gsx250 1980 probleem

Daan1300

Rookie
29 mrt 2017
9
0
Haren
Hallo allemaal, een tijd geleden heb ik mij een suzuki gsx250 aangeschaft met het idee om hem om te bouwen naar eigen smaak. Het gaat om deze
360.jpg


Vervolgens omgebouwd naar

360.jpg


360.jpg


En toen de bedrading ook maar eens aanpakken,
Vol goede moet begonnen de motor heeft vlak na aankoop even gedraaid en toen de boel gedemonteerd.
Nu ik alles weer in elkaar heb vonkt ie de ene x wel en de andere x niet heb dit getest buiten het blok en snap er niets meer van wie wil en kan mij helpen.
 
De bougies zijn nieuw en tegen het blok aan getest de ene x dus wel vonk en maar zo weer niet. Als ik op de rechter stuurschakelaar de schakelaar van run naar off zet krijg ik wel een vonk. Verder zijn de stekkers aangesloten zoals het hoort.
 
Dit soort dingen moet je systematisch aanpakken en dan kom je er altijd uit.
Heb je misschien een elektrisch schema van je motor wat je hier kan posten?
 
Ik gebruik dit schema
360.jpg

Ik krijg het niet echt scherper, heb de massa draden geloof ik goed aangesloten en heb het zojuist nog eens geprobeerd maar krijg alleen een vonk bij het aan en uit zetten van de run/off schakelaar.
Een bobine word loei heet bij de punten waar hij vastgeschroefd zit aan het frame, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
 
Deze zal nog contactpunten hebben, de bobine die warm wordt, daarvan zullen de contactpunten dicht staan. Hij vonkt op het moment dat je de on en off knop om zet, dan wordt je bobine niet meer bekrachtigd dus dat is logisch.
Worden de contactpunten nog geopend? Ik zal daar eens naar kijken. En afstellen.
 
De bobines krijgen iig spanning. Ik zou inderdaad eens kijken of de massa in orde is. Dus met name van het blok ten opzichte van de rest van het elektrische systeem. Meet met een multimeter eens de weerstand tussen het blok en massadraad vanaf de accu.
 
Als ik overigens naar je foto kijk en ook naar het schema (van het net geplukt, ik kan jouwe niet lezen) Dan hangt er ergens ook nog een cdi tussen de pulsgever en de bobines. De foto die jij gepost hebt betreft alleen de pulsgever.
 
als hij voor de verbouwing wel draaide en nu niet heb jij iets mis gedaan.
heb je wijzigingen gemaakt aan de kabelboom ?

een DC ontsteking werkt als volgt : er staat konstant spanning op de primaire wikkeling van de bobijn, en als het tijd is voor de vonk onderbreekt de CDI de primaire kring (massa loskoppelen) waardoor de spanning in de primaire wegvalt en er een inductieve spanning in de secundaire wikkeling ontstaat die de bougie laat vonken.

vermits jij met de run-of de bougie kan laten vonken , ligt de min van je bobijn permanent aan de massa en is je run-of knop nu de "pulsgever". je bobijn wordt daarom ook warm : met kontakt op en op run staat er konstant spanning op. een CDI zal dat niet doen als de motor niet draait.

dus of je hebt een fout gemaakt in je bedrading, of je CDI is kapot.

als je een hele snelle duim hebt met een goede timing, kan je natuurlijk ook gewoon zo rijden :+
 
Ik heb de motor even draaiend gehad maar met moeite dat was vlak na de aankoop en ook maar even, ik dacht toen dat komt wel als het allemaal weer in elkaar zit.
Maar nu zit het in elkaar en zoals eerder beschreven vonkt ie dan wel dan niet.
Vanavond de accu uit de auto gepakt en aangesloten ik starten prachtige vonken over beide bougies, ik zeg tegen pa kijk nu doet ie t wel. Pa kijkt en ja idd hij vonkt start weer en nu weer geen vonk ik geloof dat ik niet goed word. Miss iemand in de buurt van groningen die een x mee wil kijken?
 
in de motor zijn de omstandigheden om een vonk over te doen springen moeilijker dan gewoon in de buitenlucht. probeer eens nieuwe bougies.

wat zijn prachtige vonken ? felle witte = bougie voor de vuilbak. blauwe en zo klein mogelijk is wat je wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan