Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie twee soorten:
1. Gaat in de file staan, stapvoets door bochten etc. Lijken in de winter een complete reset van hun rijvaardigheden gehad te hebben.
2. Opgefokte mafkezen. Jutten elkaar op. Jij met 60 door de file? Ik met 70. Herriepijpen en iedereen is de vijand.

Ik hoop dat ze zich allemaal weer gauw tot het weekend gaan beperken, want in de spits zijn beiden gewoon kut. Excusez le mot.

Welke soort hoor jij dan? Of ben je uniek of kijk je gewoon niet als er een ander soort rijdt.
 
Rij elke dag file op de a4 van/richting Rotterdam vanaf Wateringen.

Gewoon met 40/50km door de file en vanaf 70/80mkh verkeer weer netjes invoegen. Beetje afhankelijk van hoe dicht de auto's op elkaar rijden.
Nooit problemen gehad en zie dit gedrag bij vrijwel iedereen op dat stuk.

En natuurlijk af en toe volgas de tunnel in duiken op de lege weg als je weer eens 10min stil staat voor dat ^!#$1@% stoplicht midden op de snelweg O-)
 
Zo ben ik ooit van achteren aangereden terwijl ik stilstond voor een stoplicht door een theemuts die beweerde dat ik mijn motor in zijn achteruit had gezet,mevrouw een motor heeft geen achteruit B| ,ja maar u reed toch achteruit tegen mijn wagen,nou ga daar
maar eens mee in discussie,gelukkig was er geen schade omdat zij alleen tegen mijn achterband gereden was.Ik ben maar gewoon doorgereden voordat ik moordneigingen
begon te krijgen. :( :)

En dat is nog een reden waarom ik een camera voor EN achteruit op m'n motor heb...

O-) Vandaag maar "weer eens" (afgelopen 3 weken zo'n beetje iedere werkdag) gebeld met de verzekering O-) ...
:Y ja ja.. eindelijk komt er schot in de zaak :Y , ze hebben gister de tegenpartij aansprakelijk gesteld -O- ............
En gaan binnenkort over tot uitkering van schadegeld vanuit mijn eigen All-risk verzekering...
Voor schadeloos-stelling moet mijn rechtsbijstand het 'restbedrag' nog gaan claimen...

Dus... begin Juni kan ik weer motor-rijden denk ik.....
 
Wat een geneuzel. -O-
Hoe is het nu met jou verder? Alweer een beetje helder?

Spierpijn is weg, wel nog gauw moe voor mijn gevoel...
Maar dat is ook mogelijk doordat ik niet echt kan ontspannen nog...

Motor rijden was voor mij gewoon ontspannen, ook woon-werk verkeer en nachtelijke ritjes....
Ook als ik er doorheen was kreeg ik van het motor-rijden toch weer een (kleine) boost energie, iig voldoende om veilig thuis te komen en dan nog een uur of 1,5 nodig te hebben om weer moe te worden...

Binnenkort maar eens proberen wat nog niet gevonden Landmarks te gaan vinden... dat ik die kan gaan rijden zodra de motor weer gerepareerd is.
 
Laatst bewerkt:
Geen optie om een motor te lenen/huren voor je? Je woont niet echt bij ons om de hoek anders zou ik zeggen kom zondag even langs en spring op de DL (mag sowieso hoor, maar ik denk dat huren goedkoper is dan de treinreis onze kant op _O-)
 
Vanmiddag 45 minuten gedaan over een stukje amsterdam-badhoevedorp van normaal 15 minuten. De helft van de wegen afgesloten, lange sliert stilstaande vrachtwagens/bussen etc waar je ook niet ff langs kan op wat wel open was, grrr wat een frustratie.
 
We maken niet veel mee vandaag, maar vandaag wel een leuke aanvaring gehad ;)
Was lekker aan het rijden tot er achter mij een witte Yamaha FZ1 verscheen met open pijp (controleren ze niet in BE :o )

Toen het groen was ging het gas bij hem en ik erop, natuurlijk won hij het stoplicht sprintje, maar ik kan altijd proberen :')

150pk vs 48pk is duidelijk wie de winnaar of verliezer is, maar het gaat om de fun :)

Als je meeleest, 't is een NC700X, want ik verstond je niet door jouw uitlaat :]

Voor de rest: Britten die niet weten dat onnodig middenbaanrijden strafbaar is, en een "met gsm in de ene hand en sigaret in de andere hand" vrouwmens gespot die redelijk veel aan het slingeren was.
Ook wat last van hooikoorts gehad, maarja voor wat hoort wat :)
 
Gisteren reed ik op een wat grotere rotonde, waar de auto voor mij af sloeg. Ik moest nog een kwart dus reed door, maar de automobilist voor de rotonde vond het niet nodig om te kijken en te wachten en reed rustig de rotonde op. Ik toeteren, en hij zag mij gelukkig direct, maar in plaats van te stoppen reed hij gewoon door en zwaaide nog even. Wat een klootzakken zijn er toch op de wereld -O- .

En als je er dan naast rijdt en naar binnen kijkt, durven ze niet om te kijken. :(
 
Gister ook weer zo'n malloot in een koekblik die het niet kan hebben dat de motor langs de file kan. Probeerde mij van de weg te drukken. Op mijn ietwat verwijtende blik raampje open en grote mond! '( Word daar toch wel een beetje somber van.
Gelukkig vandaag weer heerlijk motorweer!
 
Gister ook weer zo'n malloot in een koekblik die het niet kan hebben dat de motor langs de file kan. Probeerde mij van de weg te drukken. Op mijn ietwat verwijtende blik raampje open en grote mond! '( Word daar toch wel een beetje somber van.
Gelukkig vandaag weer heerlijk motorweer!

Gewoon als het raampje opengaat een rev bombje doen :') raampje gaat dan weer terug dicht omdat ze hun varkensoren willen beschermen :+
 
En dat is nog een reden waarom ik een camera voor EN achteruit op m'n motor heb...

O-) Vandaag maar "weer eens" (afgelopen 3 weken zo'n beetje iedere werkdag) gebeld met de verzekering O-) ...
:Y ja ja.. eindelijk komt er schot in de zaak :Y , ze hebben gister de tegenpartij aansprakelijk gesteld -O- ............
En gaan binnenkort over tot uitkering van schadegeld vanuit mijn eigen All-risk verzekering...
Voor schadeloos-stelling moet mijn rechtsbijstand het 'restbedrag' nog gaan claimen...

Dus... begin Juni kan ik weer motor-rijden denk ik.....
motor huren op kosten van de verzekering van de tegenpartij.? Je hebt toch zeker recht op vervangend vervoer?
 
Vandaag bijna geschept door een automobilist die aan het slapen was of dacht dat inhalen in een bocht verstandig was, op het laatste moment ging die nog naar zijn eigen weghelft. Scheelt dat ik al aan buitenkant van de bocht zat voordat ik überhaupt de bocht inging, op dat soort momenten weet je weer waarom je dat doet. :9 :X
 
Gister ook weer zo'n malloot in een koekblik die het niet kan hebben dat de motor langs de file kan. Probeerde mij van de weg te drukken. Op mijn ietwat verwijtende blik raampje open en grote mond! '( Word daar toch wel een beetje somber van.
Gelukkig vandaag weer heerlijk motorweer!

Als iemand mij van de weg drukt en hij is zo onverstandig zijn raampje open te doen en
ook nog te gaan blaffen dan heeft hij er al 1 on the kisser te pakken voor hij er erg in heeft }) Ik heb zelf jaren geleden zoiets een keer meegemaakt,die aardappel reed tegen de uitlaat bocht van mijn motor aan en bleef doordrukken zo dat ik bijna tegen de vangrail zat,
die meneer wou ik even vriendelijk spreken O-) ,maar reed vrolijk door alsof er niets aan de hand was,hij nam de eerste afslag en moest stoppen voor ander verkeer,dus ik tik tegen
zijn raam,geen enkele reactie,nog een keer tikken en weer geen reactie,toen kreeg hij van
mij wel een reactie,zijn spiegel was ineens verdwenen en zijn deur zat niet zo strak meer in de lak B| })
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu een jaar lang ongeveer dagelijks op de motor.
En vandaag maakte ik wat mee, dat toch al even geleden was.

De koelventilator sprong aan :')
Die had ik een tijd lang niet gehoord.
 
Ik zit nu een jaar lang ongeveer dagelijks op de motor.
En vandaag maakte ik wat mee, dat toch al even geleden was.

De koelventilator sprong aan :')
Die had ik een tijd lang niet gehoord.

Bij mij ging ie vorig jaar op een extreem hete dag ineens niet aan. En die temperatuur maar oplopen.. Bij nadere inspectie bleek dat de zekering door was :X
 
Haha, afgelopen dagen ook meerdere van tegengekomen. Oa een mongool op een 3letterigmerk die terwijl we al 90 reden nog tussen de auto's doorkwam |(

Die zag ik vanmiddag ook rijden oostwaarts op de A12 ter hoogte van Woerden. Eerst zat ie achter me tijdens het filteren en na de file werd er flink linksgeplakt, ik irriteerde me er ook al aan. Deze soortgenoot vond het nodig om met 150 over alle vier de rijbanen rondom auto's heen te slalommen zonder knipperlicht natuurlijk.
 
Leek vandaag inderdaad of alle malloten ineens een motor uit hun hoge hoed getoverd hadden.

Gaf zelf zojuist net even iets te enthousiast gas om oranje te halen, moest rechts afslaan en kwam daardoor bijna op de verkeerde weghelft terecht waar een onschuldige scooterrijder die voor het rode licht stond te wachten ongetwijfeld een halve hartverzakking kreeg.
Moest de motor zo afschuinen dat mijn rechter laars en stepje een groef in de weg achter hebben gelaten. O-)
 
Laatst bewerkt:
Als iemand mij van de weg drukt en hij is zo onverstandig zijn raampje open te doen en
ook nog te gaan blaffen dan heeft hij er al 1 on the kisser te pakken voor hij er erg in heeft }) Ik heb zelf jaren geleden zoiets een keer meegemaakt,die aardappel reed tegen de uitlaat bocht van mijn motor aan en bleef doordrukken zo dat ik bijna tegen de vangrail zat,
die meneer wou ik even vriendelijk spreken O-) ,maar reed vrolijk door alsof er niets aan de hand was,hij nam de eerste afslag en moest stoppen voor ander verkeer,dus ik tik tegen
zijn raam,geen enkele reactie,nog een keer tikken en weer geen reactie,toen kreeg hij van
mij wel een reactie,zijn spiegel was ineens verdwenen en zijn deur zat niet zo strak meer in de lak B| })
Heb wel eens een youtube-filmpje gezien van een motorrijder die ook een spiegel van een koekblik af wou trappen, maar daarbij zijn evenwicht verloor en tegen het asfalt sloeg ... Dat wil ik niet meemaken :N
Heb daarom de malloot maar rustig zijn weg laten vervolgen. Hij nam toch een andere weg dan ik :')
 
ik reed vanochtend op de snelweg op de linkerbaan met een gangetje 130 achter een rij met auto's. Ging best lekker tot het punt dat er iets van 5 auto's voor mij vol in de remmen ging en je zag ook wat auto's naar links en rechts uitwijken, noodknippertjes aan. Ik hou altijd wel netjes afstand, maar moest echt heel hard remmen om niet op mijn voorganger te klappen. Het duurt toch even voor je echt realiseert dat je een noodstop moet gaan maken en dan gaat het van 'shit, shit, shit, shit!' om vervolgens net rechts naast het achterwiel van de voorganger stil te staan. Dat was schrikken, maar geruststellend dat ik mijn voorganger toch wist te ontwijken. Toen ik in mijn spiegel keek zag ik een auto links van me ter hoogte van mijn achterwiel staan. Dat was echt heel close! als ik niet naar rechts was gegaan had ik ertussen gezeten.
 
Broekpoepmomentje! Doet me een beetje denken aan die ene keer dat ik vanaf 80-90kmh ineens een stoppie aan het doen was omdat eoa stationcar zo door de haaientanden voor me langs kwam zetten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan