjes saved the day! Briljant, waarom had ik dat niet eerder bedacht? Ik heb dunne thermo onderhandschoenen, daar die plastic units overheen en dan mijn motorhandschoenen. Een beetje fris waren mijn handen, maar niet meer dan dat. Dankjewel!!


super dat het gewerkt heeft!!

stiekem ook jaloers, motorrijden op een doordeweekse dag! :t
 
Een andere tip in die categorie is plasic zakken om je voeten trekken, mocht je laarzen zeiknat zijn.

En je laarzen kurkdroog krijgen in een paar uur: volproppen met WC papier/kranten.
Voor natte voeten was ik het helemaal zat. Daytona's gekocht. Vinden velen niet mooi.
Ze lachen maar, mijn ervaring is inmiddels dat mijn voetjes ook bij extreem regen droog blijven. (geen plastic zakken) Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Voor de handschoenen heb ik altijd 2 kleine plastic tasjes bij me. Bij erger regen dan een klein buitje trek ik die over de handschoenen. Ben er een keer heel Duitsland met regen mee door gereden. Thuis nog steeds droge handen. Ziet niet uit, wel effectief!

En wat anderen daar dan van vinden? Interesseert mij precies geen ene moer!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op vakantie altijd wel meerdere setjes handschoenen bij me, minimaal 2 paar in ieder geval. Maar ik heb keuze genoeg, denk dat ik wel 10 verschillende setjes heb liggen hier.

Natte voeten vind ik ook heel vervelend, maar weinig laarzen die waterdicht zouden moeten zijn, zijn dit na een hele dag regen nog steeds. Kwam vorige week op de fietsbeurs dit tegen:
www.fietspraat.nl/index.php/reviews/190-review-sealskinz-waterdichte-sokken
Schijnen erg goed te zijn.

En wat anderen daar dan van vinden? Interesseert mij precies geen ene moer!

Dat is ook echt wel het aller, allerlaatste waar ik me druk om maak.
 
Laatst bewerkt:
Natte voeten vind ik ook heel vervelend, maar weinig laarzen die waterdicht zouden moeten zijn, zijn dit na een hele dag regen nog steeds.
Mijn eerdere laarzen als een vergiet. :X :N ;( :( :r
DAYTONA!! Dagen gereden in de regen.........Geen drup!! :] en :t

Nat is niet alleen nat, maar vaak ook kouwe poten!
 
Laatst bewerkt:
Natte voeten vind ik ook heel vervelend, maar weinig laarzen die waterdicht zouden moeten zijn, zijn dit na een hele dag regen nog steeds.

Ik draag al jaren TCX Infinity laarzen en die zijn ook na 800 km stromende regen op de Duitse Autobahn nog steeds helemaal waterdicht gebleken.
 
Ik draag al jaren TCX Infinity laarzen en die zijn ook na 800 km stromende regen op de Duitse Autobahn nog steeds helemaal waterdicht gebleken.

Ik heb ze ook en die houden het inderdaad redelijk. Alleen gaan ze bij mij op den duur toch wel lekken, al zijn ze tegen die tijd ook meestal wel versleten.
 
Was al na een jaar of zoiets, maar omdat ze verder goed bevielen heb ik toen toch weer dezelfde gehaald. Moet ook zeggen dat ik ze meestal binnen 2 jaar wel afschrijf, maar dan zijn ze gewoon versleten. Dat is dan na zo'n 80k, dus dan is het ook geen schande. Daytona ook gepast, maar die zaten me niet lekker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook en die houden het inderdaad redelijk. Alleen gaan ze bij mij op den duur toch wel lekken, al zijn ze tegen die tijd ook meestal wel versleten.

Maar wat houd het uiteindelijk wel? Als het hard genoeg spoelt dan blijft echt niks droog. Het hoort een beetje bij motorrijden imho.
 
De prijs van Daytona.......Brrrr Nee, daar wordt je idd niet blij van.
Wachten tot een mooie aanbieding. Zelfs 25% korting is al direct een fiks bedrag!

Mijn probleem is dat naast natte poten, dat ik ook iha veel loop.
In Italië veel stadjes bezocht. Daar loop je idd veel km's.
Ook naar de top van de Vesuvius en de Etna kan alleen met de benenwagen.................

Ook wist al van tevoren dat ik een dagwandeltocht in Spanje door de Picos zou gaan maken.
(daar neem ik dan niet speciaal wandelschoenen voor mee)
De laarzen die ik had, hebben het toen gelijk opgegeven. Ik ben zo'n beetje op mijn binnenzolen weer thuis gekomen. Ze waren ook zeiknat, dus konden direct naar de kliko.

@JorisK
Nee, mijn ervaring is dat alles uiteindelijk nat wordt, niet waar is.
Meerdere dagen met regen. Niks aan de hand.

Ook bij giga veel regen in DDR. HELE DAG DOOR!
Zelfs toen nog gestopt bij een tankstation omdat de regen al te heftig werd.
's Avonds in hotel de laarzen uit: Geen druppie aan de binnenkant!!!!
Toen met de overhandschoenen waren de handschoenen aan buitenkant net iets vochtig.
De handen zelf waren gewoon helemaal droog. En zo hoort dat!

De hotel-receptioniste was verbaasd dat ik kort na binnenkomst droog kwam inchecken.
Ze had gedacht dat ik nog wel effe werk zou hebben met alle natte zooi.
Met goed spul heb je nergens last van. Ook niet na 8 uur rijden bij heftige regen!
 
Laatst bewerkt:
Ben ik het helaas niet geheel mee eens. Ik rij echt niet met de goedkoopste kleding, maar als de regen maar lang en hard genoeg aanhoudt komt het vroeg of laat echt wel ergens naar binnen. Bij mij in ieder geval wel. Als het niet direct door de kleding komt, dan wel via mijn kraag, mouwen, ritsen en andere zwakke punten. Laarzen gaan inderdaad wel vrij lang goed, ik heb een lengtemaat broek, zodat de pijp echt goed aansluit over de schacht van de laarzen. Handschoenen zijn na langere tijd regen vaak wel een probleem. Mouw over de handschoen en bij lang rijden, zeker op de snelweg trekt het via de kieren alsnog wel naar binnen. Handschoen over de mouw en het druipt vanaf je mouw naar binnen. Vooral mijn kraag is bij mij het grote manco, daar druipt na verloop van tijd gewoon water langs naar binnen. Tegen de tijd dat de stof goed verzadigd is trekt het uiteindelijk toch echt gewoon naar binnen. Zelfs al eens geprobeerd met een waterdichte col over mijn jas heen, maar dat had ook geen succes.

Echt 100% droog hou ik het in ieder geval nooit. Ja wel bij een simpel buitje natuurlijk, dan heb ik het echt over aanhoudende regen. Het is ook niet meteen dat ik sta soppen in mijn schoenen, maar vochtige kraag of mouwen krijg ik echt wel. Ben het eens met Joris, het hoort er voor mij ook wel een beetje bij.
 
Die regendag in de DDR................

Handschoenen aan MET overhandschoenen.
Deze Goretex handschoenen blijven zelf al wel droog, maar worden met zo veel regen zompig.
Ook de motor-kleding houdt je op zichzelf al droog, maar bij zulk weer trek ik er toch een regenpak overheen.

Wat klopt in jouw verhaal is, dat er toen bij de kraag iets water langs was gelopen.
Toch was het zo weinig dat ik niet eens een droog shirt hoefde te wisselen.

Dus idd niet 100% waterdicht maar dan wel 99%................. :9
 
Waterdichte kleding bestaat niet, spring maar eens in het water.
Als je lang genoeg in de regen rijdt krijg je hetzelfde effect door wind, drukverschillen en turbulentie.
 
Laatst bewerkt:
Nee de prijs van Daytona worden de mensen niet blij ? ook niet als blijkt dat je veel goedkoper uit bent na enkele jaren ipv van steeds weer de goedkope zooi mee naar huis nemen.
We blijven hollanders maar rekenen ho maar.

Ik heb zo nooit gehad de daytona maar nu wel en ik heb spijt dat ik ze nooit eerder gekocht heb
Voor smalle voeten breede normale en fijn lopen.
Oja makkelijk in en uit de schoenen na een rit is ook een comfort die bij het prijskaartje in zit.

Dus wil je goedkoop koop eens kwaliteit dat is pas goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Nou, thuis van ons weekendje... Rijden is allemaal goed gegaan, maar op een gegeven moment moesten we ergens even stoppen om te overleggen met de groep. Onhandig opritje, hobbelig en met grind. Bij het wegrijden slaat de motor af, ik wil mijn voeten aan de grond zetten maar onder mijn voeten is een kuil. Ben gaan liggen met de motor |( Zelf niks, kleine knak in mijn kuipje en een deuk in mijn ego... Driedubbel kak.

Gelukkig heb ik valdoppen op de motor laten zetten, die hebben de grootste tik opgevangen. Maar ik baal als een stekker, de eerste 'verre' rit en dan meteen dit. De terugweg was heerlijk, lekker weer en niet te druk op de weg. Schrale troost.
 
Snap dat je er van baalt, maar ook dat hoort er een beetje bij. Denk dat vrijwel iedereen hier wel eens zo'n momentje gehad heeft. Beter zo dan op snelheid.
 
Het is echt niet zo dat hoe dichter bij huis je blijft des te makkelijker het is, in tegendeel! Hoe verder je van huis bent des te leuker en mooier zijn de wegen en des te beter letten de medeweggebruikers op motoren.

Eens! :-) het gevaarlijkste stukje van vakantie naar het zuiden is in mijn beleving ook altijd het stuk door België over de snelweg..
 
Nou, thuis van ons weekendje... Rijden is allemaal goed gegaan, maar op een gegeven moment moesten we ergens even stoppen om te overleggen met de groep. Onhandig opritje, hobbelig en met grind. Bij het wegrijden slaat de motor af, ik wil mijn voeten aan de grond zetten maar onder mijn voeten is een kuil. Ben gaan liggen met de motor |( Zelf niks, kleine knak in mijn kuipje en een deuk in mijn ego... Driedubbel kak.

Gelukkig heb ik valdoppen op de motor laten zetten, die hebben de grootste tik opgevangen. Maar ik baal als een stekker, de eerste 'verre' rit en dan meteen dit. De terugweg was heerlijk, lekker weer en niet te druk op de weg. Schrale troost.
Herkenbaar.
 
Nou, thuis van ons weekendje... Rijden is allemaal goed gegaan, maar op een gegeven moment moesten we ergens even stoppen om te overleggen met de groep. Onhandig opritje, hobbelig en met grind. Bij het wegrijden slaat de motor af, ik wil mijn voeten aan de grond zetten maar onder mijn voeten is een kuil. Ben gaan liggen met de motor |( Zelf niks, kleine knak in mijn kuipje en een deuk in mijn ego... Driedubbel kak.

Gelukkig heb ik valdoppen op de motor laten zetten, die hebben de grootste tik opgevangen. Maar ik baal als een stekker, de eerste 'verre' rit en dan meteen dit. De terugweg was heerlijk, lekker weer en niet te druk op de weg. Schrale troost.

Ach, dan heb je het maar gehad. Ik weet zeker dat iedereen hier al eens flink op zijn plaat is gegaan. Het voordeel van je ego deuken is, is dat het geen effect heeft op je lichamelijke gesteldheid en je bankrekening. Je slaapt er een nachtje over en ach, je lacht er uiteindelijk hard om.

Je bent nu in maart gegaan, maar bedenk hoe het is in Juli, veel zuidelijker. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan