Motor voor lengte 1.97 en budget €3000/3500

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Wie heeft er ervaring met motors in budget 3000-3500 en een lengte van 1.97?

Zelf te denken aan een BMW GS, maar budgettechnisch niet haalbaar...
 
Wie heeft er ervaring met motors in budget 3000-3500 en een lengte van 1.97?

Zelf te denken aan een BMW GS, maar budgettechnisch niet haalbaar...

Wat voor type motor zoek je? Lijkt me handig om misschien te vermelden.
 
Ik denk dat de meeste bmw's wel kunnen, op de 650 en de 800 modellen na.

Voor jouw budget heb je al een hoop bmw's, alleen de gs ' en zijn volgens mij over het algemeen wel wat duurder.

Als je toch een gs achtig iets wilt zou ik eens kijken bij Honda varadero 1000
 
Ligt helemaal aan je fitheid en wat je precies van je rit verwacht. Als je sowieso voor langere ritten gaat of veel naar het buitenland kom je op een tour/allroad geval uit al ben je 1.60m. Zo niet kan je met 1.97 zoveel motoren rijden. Rij met 1.93 een sportmotor en voor mij werkt dat prima.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring met motors in budget 3000-3500 en een lengte van 1.97?

Zelf te denken aan een BMW GS, maar budgettechnisch niet haalbaar...

Wat voor soort motor zou je willen rijden ?

BMW GS achtig ? Honda Varadero. Goed te vinden voor dat geld.

Sportief toeren ? Honda CBR1100 Blackbird.
Ik ben 1.96 met lengte vooral in de benen, er staan hier twee BB's in de schuur, geweldige motor waar je prima op zit, ook op langere stukken. Mijn kleine broertje is 2.06 en rijdt er ook prima op.
 
Sportief toeren ? Honda CBR1100 Blackbird.
Ik ben 1.96 met lengte vooral in de benen, er staan hier twee BB's in de schuur, geweldige motor waar je prima op zit, ook op langere stukken. Mijn kleine broertje is 2.06 en rijdt er ook prima op.

Hier 1.98 en rij er ook prima op. Kan mn benen goed kwijt, veel bagagemogelijkheden en power genoeg.
 
Ben zelf 2.03 en heb een GS. Dat is wel haalbaar voor dat budget hoor, maar je hebt geen nieuwe fiets.
Kijk maar eens op de BMW GS club (google want ga hier geen link posten). Daar staan regelmatig GS fietsen onder de 3000€ in de vraag en aanbod sectie.
 
Ben zelf 2.03 en heb een GS. Dat is wel haalbaar voor dat budget hoor, maar je hebt geen nieuwe fiets.
Kijk maar eens op de BMW GS club (google want ga hier geen link posten). Daar staan regelmatig GS fietsen onder de 3000€ in de vraag en aanbod sectie.

Ga mee aanmelden
 
Kawasaki versys!, past binnen je budget als de 650 bij je past. Mijne staat te koop, dus als je interesse hebt stuur maar een pm ;)
 
Africa twin?

Ook een all-road net als de BMW, rijden erg lekker. Mits je de juiste banden gebruikt kun je er zelfs flink lol mee hebben buiten het asfalt.
Hoe je er op zit met 1.97m weet ik niet maar met mijn 1.88m voelt hij zeker niet te klein aan.
 
Wie heeft er ervaring met motors in budget 3000-3500 en een lengte van 1.97?

Zelf te denken aan een BMW GS, maar budgettechnisch niet haalbaar...

Als het GS-achtige motor moet worden dan is een Varadero zeker een optie. Ik ben 1.97 en heb er een gehad. Ik pas daar prima op maar het is wel een vrij plompe motor en ik had aardig wat windturbulentie bij het standaard scherm. Hoe dan ook altijd even gaan "passen". De blackbird wordt hier een paar keer genoemd maar daar pas ik weer niet op. Ik kom met mijn knieën tegen de kuiprand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan