Stille motor nòg stiller?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.599
36.119
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Dus... dit seizoen wil ik eens op de Sachsenring gaan rijden. Maar die schijnt heel erg moeilijk te zijn qua geluid.

Ik heb op Assen/CPZ/Mettet geen problemen met mijn Maxtreme systeem maar Sachsenring schijnt 90dB statisch aan te houden :X
Liefst willen ze een origineel systeem zien, maar ik kan dan hoogstens de originele einddemper monteren want ik heb natuurlijk een vloeistofdichte kuip waar bij de originele nog een stuk demper zit.

Edit: Idee op de vroege ochtend, andere Suzuki 600 demper op mijn systeem laten aanpassen.

Welke opties (zonder echt giga grote aanpassingen en bakken geld uit gegeven) zijn er/heb ik nog?
full


Overigens verder natuurlijk schuim in de kuipen, ketting schoon en gesmeerd, zacht klittenband in de luchtkanalen en stil luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
Killer op maat laten maken bij Pajic? Hij weet zowiezo alles over dit soort dingen.

Ja ik ga sowieso ff contact opnemen met Mile (zit om de hoek) maar een stille demper heb ik al, zal wss een echt ander iets moeten worden en dan nog heb ik mijn twijfels of alleen de uitlaat dempen genoeg zal zijn.
 
Tja, ik snap vaak niet waarom mensen bepaalde aanpassingen doen terwijl het geluid op de meeste circuits in NL/BE/DE toch al een probleem is. Volledige systemen, katvervangers, luchtfilters etc.

Het belangrijkste qua demping van het uitlaatgeluid is de diameter van de doorlaat. Dus bij een DB killer is vooral de diameter van de doorlaat van belang. Hoe kleiner, hoe minder geluid, maar te dicht kan vermogen kosten.
 
Maxtreme “schijnt”
Een geupdate killer te hebben. Ik vind de mijne niet eweldig stil en toen ik m dat zei gaf die aan een nieuw type killer te hebben.

Wacht er al een jaar op :+ dus geen idee of t wa is
 
Tja, ik snap vaak niet waarom mensen bepaalde aanpassingen doen terwijl het geluid op de meeste circuits in NL/BE/DE toch al een probleem is. Volledige systemen, katvervangers, luchtfilters etc.

Het belangrijkste qua demping van het uitlaatgeluid is de diameter van de doorlaat. Dus bij een DB killer is vooral de diameter van de doorlaat van belang. Hoe kleiner, hoe minder geluid, maar te dicht kan vermogen kosten.

Bedankt voor deze uiterst nuttige inbreng.

Ik heb geen probleem met geluid, nergens. Sachsenring is alleen extreem streng en zelfs een aantal compleet standaard motoren worden daar al geweigerd.

En diameter is niet het enige wat geluid maakt. Domwef een kleinere opening is niet de oplossing.

Maxtreme “schijnt”
Een geupdate killer te hebben. Ik vind de mijne niet eweldig stil en toen ik m dat zei gaf die aan een nieuw type killer te hebben.

Wacht er al een jaar op :+ dus geen idee of t wa is

:P

Betwijfel dat dat echt veel gaat brengen.
 
Bedankt voor deze uiterst nuttige inbreng.

Ik heb geen probleem met geluid, nergens. Sachsenring is alleen extreem streng en zelfs een aantal compleet standaard motoren worden daar al geweigerd.

En diameter is niet het enige wat geluid maakt. Domwef een kleinere opening is niet de oplossing.
Vanwaar je vraag dan?

Inderdaad is de DB killer/diameter niet het enige.
 
1 2 3 4 5.... bedankt voor je hulp, als je dan toch niet leest zeg dan niets.






Ik ga denk ik eens kijken of ik bijvoorbeeld een GSXR600 2004-2005 demper op mijn uitlaat bochten kan zetten.
Suzuki origineel dus met E keur en voor 600cc.
Denk dat dat de beste oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
Ik was laatst bij Hoegee suzuki. Daar stond een competitie gsxr1000 met een opvallende bolling in de linkpijp. Ik vroeg wat dat was, blijkt een extra geluid dempertje te zijn. Op welk principe het werkt heb ik niet gevraagd. Deze oplossing kost geen vermogen volgens Mark. Misschien interessant voor jouw Soes.

Mvg,
Thijs
 
Valt er niks te halen in je inlaat geluid.(om het totaal aantal dB's naar beneden te krijgen?
Mijn gsxr 750 k2 was er berucht om :') 2 zwarte vlaggen op circuit zolder.
Aanpassen/bekleden kuip/airbox?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 't ook wel eens gelezen mbt. Saschenring. Meten ze wel? Ik meen gelezen te hebben dat simpelweg gekeken werd naar originele luchtfilterbox én uitlaatsysteem. Dan valt er wel heel veel af zeg maar...
Ik was laatst bij Hoegee suzuki. Daar stond een competitie gsxr1000 met een opvallende bolling in de linkpijp. Ik vroeg wat dat was, blijkt een extra geluid dempertje te zijn. Op welk principe het werkt heb ik niet gevraagd. Deze oplossing kost geen vermogen volgens Mark. Misschien interessant voor jouw Soes.
Ik heb zo'n ding:
Schalldämpfer Einsatz Krümmer DB-Killer 1¾ x 8" Auspuff 41 x 205 mm Pipe Baffle | eBay

Extra dempertje voor in de linkpijp. Ben nog niet helemaal overtuigd eerlijk gezegd... maar baat het niet dan schaadt het niet lijkt me.

Inlaat geluid lijkt me inderdaad minstens zo belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Als ze alleen statisch meten kan je nog wel wat doen, meten ze daarna nog op de baan?

Je kan ringen draaien die tussen de deelbare stukken van je uitlaat past, dat scheelt wel in geluid.
Daarna weer eruit.

Als ze dan op de baan nog meter kan je proberen short te shiften waar ze meten.
 
Ik was laatst bij Hoegee suzuki. Daar stond een competitie gsxr1000 met een opvallende bolling in de linkpijp. Ik vroeg wat dat was, blijkt een extra geluid dempertje te zijn. Op welk principe het werkt heb ik niet gevraagd. Deze oplossing kost geen vermogen volgens Mark. Misschien interessant voor jouw Soes.

Mvg,
Thijs

Ik ga er toch 7 april heen en zal eens vragen, bedankt voor de tip.
Maar Sachsenring wil graag origineel of met ABE schijnbaar.

Valt er niks te halen in je inlaat geluid.(om het totaal aantal dB's naar beneden te krijgen?
Mijn gsxr 750 k2 was er berucht om :') 2 zwarte vlaggen op circuit zolder.
Aanpassen/bekleden kuip/airbox?

Al gedaan.

Ik heb 't ook wel eens gelezen mbt. Saschenring. Meten ze wel? Ik meen gelezen te hebben dat simpelweg gekeken werd naar originele luchtfilterbox én uitlaatsysteem. Dan valt er wel heel veel af zeg maar...Ik heb zo'n ding:
Schalldämpfer Einsatz Krümmer DB-Killer 1¾ x 8" Auspuff 41 x 205 mm Pipe Baffle | eBay

Extra dempertje voor in de linkpijp. Ben nog niet helemaal overtuigd eerlijk gezegd... maar baat het niet dan schaadt het niet lijkt me.

Inlaat geluid lijkt me inderdaad minstens zo belangrijk.

Of ze op de baan ook meten geen idee? Lijkt me wel?

Zal ik ook eens naar kijken, schaden kan het in vermogen maar liever 20pk minder als niet rijden ;)
 
Zat circuits in Europa.
Laat je sachsenring lekker links liggen.
 
Ik heb ook wel eens een terugloop uitlaat gezien voor op het circuit.
Dat zou geen vermogen moeten kosten.

Maar inderdaad Mile Pajic is the way to go. :}
 
Laatst bewerkt:
Zat circuits in Europa.
Laat je sachsenring lekker links liggen.

Klopt maar ik zit weekend ervoor op de Lausitzring en die ligt op route naar huis :)

Ik heb ook wel eens een terugloop uitlaat gezien voor op het circuit.
Dat zou geen vermogen moeten kosten.

Maar inderdaad Mile Pajic is the way to go. :}

Ja ook weleens gezien, maar is ook niet origineel wat die gekke Duitsers het liefst zien.

Duurt nog ff zal eerst Hoegee eens polsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan