Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was vanmorgen met de trein, zodat ik vanmiddag de ZRX weer op kan halen en daarmee naar huis kan rijden.

Trein stond een tijdje stil voordat 'ie vertrok dus ik zat heel rustig naar m'n telefoon te turen... en pas op 't moment dat 'ie begon te rijden bedacht ik me dat ik was vergeten in te checken. :X
En natuurlijk, meteen kwam er een controleur. Gelukkig mocht ik van hem bij 't volgende station even rap naar buiten om in te checken. Heb ik toch mooi de kosten van de eerste paar kilometer bespaard. _O-
 
Vanmorgen op de a4 richting den haag beetje met 120 doorrijden staat t opeens onderaan een viaduct na delft een stilstaande file. Wat blijkbaar iets gladder dan ik dacht want de wielen blokkeerden :X .
Denken ging wat lastiger met een stilstaande vrachtwagen die steeds dichterbij kwam op de weg die omlaag liep dus bleef op de achterrem waardoor er nu een slingerend slipspoor van zo'n 100m op de weg zit...
De achterste 2 auto's ontweken voordat ik de achterrem losliet en alles weer onder controle was

Was wel ff tijd voor een schone onderbroek :$
 
Vanmorgen op de a4 richting den haag beetje met 120 doorrijden staat t opeens onderaan een viaduct na delft een stilstaande file. Wat blijkbaar iets gladder dan ik dacht want de wielen blokkeerden :X .
Denken ging wat lastiger met een stilstaande vrachtwagen die steeds dichterbij kwam op de weg die omlaag liep dus bleef op de achterrem waardoor er nu een slingerend slipspoor van zo'n 100m op de weg zit...
De achterste 2 auto's ontweken voordat ik de achterrem losliet en alles weer onder controle was

Was wel ff tijd voor een schone onderbroek :$

Heb jij standaard een schone onderbroek bij je dan, voor het geval dat? ;)

Bekende en gevaarlijke bocht inderdaad daar. Ik ben daar ook wel eens bijna in blik op een file ingereden. Hoewel meer berscherming door de kooiconstructie, toch met bibberende handjes verder gereden...
 
t is niet zozeer een bocht, maar een "tunneltje"

Google Maps

Maar als alles doorrijdt en opeens staat er een stilstaande file terwijl de matrixborder 100m ervoor niets aangeven is het wel ff schrikken, zeker omdat je heuvelafwaarts gaat.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week, rijdend op de Pieter Calandlaan in Amsterdam, thv Louis Davidstraat richting Meer en Vaart,sta ik netjes op de rijbaan voor rechtdoor(in dit geval de linkerrijstrook) komt er op de rechterijstrook( voor rechtsaf)in een keer een koekblik met een persoon erin die je wel vaker ziet in deze buurt die rechtdoor wil om vervolgens linksaf te slaan.. Het is dat het busje dat achter mij zat een claxon gaf waardoor ik op het laatste moment besefte dat ik het gaatje met mijn voorligger open moest laten om deze Noord Afrikaans uitziende meneer voor te laten voordat hij mij tegen de grond zou werken met zijn koekblik.
Hij had nog wel de beleefdheid om sorry te gebaren, ik keek hem enkelt hoofdschuddend aan, om vervolgens mijn weg rechtdoor te vervolgen terwijl deze koekblik voor het stoplicht linksaf moest wachten.....Waar zit het verstand van sommige medeweggebruikers...
 
Dat heet grijsrijden. Hji is een grijsrijder.
Och, aan de andere kant moest ik weer 15 euro pinnen omdat er nog maar 6 euro op de kaart stond en je minstens 20 euro nodig hebt om door 't poortje te komen. Ookal had ik voor de trip van Amersfoort naar Amersfoort Schothorst om bij de motorzaak te komen maar iets van 2 euro nodig... want zo werkt dat met een anonieme OV kaart. Maarja, dat tegoed blijft wel staan (en dan zeggen ze dat elektrisch rijden goedkoop is :+)
 
Gisteren in Delft bij een stoplicht...
Ik, op een zij straat, met één stoplicht. Op de doorgaande weg, voor mij van links af komend, twee stroken, één voor rechtdoor, met een aparte stoplicht, en één voor rechtsaf (de straat waarin ik sta in dus) met een aparte stoplicht.
Krijg ik groen, rij ik dus, en gelijktijdig gaat de Connexxion Taxi-achtige busje die voor rechtsaf gesorteerd stond ook rijden, maar die gaat wel rechtdoor. Ik dus remmen, en zodra ik stil sta zo'n "waar ben je mee bezig?" gebaar... Hij kijk me met een half-sorry half-onexpressief gezicht, en rijd nonchalant door...
 
Vorige week, rijdend op de Pieter Calandlaan in Amsterdam, thv Louis Davidstraat richting Meer en Vaart,sta ik netjes op de rijbaan voor rechtdoor(in dit geval de linkerrijstrook) komt er op de rechterijstrook( voor rechtsaf)in een keer een koekblik met een persoon erin die je wel vaker ziet in deze buurt die rechtdoor wil om vervolgens linksaf te slaan.. Het is dat het busje dat achter mij zat een claxon gaf waardoor ik op het laatste moment besefte dat ik het gaatje met mijn voorligger open moest laten om deze Noord Afrikaans uitziende meneer voor te laten voordat hij mij tegen de grond zou werken met zijn koekblik.
Hij had nog wel de beleefdheid om sorry te gebaren, ik keek hem enkelt hoofdschuddend aan, om vervolgens mijn weg rechtdoor te vervolgen terwijl deze koekblik voor het stoplicht linksaf moest wachten.....Waar zit het verstand van sommige medeweggebruikers...

He, een buurtbewoner! *D
 
Waarom Poolse vrachtwagen chauffeurs ?

Die middenvakrijders en links hangers. Ik snap dat niet. Zijn ze nou zo egoïstisch of gewoon slapers ?
Kom ze regelmatig tegen. Ik rijdt zelf ook veel links, stevig door.
Maar zodra er een op redelijk korte afstand achter me komt zitten, laat ik hem voorbij zodra ik een gat zie.
Omdat die kerels manoeuvres doen waarvan de haren gaan rechtstaan.
Niet alleen polen, ook roemenen, etc hebben er een handje van weg. Je wordt er gek van, hier in de haven van Antwerpen.
 
Net gezien: een politiemotor van de dijk gevallen bij Everdingen. Rijder ongedeerd. En iedereen maar denken dat die motoragenten zo goed kunnen rijden. _O-
 
Man heeft vast uitgeweken voor een overstekend konijn/haas.
Dus is hij de held van de dag in mijn optiek.
Van zulke zouden er veel meer moeten zijn.
Het gros van de weggebruiker doet niet eens moeite om gas te verminderen en/of uit te wijken.
Stelletje asholes.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Net gezien: een politiemotor van de dijk gevallen bij Everdingen. Rijder ongedeerd. En iedereen maar denken dat die motoragenten zo goed kunnen rijden. _O-

Oh, dat is knudde..

Ik had er vorige week ineens een achter mij zitten, terwijl ik hem een paar seconden eerder nog op een (soort van) vluchtheuvel zag stilstaan. Vond dat best knap gedaan, aangezien er drie rijen auto's ook net gingen rijden waarvoor hij dus moest invoegen. Schrok me rot, maar gelukkig zat ie niet achter mij aan.


Vanochtend even last van een baanwisselaar gehad. Het knipperlicht ging pas aan nadat hij met zijn linkervoorwiel over de streep was.

En een stel groenwerkers die spontaan in cheerleaders veranderden bij het passeren :')
 
Laatst bewerkt:
Man heeft vast uitgeweken voor een overstekend konijn/haas.
Dus is hij de held van de dag in mijn optiek.
Van zulke zouden er veel meer moeten zijn.
Het gros van de weggebruiker doet niet eens moeite om gas te verminderen en/of uit te wijken.
Stelletje asholes.
Vr Gr

Je konijn is onlangs overreden door een motorrijder, of waar komt deze mening opeens vandaan???

Volgens mij is het afremmen of halsbrekende capriolen om wild te ontwijken (zowel op de motor als in de auto) gevaarlijker dan het erover heen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Man heeft vast uitgeweken voor een overstekend konijn/haas.
Dus is hij de held van de dag in mijn optiek.
Van zulke zouden er veel meer moeten zijn.
Het gros van de weggebruiker doet niet eens moeite om gas te verminderen en/of uit te wijken.
Stelletje asholes.
Vr Gr
Jouw geloof is sterk. :z
 
Je konijn is onlangs overreden door een motorrijder, of waar komt deze mening opeens vandaan???

Volgens mij is het afremmen of halsbrekende capriolen om wild te ontwijken (zowel op de motor als in de auto) gevaarlijker dan het erover heen rijden.

Zeker waar, zo word het ook met de rijles nog geleerd. Niet uitwijken (voor dieren) als je er over heen kan.... hoe zielig het ook voor het beestje is.
 
Laatst bewerkt:
Zeker waar, zo word het ook met de rijles nog geleerd. Niet uitwijken (voor dieren) als je er over heen kan.... hoe zielig het ook voor het beestje is.


Bij een koe,varken,hert of paard zou ik t toch wel proberen iig O-)
 
En ik zat op de invoegstrook v/d A44 achter een traag wit bestelbusje die 70 bleef rijden, ik voeg snel in maar eigenlijk met te weinig ruimte gezien ik dus ook 70 ging. Dus een flinke dot gas erbij vanwege de 120km/h rijdende auto achter mij die wel erg dichtbij kwam, en natuurlijk voegt dan het busje alsnog met 70 voor me in waardoor ik boven op mijn rem moest en de auto achter mij neem ik aan ook. Ook dat had ik normaal gesproken handiger aangepakt. Maar goed, veilig terug & nu mijn bed in.
Je kunt ook even wachten tot ie in gaat voegen en dan zelf er voor invoegen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan