Hallo even voorstellen, Ramon

Ramon martin

Rookie
20 feb 2018
4
0
Venlo
Hallo,

Ik wil me bij deze ook even voorstellen, ik ben Ramon, 33 jaar uit Venlo.
Ik ben momenteel voor de derde keer begonnen met het halen van het rijbewijs, laatste keren iedere keer niet doorgezet.

Ik heb nog geen motor, ben uiteindelijk aan het denken aan een motor in de richting van een Bandit of iets dergelijks, nog niet zo heel erg thuis in de verschillende modellen en kan dus nog veranderen, enige eisen die ik heb zijn, moet comfortabel zijn voor iemand achterop te nemen op een normale manier, een redelijk vermogen maar ik hoef geen 250+ te rijden op het ding en ik moet er het hele jaar door vrij goed mee kunnen rijden.

Maar goed, laten we eerst maar eens een rijbewijs halen en dan zien we wel verder, vrijdag a.s. gaan we beginnen.

Groet Ramon
 
Welkom op het forum!
Doorzetten nu dan hè :Y

Neem ondertussen hier maar vast een kijkje: Het-Big-Ass-Bandit-Topic
Hier kan je (o.a. in de O.P.) aardig wat info over de Bandit vinden en waar je zoal op moet letten bij de aanschaf.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Doorzetten gaat goed komen deze keer, vorige 2x helaas wegens omstandigheden moeten stoppen.

Ik heb me als doel gesteld om uiterlijk in augustus het rijbewijs te hebben, tijd genoeg dus nog...
 
:W Ramon
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Gisteren onverwacht geslaagd voor avd examen :+

Ik heb 2 weken terug avb gehaald en het was de bedoeling om afgelopen maandag te starten met lessen en dan iedere 2 weken 2 uur te pakken en half juli ergens op examen te gaan.

Maandag dus eerste volledige rijles op de weg, na een uurtje tijdens een korte stop zegt mijn instructeur: wat denk je ervan om morgen op examen te gaan, want ik kan je op geen enkele fout betrappen tot nu toe.
Nadat ik hem eerst voor gek verklaarde bleek hij toch serieus te zijn, hij had een examen gereserveerd en geen kandidaat ervoor. Afspraak gemaakt dat als ik zou zakken de kosten voor hem zouden zijn en als ik zou slagen dat ik dan uiteraard gewoon zou betalen.
Een beetje verbaasd de les afgereden en gistermorgen dus op examen gegaan met de verwachting dat ik het helemaal zou verknallen, werd me bij terugkomst de hand geschud en werd ik gefeliciteerd dat ik geslaagd was. :}

Ik ben dus helemaal blij en nog steeds verbaasd dat ik met 2 uur echt les en zo tussen de avb lessen door een uurtje op de weg te hebben gezeten dus mijn rijbewijs heb.

Nu dus tijd om echt ervaring op te doen, hopelijk volgende week het rijbewijs binnen en nu dus druk zoekende naar een motor.
Ik ben aan het zoeken naar een goedkoop ding van hooguit 1000 euro, mocht het dan een keer mis gaan doet het in de portemonnee niet zoveel pijn.
Maar wat? Ik wil een motor hebben waar ook iemand een uurtje of 2 achterop kan en wat niet al te lomp is aangezien ik maar 1,72m ben, uiteraard moet het ook nog een beetje power hebben maar niet teveel en het liefst een beetje betrouwbaar.

Nu ben ik dus een volledige leek op gebied van motoren, vraag me iets over auto's en ik kan je alles opnoemen en kan ook technisch veel zelf.
Een korte zoektocht op internet helpt me ook niet echt, beetje een geval door de bomen het bos niet meer zien wat nu een leuke motor gaat zijn waar ik eventueel een jaartje of 2 mee vooruit kan.

Als iemand nog suggesties en tips heeft hoor ik dat graag, ik wil dolgraag gaan rijden maar ik wil niet na 3 weken spijt hebben van de motor wat ik heb gekocht.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Haha. Gefeliciteerd man.

Met AVB ook nooit over de weg ergens naartoe ofzo? 2 uur lessen is wel erg snel namelijk! Maarja, anderzijds. Ik had na mn eerste les van 4 uur ook het idee dat ik er klaar voor was (had nog een les van 4 uur en een van 2 uur gepland helaas)...
 
Enige wat ik met avb op de weg heb gezeten is van de rijschool naar het oefenterrein en weer terug wat totaal 10 minuten is en 1 keer een half uur aan einde avb les een stukje op de weg gereden. Zal echt max 3,5 uur zijn in totaal wat ik op de weg heb gezeten.

Ik was voor mijn gevoel dus niet klaar omdat ik letterlijk net begonnen was, maar nu moet ik wel zeggen dat ik heel kritisch ben over mijn eigen rijgedrag en misschien daardoor dat idee had. Mijn instructeur zei dat als hij er geen goed gevoel bij had hij me ook niet liet afrijden, aangezien zijn slagingspercentage er anders ook onder lijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan