Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn negenjarige nichtje heeft de knuffels vergeten mee te nemen naar het weekendadres. Wat een vreselijk vervelende avond om even een ritje te maken voor een reddingsmissie, wat een offer, wat een offer. Wat is ons leven toch hard.
 
Mijn negenjarige nichtje heeft de knuffels vergeten mee te nemen naar het weekendadres. Wat een vreselijk vervelende avond om even een ritje te maken voor een reddingsmissie, wat een offer, wat een offer. Wat is ons leven toch hard.

Hulde! :}

Ik heb mijn km's wel weer gehad voor vandaag. Het is nog best een eindje naar Assen.
Morgen en overmorgen weer :]
 
qVBHZ2z.jpg


:]
 
Wij kwamen van de week langs Hoorn en besloten even wat te gaan eten bij het tankstation langs de A7. Daar stond een mevrouw met een Guzzi die niet meer wou starten.

De wegenwacht was naarstig aan het zoeken naar de oorzaak van het probleem en bleef die motor starten, terwijl hij met een schroevendraaier constateerde dat er geen vonkenwerk plaatsvond.

Ik kreeg de indruk dat de beste man geen idee had waar hij het moest zoeken. Geen vonk kan een aantal oorzaken hebben en meten is weten in zo'n geval, maar dat wordt vrij technisch.

Even met de mevrouw staan praten en ik hoop dat zij ook dit forum bezoekt en dit leest. Dan kan zij me vertellen hoe het is afgelopen, of ben ik nou te nieuwsgierig? (ik vond haar best aardig)
 
Wij kwamen van de week langs Hoorn en besloten even wat te gaan eten bij het tankstation langs de A7. Daar stond een mevrouw met een Guzzi die niet meer wou starten.

De wegenwacht was naarstig aan het zoeken naar de oorzaak van het probleem en bleef die motor starten, terwijl hij met een schroevendraaier constateerde dat er geen vonkenwerk plaatsvond.

Ik kreeg de indruk dat de beste man geen idee had waar hij het moest zoeken. Geen vonk kan een aantal oorzaken hebben en meten is weten in zo'n geval, maar dat wordt vrij technisch.

Even met de mevrouw staan praten en ik hoop dat zij ook dit forum bezoekt en dit leest. Dan kan zij me vertellen hoe het is afgelopen, of ben ik nou te nieuwsgierig? (ik vond haar best aardig)
Klinkt een beetje vreemd. Jij wist wat de beste man verkeerd deed en hoe de vonk terug te krijgen, maar jij stond met de aardige vrouw te praten. Bravo! Misschien had je haar moeten helpen, dan wist je de uitslag ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk heb ik ook even met die wegenwachter staan praten en van gedachten gewisseld. Hij was een al wat oudere man en niet zo thuis in de motorfietsen schat ik. Ontstekingsproblemen kunnen diverse oorzaken hebben, maar meten of je spanning op de bobine krijgt is het eerste dat ik zou doen en daar heb ik het ook met hem over gehad.

Maar ik ga niet de wijsneus uithangen naar iemand die zijn werk doet. Ik zou wel willen weten of de dame nog rijdend verder is kunnen gaan.
 
Als hij slim was geweest had hij gewacht tot de motor werd afgevoerd en de dame aangeboden haar thuis te brengen,kijk dan scoor je punten ;)

Zij was op weg naar haar werk en ik had haar met alle plezier even gebracht want we waren met de automobiel, maar ze bleef liever bij haar motor.
 
Wij kwamen van de week langs Hoorn en besloten even wat te gaan eten bij het tankstation langs de A7. Daar stond een mevrouw met een Guzzi die niet meer wou starten.

De wegenwacht was naarstig aan het zoeken naar de oorzaak van het probleem en bleef die motor starten, terwijl hij met een schroevendraaier constateerde dat er geen vonkenwerk plaatsvond.

Ik kreeg de indruk dat de beste man geen idee had waar hij het moest zoeken. Geen vonk kan een aantal oorzaken hebben en meten is weten in zo'n geval, maar dat wordt vrij technisch.

Even met de mevrouw staan praten en ik hoop dat zij ook dit forum bezoekt en dit leest. Dan kan zij me vertellen hoe het is afgelopen, of ben ik nou te nieuwsgierig? (ik vond haar best aardig)

Was het een blonde vrouw met een witte guzzi?
 
Volgens mij was ze donkerblond, achter in de 40 en had een rode Guzzi.
 
Wij kwamen van de week langs Hoorn en besloten even wat te gaan eten bij het tankstation langs de A7. Daar stond een mevrouw met een Guzzi die niet meer wou starten.

De wegenwacht was naarstig aan het zoeken naar de oorzaak van het probleem en bleef die motor starten, terwijl hij met een schroevendraaier constateerde dat er geen vonkenwerk plaatsvond.

Ik kreeg de indruk dat de beste man geen idee had waar hij het moest zoeken. Geen vonk kan een aantal oorzaken hebben en meten is weten in zo'n geval, maar dat wordt vrij technisch.

Even met de mevrouw staan praten en ik hoop dat zij ook dit forum bezoekt en dit leest. Dan kan zij me vertellen hoe het is afgelopen, of ben ik nou te nieuwsgierig? (ik vond haar best aardig)

Toevallig, paar weken terug in IJmuiden kwam ik een (vercaferacerde) Guzzi tegen die óók niet wilde starten. Heb de berijder m'n boordgereedschap geleend, maar ze kregen 'n niet meer aan de praat.
Zijn ze onbetrouwbaar? :P
 
Zijn ze onbetrouwbaar? :P

Guzzi's hebben bepaalde probleempjes waaronder vaak inderdaad het starten, die met een redelijke investering in tijd & een minimale investering in geld vrij simpel opgelost/preventief verholpen kunnen worden. Doe je dit niet, omdat je een motor koopt maar verder nooit onderzoek doet naar waar je op rijdt dmv forums of iets dergelijks dan kunnen ze inderdaad onbetrouwbaar zijn/worden.
Zou nog een bonus van het merk zijn als er veel hulpeloze schone dames van midden 20 op guzzi's rond zouden rijden/stil zouden staan. Helaas is het mijn ervaring dat het merk vooral gepensioneerde mannen trekt om één of andere onverklaarbare reden. O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan