Lopen met motor

Op deze manier krijg je het ook aangeleerd als het goed is. Ik bedacht mij net dat ik het ook wel eens anders doe als ik de motor achteruit mijn schuurtje inrijd. Maar dan pak ik aan beide kanten gewoon het stuur vast.

Ik druk de motor ook wel eens op een andere manier achteruit, maar meestal wel op deze manier.


Zo doe ik het ook elke dag :Y

Voordeel van een PC40 circuitmotor is dat het de lichtste motor is waar ik ooit mee gelopen heb. Als je dan toch moet lopen dan het liefst met zo 1! *D

Zwaar was ie niet idd. Misschien nog wel iets lichter dat de Yamaha MT07 die ik nu heb (die weegt 179 kg met vloeistoffen). Alleen door de stuur-uitslag-beperkers kon je geen krappe bochtjes draaien al lopende met de motor :+ . Al rijdende ook niet trouwens, maar dat was ook niet nodig. Bij een eventuele val is dit veiliger. Was ook verplicht op grond van het Cup reglement.
 
Mag je met een motor over straat lopen wanneer deze niet verzekerd is?

Ik begrijp dat je wel een bestuurder bent, maar voor zover mij bekend is rij je er niet mee (en ze zeggen altijd dat je niet verder mag rijden wanneer iemand onverzekerd aan de kant gezet wordt op tv).

Ik kan niet echt vinden wat nu leidend is.


Voor degene die zich afvragen waarom?
Circuitmotor -> testbank is 1.8km van mijn huis -> geen aanhanger en busje verhuur is 5 - 10km van mijn huis. Ik loop er wel heen denk ik dan als dat mag tenminste, maar heb geen zin in gezeik, want dan is een busje huren natuurlijk een hoop minder kopzorgen uiteindelijk.

Het frame is een race frame dus geen frame nummer mocht oom agent vragen komen stellen. Ook geen papieren of iets. Enkel een afschrift, maar dat zegt ook weer niets denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Je bent juist niet een bestuurder, wanneer je een motorfiets enkel voortduwt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een pony aan de hand meevoeren omdat je het beest alsnog onder controle moet houden.

Een onverzekerd voertuig mag volgens mij niet eens buiten geparkeerd worden laat staan ermee wandelen want wat als er iets gebeurt en je bent niet verzekerd.

Maar 1.8 km is zo gebeurt en die race fiets is waarschijnlijk lekker licht :X
 
Laatst bewerkt:
Mag je met een motor over straat lopen wanneer deze niet verzekerd is?

Elk motorvoertuig moet verzekerd zijn, mits geschorst, dus nee. Jij hebt de motor niet verzekerd --> aanname je motor is dus geschorst ???

En een geschorste voertuig, mag alleen op eigen terrein staan, dus niet op straat. dus lopen over straat is volgende de regels ook niet toegestaan.


Ik begrijp dat je wel een bestuurder bent, maar voor zover mij bekend is rij je er niet mee (en ze zeggen altijd dat je niet verder mag rijden wanneer iemand onverzekerd aan de kant gezet wordt op tv).

Ik kan niet echt vinden wat nu leidend is.

Ben je niet gewoon een voetganger als je met de motor loopt ? net als je loopt met een trapfiets ?


Wel een lekkere cadrio oefening om een motor een kleine 2 km te duwen. Daar moet je maar zin in hebben zeg.. maargoed je zou het ook gewoon kunnen proberen, maar wil je het veilig spelen, huur een trailer of een busje waar je deze in kwijt kan.

Let bij een trailer wel op dat je het eventuele nummerplaat afplakt..

dus nog beter zou een busje zijn, waarin die past. Dan wordt je motor helemaal door niemand gezien in het openbaar.

Btw, hebben ze geen haal en breng service ?
 
Laatst bewerkt:
Oke, duidelijk.
Bedankt voor de uitleg!

Dat wordt gewoon een busje huren. Heb geen zin in gedoe of regels overtreden.

Ik dacht als dat mag dan kan het. Helaas.

Merci! :t
 
Zit toch geen kenteken op?
Dan hoef/kan je toch niet te verzekeren?
Crossmotor ook vaak zat stukje over de openbare weg geduwd.
 
Altijd de motor tegen jou aan laten leunen
dan kan die nooit van je af vallen. Gewoon de motor vastpakken en verplaatsen.
 
Het is niet eens vrijdag en dan toch zo'n NON-discussie............ :?
Motor-duwen is geen issue. Gewoon nooit doen!

De motor is er om mee te rijden. :]
Alleen de schuur uit, of bij defect op de aanhanger duwen.
Verder niks geen geduw. Vreselijk vermoeiend! :X
 
Het is niet eens vrijdag en dan toch zo'n NON-discussie............ :?
Motor-duwen is geen issue. Gewoon nooit doen!

De motor is er om mee te rijden. :]
Alleen de schuur uit, of bij defect op de aanhanger duwen.
Verder niks geen geduw. Vreselijk vermoeiend! :X

Ik loop al bijna 2 jaar iedere dag (noodgedwongen) zo'n 70 meter met mijn 250kg wegende motor, daarbij moet ik schuin laverend over een drempel door een te nauwe poortdeur heen. Valt reuze mee als je het vaak genoeg doet en fysiek een beetje fit bent. :t
 
Thanks allemaal voor de tips! Ik kan wel goed met mijn voeten aan de grond (lange benen in verhouding, denk ik?) ik zal wat meer gaan oefenen met iemand aan de andere kant.
Ik zal er zoveel als mogelijk op blijven zitten en meer gaan squatten ;)
Zo, squatten. Filmpje? Van dat squatten,... :)
 
Laatst bewerkt:
Je bent juist niet een bestuurder, wanneer je een motorfiets enkel voortduwt.
als je loop met fiets of motor aan de hand ben je bestuurder voor wie de gedragsregels van een voetganger gelden. je moet dus als er een voetpad aanwezig is daar lopen je moet oversteken bij de zebra maar andere bestuurders hoeven je daar geen voorrang te verlenen want dat hoeven ze alleen aan voetgangers en jij bent bestuurder. maar een motorvoertuig mag niet op de stoep komen dus als een agent je ziet kan hij het je zeker lastig maken. en als je loopt met een motor zonder kentekenplaat over de stoep kan je wel verwachten dat dat als ze je zien dat ze op zijn minst vragen komen stellen als ze daar tijd voor hebben. en dan is het waarschijnlijk maar net hoe zijn pet staat hoe het dan afloopt. als ze je geloven heb je best kans dat ze je laten gaan want wat moet je anders want rijden mag niet op de openbare weg en als ze je niet vertrouwen kan je de motor wel eens een behoorlijke poos kwijt zijn totdat je kan bewijzen dat hij van jouw is.
 
Had iemand al gezegd: verhoogde dames motorlaarzen, ff googlen.
Voor kleinere vrouwen vaak het verschil tussen nét onzeker de grond halen of gewoon 'stevig staan/lopen'.
 
als je loop met fiets of motor aan de hand ben je bestuurder voor wie de gedragsregels van een voetganger gelden. je moet dus als er een voetpad aanwezig is daar lopen je moet oversteken bij de zebra maar andere bestuurders hoeven je daar geen voorrang te verlenen want dat hoeven ze alleen aan voetgangers en jij bent bestuurder. maar een motorvoertuig mag niet op de stoep komen dus als een agent je ziet kan hij het je zeker lastig maken. en als je loopt met een motor zonder kentekenplaat over de stoep kan je wel verwachten dat dat als ze je zien dat ze op zijn minst vragen komen stellen als ze daar tijd voor hebben. en dan is het waarschijnlijk maar net hoe zijn pet staat hoe het dan afloopt. als ze je geloven heb je best kans dat ze je laten gaan want wat moet je anders want rijden mag niet op de openbare weg en als ze je niet vertrouwen kan je de motor wel eens een behoorlijke poos kwijt zijn totdat je kan bewijzen dat hij van jouw is.
Bedankt voor de verheldering :t
 
als je loop met fiets of motor aan de hand ben je bestuurder voor wie de gedragsregels van een voetganger gelden. je moet dus als er een voetpad aanwezig is daar lopen je moet oversteken bij de zebra maar andere bestuurders hoeven je daar geen voorrang te verlenen want dat hoeven ze alleen aan voetgangers en jij bent bestuurder.

Nee. In het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) staat heel duidelijk beschreven, dat met een motorfiets (en ook (brom/snor)fiets) de regels van het RVV voor voetgangers van toepassing zijn. Niet alleen jij met de motor aan de hand moet de regels van voetgangers volgen, andere weggebruikers moeten ook de regels volgens alsof jij een voetganger bent. Bestuurders moeten je dus wel degelijk voorrang verlenen alsof jij een voetganger bent.

Voor de Wegenverkeerswet (WVW) blijven de regels van toepassing die voor bestuurders van een motorfiets gelden. Dat betekent o.a. dat je niet onder invloed mag zijn, de motorfiets verzekerd moet zijn, je een rijbewijs moet hebben,etc. Maar je hoeft geen helm op, want die regels staat in het RVV en is daarmee niet aan de orde met de motor aan de hand.

Dat betekent ook dat een motor op het trottoir neerzetten is toegestaan. Het RVV regelt parkeren, en datzelfde RVV reguleert parkeren alleen voor bestuurders. Met één uitzondering, voetgangers mogen geen aanhanger op de stoep parkeren. Juist die laatste toevoeging maakt duidelijk dat de wetgever het RVV bewust zo heeft verwoord dat het is toegestaan een motorfiets op de stoep te parkeren, maar het is niet toegestaan er op te rijden. Dat geldt overigens ook voor fietsers en bromfietsers.
 
Hallo mede motor liefhebbers,

Ik heb nu een half jaar mij motor rijbewijs en je ontkomt er soms niet aan om met je motor in de hand te lopen om hem bijvoorbeeld te parkeren.
Met mijn lesmotor had ik er geen moeite mee maar met mijn eigen motor(bt1100) en een leenmotor(Magna), die in kg zwaarder zijn dan mijn lesmotor(mt07) vind ik het erg spannend omdat ik bang ben om hem niet te kunnen houden als hij van mij af leunt.
Hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan? Ter info: ik ben een vrouw van 1.70m
Alvast bedankt!
Als beginnend bestuurder vond ik met de motor lopen ook erg spannend.
Inmiddels is het een tweede natuur geworden, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Eventueel kan je in het begin met de standaard uit lopen, bij enige onbalans kan je hem dan naar links laten rusten. ;)
 
Ik loop al bijna 2 jaar iedere dag (noodgedwongen) zo'n 70 meter met mijn 250kg wegende motor, daarbij moet ik schuin laverend over een drempel door een te nauwe poortdeur heen. Valt reuze mee als je het vaak genoeg doet en fysiek een beetje fit bent. :t
:^

Haalde laatst ook m'n Hawk weer is van stal, wat een verschil met de TDM die 50kg zwaarder is een een hoger zwaarte punt heeft. Had het gevoel dat ik met een fiets aan de hand liep. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan