Lopen met motor

Je leunt de motor in een kleine hoek tegen je heup aan en probeert hem in die hoek te houden.
Oefen dit met sturen en na een tijdje wordt je er goed in :)
Het begint pas eng te worden als de motor los van je heup gaat en te ver een kant op gaat hellen, dus strak dat ding tegen je heup houden en er kan niks gebeuren
 
je kunt ook het standaard uitlaten en de motor daar licht van optillen zodat deze net boven de grond zweeft.
als hij dan weg glipt valt hij weer terug op het standaard ;)
Niet als je de motor vóóruit duwt. Bovendien kunnen sommige motorbroeken en/of voeten aardig met die zijstandaard in de knoei komen, en dat lig je alsnog op je plaat. Zou ik niet aanbevelen, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Ha ha ha........
Is dat zo?
Waarom dan?
Ik ken kleine vrouwen die toch echt veel beter sturen dan menig kerel op een motor.
En zeg nou eens eerlijk, wanneer loopt men naast de motor?
Dat is toch zelden?
Los van dat alles, zie ik toch liever een vrouw op een grote motor dan op zo'n klein A2 motortje.
Het ziet er gewoon veel beter uit omdat menig vrouw al wat kleiner van postuur is en dan zo'n grote motor nog vetter en dikker oogt met zo'n vrouw erop.
Ik zie wel eens kerels van dik 100 kilo op een 1000cc motor rijden.
Nou.....dan lijkt het nog steeds net een brommer waar ze op zitten.
Kortom: het ziet er dan eigenlijk niet uit.
Ha ha ha ha ha
Vr gr


kerels van 100 KG's zijn DIK :?

Ik weeg 112kg en ben ook niet dik wel erg gespierd / groot - breed dat dan weer wel :+

Nee die kleine piel-mannekes van 65 kg _O-
 
Vooral bij parkeren, met name in heuvelachtig en bergachtig gebied, zorgen dat je zo parkeert dat je de motor vooruit weer weg kan rijden. Dwz niet achterwaarts een helling op naar de rijbaan hoeft te duwen.
Ik heb in Zuid-Frankrijk heel wat GS-rijders gezien (geen lange kerels) die pas na heel erg veel moeite en zweet die logge dingen in de brandende zon in de goede richting kregen op een parkeerplaats. Soort van armoede vind ik.
 
Ik denk even een stap verder hoor, wat als je de motor laat vallen?
Als je niet (makkelijk) kan lopen met je fiets kan je hem zeker niet oppakken.

Of wat als je tijdens rijden/ manoeuvreren opeens schuin je fiets moet opvangen?

Ik zou persoonlijk nooit met een fiets willen rijden die ik met mn lichamelijke gestel ( je geringe hoogte dus 😉) niet aan kan, ik denk dat je jezelf daar mee pest.
 
Ik denk even een stap verder hoor, wat als je de motor laat vallen?
Als je niet (makkelijk) kan lopen met je fiets kan je hem zeker niet oppakken.
Dat is toch een probleem voor later? Plus, TS is een vrouw, dus lief knipperen is genoeg om extra til-pk's aan te zetten.
Of wat als je tijdens rijden/ manoeuvreren opeens schuin je fiets moet opvangen?
Val jij vaak om tijdens het rijden? Dat lijkt me een losstaande zaak. Als je tijdens het manoeuvreren omvalt is dat dezelfde kwestie als hierboven. Als ie eenmaal ligt is er geen haast, tijd geeft geen krassen, die schade is dan al gedaan.
Ik zou persoonlijk nooit met een fiets willen rijden die ik met mn lichamelijke gestel ( je geringe hoogte dus 😉) niet aan kan, ik denk dat je jezelf daar mee pest.
Bull. Shit. Meer woorden maak ik er gewoon niet aan vuil :+
 
Er zijn ook mooie voorbeelden hoe het niet moet :-)

Dure motor, check. Duur Klim pak, check. Enig inzicht dat zo'n zware tourfiets niet geschikt is voor modder, neup. |( :P

Was vast een avontuur maar niet ééntje waar je trots op terug kunt kijken. :+
 
Ik heb eens 4 kilometer met mijn V-Max (terug)gelopen, omdat mijn benzine op was, niet in de gaten dat knop al tijden op reserve stond. Gelukkig net daar voor benzinestation gepasseerd.
Man,ben ik blij dat ik topconditie ben.. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik loop mijn 270kg zware motor dagelijks vanuit een klein vierkant binnenpleintje waarbij ik eerst 3 a 4 keer moet steken om hem de goede richting op te krijgen, via een 30m lang smal steegje waar de motor net door past (30 cm speling per spiegel) door een metalen toegangsdeur met een drempel waar ik de motor alleen door krijg als ik hem schuin hou en een kort aanloopje neem voor de drempel...

Mijn inziens maakt spierkracht en lengte niet zo heel veel uit behalve psychologisch; als je een zware motor laat vallen houdt een gespierde man die motor net zo min als een tengere vrouw, je hebt alleen iets meer speling om een fout te corrigeren. Je moet gewoon de tijd nemen en de motor niet kaarsrecht houden maar ietsjes naar je toe. Als je hem onverwachts niet lijkt te houden is snel het zijstandaard uitklappen een optie.
 
Ik heb eens 4 kilometer met mijn V-Max (terug)gelopen, omdat mijn benzine op was, niet in de gaten dat knop al tijden op reserve stond. Gelukkig net daar voor benzinestation gepasseerd.
Man,ben ik blij dat ik topconditie ben.. 8-)

Ik had hetzelfde met reserve kraantje. 1 kilometer voor een pomp gestrand langs de snelweg. Dat voelde alleen wel als 4 met mijn conditie. _O-
 
Exit: laat ook maar zitten, ik hou het gezellig ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn welgemeende excuses voor de kerels van 100kg plus.
Ik bedoelde niet daarmee te zeggen dat iemand van 100kg dik is.
Integendeel.
Er zijn ook kerels van 120kg die een heel laag vetpercentage hebben.
Dus bij deze sorry indien ik verkeerd overkwam.
Vr gr
 
En dik, dun, gespierd, mager, vrouw, man, bruin, geel, blank, lang of kort..............
Als we maar allemaal veel plezier hebben aan het rijden op een motorfiets.
Vr gr
 
Mijn welgemeende excuses voor de kerels van 100kg plus.
Ik bedoelde niet daarmee te zeggen dat iemand van 100kg dik is.
Integendeel.
Er zijn ook kerels van 120kg die een heel laag vetpercentage hebben.
Dus bij deze sorry indien ik verkeerd overkwam.
Vr gr


Je werd bang :Y :+
 
Hallo mede motor liefhebbers,

Ik heb nu een half jaar mij motor rijbewijs en je ontkomt er soms niet aan om met je motor in de hand te lopen om hem bijvoorbeeld te parkeren.
Met mijn lesmotor had ik er geen moeite mee maar met mijn eigen motor(bt1100) en een leenmotor(Magna), die in kg zwaarder zijn dan mijn lesmotor(mt07) vind ik het erg spannend omdat ik bang ben om hem niet te kunnen houden als hij van mij af leunt.
Hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan? Ter info: ik ben een vrouw van 1.70m
Alvast bedankt!

Hoi, ik herken je probleem min of meer. De afgelopen 6 jaren heb ik een aantal lichte motoren gehad, Yamaha Diversion 600, Honda NX 250 etc. Nu heb ik een Triumph ST 900 Sprint en dat is wél een zware bak... Zelfs opbokken is een behoorlijke klus met deze. Bij lopen met de motor aan de hand is het m.i. belangrijk dat de motor altijd of rechtop is óf licht naar je toe helt, niets anders. Zo kan je hem desnoods tegen je lichaam laten leunen. De fiets van je af laten hellen kan écht gevaarlijk zijn, een heel klein beetje kramp in je arm en je motor is weg.
 
Bang?........
Ik scheet zeven kleuren stront.
Ha ha ha ha ha.
Nou kan ik mezelf behoorlijk verdedigen van man tot man gevecht, maar tientallen boze bikers gaat zelfs mij de pet te boven.
Ha ha ha ha
Dus laten we het hierbij maar laten en vrolijk verder gaan.
We zijn tenslotte allemaal collega bikers toch?
Ha ha ha ha
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan