Occasions onder 3000 veel te duur in verhouding

Ik bekijk aardig wat topics het verhaal wat je heel vaak tegenkomt is dat men de supersport weg doet in verband met zere rug,opgevouwen zitten,zere polsen,hard rijden niet verstandig is omdat de pakkans groot is en je dan flink zuur ben,men gaat dus voor toer,off de road,all road,naked of een chopper motor.Er is een harde kern van supersport rijders,wat is daar de rode draad,1 woord,circuit gebruik.Dit reflecteert zich ook in de markt,vandaar dat supersport motoren niet veel meer gevraagd zijn en relatief goedkoop zijn tot wat ze nieuw gekost hebben,bij de wel geliefde modellen zoals de naked,toer enzzz waar wel meer vraag naar is daar blijven de prijzen in verhouding tot de nieuwprijs wel hoog.Zoals al eerder gesteld de markt bepaald de prijs.
Ik heb ook voor het merendeel supersport motoren gehad,de laatste met een flinke aderlating met veel moeite kunnen slijten,waarom verkocht,de zelfde reden als velen aangeven,zere polsen,lage snelheden zijn een marteling op een SS,een te groot risico om in aanraking met justitie te komen,en automobilisten houden geen rekening met motoren die zo hard kunnen.Je zou dan zeggen waarom dan zo hard rijden,tja daar heb je een supersport voor,niet om als een slak mee te rijden.
Dus weg er mee en een mooie naked gekocht,geen opgevouwen gevoel meer,geen zere polsen meer,en lekker rondploffen zonder de behoefte te hebben om de 200+ te gaan rijden want dan waai je er bijna af.Kortom i am a happy chappy. :Y :] *O*

Ik vind dat wel een hele kinderachtige gedachtegang. :?
Dat ligt niet aan de motor. Dat ligt aan jezelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat wel een hele kinderachtige gedachtegang. :?
Dat ligt niet aan de motor. Dat ligt aan jezelf.
Waarom is dat een kinderachtige gedachtegang? Een SS is gewoon gemaakt om hard op te rijden, je koopt toch ook geen Ferrari om boodschappen mee te doen?

Zou zelf ook geen SS willen, hartstikke saai als je je aan de regels houdt. Zo denken ook veel meer mensen gezien naked achtigen en Allroads tegenwoordig helemaal hot zijn en je een sportfiets tegenwoordig voor noppes koopt.


Zijn sommige nieuwe motoren trouwens ook niet aan de goedkope kant? Heb wel is uitgerekend wat mijn Hawk GT zou kosten als je hem nu nieuw bij de dealer zou kopen, kwam op circa €11,5k uit terwijl je een NC750S nieuw voor €8750 hebt..
 
Ik was wat op zoek naar een motor tot 3000 euro.
Conclusie is dat je voor 2500 meer een 7 tot 10 jaar jongere motor hebt, en voor een paar duizend meer een nieuwe.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok, met een beetje mazzel 40000.
De verhouding is echt ver te zoeken.
Mijn conclusie is dat alle motorzaken denken dat 2003 nog maar 5 jaar geleden is. Dat 2000 nog maar 7 jaar geleden is. Alsof we nu leven ion 2010. Het is nu 2018 hoor.
Wakker worden, die motorfiets is ACHTTIEN jaar oud, met 80000 op de klok, dat ding is economisch afgeschreven en wij moeten er 3000 euro voor betalen?
Wat mij is opgevallen is dat de motoren die 2500 tot 3500 euro kosten, in goede verhouding tot een nieuwe, nog geen 1200 euro mogen kosten voor de consument.
Budget kopen is dus duur kopen én oude versleten motoren. Voor 3000 a 4000 meer heb je een achttien jaar jongere motor met niks gelopen. Ga je dat verrekenen zouden we de occasions die nu voor 3000 staan eigenlijk gratis mogen afhalen.

Dan koop je toch gewoon een fiets ?

Het is zoals het is, niets aan te doen :)
 
Waarom is dat een kinderachtige gedachtegang? Een SS is gewoon gemaakt om hard op te rijden, je koopt toch ook geen Ferrari om boodschappen mee te doen?

Zou zelf ook geen SS willen, hartstikke saai als je je aan de regels houdt. Zo denken ook veel meer mensen gezien naked achtigen en Allroads tegenwoordig helemaal hot zijn en je een sportfiets tegenwoordig voor noppes koopt.


Zijn sommige nieuwe motoren trouwens ook niet aan de goedkope kant? Heb wel is uitgerekend wat mijn Hawk GT zou kosten als je hem nu nieuw bij de dealer zou kopen, kwam op circa €11,5k uit terwijl je een NC750S nieuw voor €8750 hebt..

Het is gemaakt voor het circuit dat klopt, maar dat betekent niet dat jij jouw niet gewoon er mee kan gedragen?

Ik heb nooit de behoefte om 200 te rijden. Ja die had ik wel toen ik 23 was en mijn eerste supersport had.

Als jij een Ferrari ziet rijden of een Porsche dan komen ze toch ook niet per definitie met 240 voorbij geknald?

Iedereen met een supermotard moet dan ook continu op z'n achterwiel rijden? Anders koop je geen supermotord. :? :? :? :z

Iedereen met een chopper moet verplicht een leren hesje aan met motorclub er op? Anders koop je toch geen chopper?? :? :? :? :z

Wat is dit nu voor onzin?
 
Laatst bewerkt:
Het is gemaakt voor het circuit dat klopt, maar dat betekent niet dat jij jouw niet gewoon er mee kan gedragen?

Ik heb nooit de behoefte om 200 te rijden. Ja die had ik wel toen ik 23 was en mijn eerste supersport had.

Als jij een Ferrari ziet rijden of een Porsche dan komen ze toch ook niet per definitie met 240 voorbij geknald?

Iedereen met een supermotard moet dan ook continu op z'n achterwiel rijden? Anders koop je geen supermotord. :? :? :? :z

Iedereen met een chopper moet verplicht een leren hesje aan met motorclub er op? Anders koop je toch geen chopper?? :? :? :? :z

Wat is dit nu voor onzin?

Het gaat er niet om of je er rustig mee kunt rijden maar of de een meer uitnodigt tot.

Even geen motor vergelijking omdat het misschien met valt.
Ik heb als blik een BMW 3 serie en mijn vrouw een 1 serie.
De 3 heeft en een veel dikkere motor en als ik eerlijk ben ook een beter bochtengedrag. (Kan echt harder door de bochten.) Toch rij ik de auto van mijn vrouw geregeld harder dan met de 3 serie en mijn vrouw rijdt ook rustiger in de 3 dan in haar eigen 1.
 
Het is gemaakt voor het circuit dat klopt, maar dat betekent niet dat jij jouw niet gewoon er mee kan gedragen?

Ik heb nooit de behoefte om 200 te rijden. Ja die had ik wel toen ik 23 was en mijn eerste supersport had.

Als jij een Ferrari ziet rijden of een Porsche dan komen ze toch ook niet per definitie met 240 voorbij geknald?

Iedereen met een supermotard moet dan ook continu op z'n achterwiel rijden? Anders koop je geen supermotord. :? :? :? :z

Iedereen met een chopper moet verplicht een leren hesje aan met motorclub er op? Anders koop je toch geen chopper?? :? :? :? :z

Wat is dit nu voor onzin?
Je kan je normaal gedragen met een SS, dat zeker. Maar of dat leuk motorrijden is? Pas bij 100km/u het gevoel dat je vooruit komt en de houding is ook niet echt prettig om mee te touren. Met een SM of chopper kun je prima pret hebben met legale snelheden, je komt dan eerder de grenzen van de motor tegen wat naar mijn beleving een stuk leuker motorrijden is.

Verschilt uiteraard naar persoon wat hij/zij prettig/leuk vind maar ik zou persoonlijk op een SS binnen korte tijd mijn rijbewijs mogen inleveren of het ding uit verveling zo snel mogelijk weer weg doen en wat leuks kopen. M'n Fazer 600 vond ik al saai om op te rijden in Nederland ondanks dat de motor sneller was en een beter rijwielgedeelte had dan mijn Hawk.
 
Het gaat er niet om of je er rustig mee kunt rijden maar of de een meer uitnodigt tot.

Even geen motor vergelijking omdat het misschien met valt.
Ik heb als blik een BMW 3 serie en mijn vrouw een 1 serie.
De 3 heeft en een veel dikkere motor en als ik eerlijk ben ook een beter bochtengedrag. (Kan echt harder door de bochten.) Toch rij ik de auto van mijn vrouw geregeld harder dan met de 3 serie en mijn vrouw rijdt ook rustiger in de 3 dan in haar eigen 1.

Daar gaat het wel om.

"Je koopt toch geen supersport om rustig mee te rijden," zegt hij.

Hij zegt niet dat hij er niet rustig mee kan rijden omdat het hem uitnodigt hard te rijden.

Ik reageer op iemand. De context van mijn reactie is dus gebaseerd op een reactie.

Dat het meer uitnodigt dat begrijp ik. Vandaar dat ik zeg dat het aan hem zelf ligt. Hij kan daar niet mee omgaan.
 
Laatst bewerkt:
Je kan je normaal gedragen met een SS, dat zeker. Maar of dat leuk motorrijden is?
Dat is persoonlijk zeg ik nog maar een keer dan.

Pas bij 100km/u het gevoel dat je vooruit komt en de houding is ook niet echt prettig om mee te touren. Met een SM of chopper kun je prima pret hebben met legale snelheden, je komt dan eerder de grenzen van de motor tegen wat naar mijn beleving een stuk leuker motorrijden is.

Verschilt uiteraard naar persoon wat hij/zij prettig/leuk vind maar ik zou persoonlijk op een SS binnen korte tijd mijn rijbewijs mogen inleveren of het ding uit verveling zo snel mogelijk weer weg doen en wat leuks kopen. M'n Fazer 600 vond ik al saai om op te rijden in Nederland ondanks dat de motor sneller was en een beter rijwielgedeelte had dan mijn Hawk.


Voor de rest van jouw verhaal geldt ook, dat ligt aan jezelf.

Ik heb alleen maar supersports gehad. Geen behoefte om 200 km\h te rijden en in mijn gehele carriere nog nooit een snelheidsboete gehad van meer dan 30 km\h. Ik heb dus nog nooit een registratie achter mijn naam gehad.

Het ligt niet aan de motor. Als jij jouw niet kan gedragen dan ligt dat aan jou :)

Je kan prima een supersport kopen, daar gewoon "normaal" mee rijden en daar prima van genieten ook. Ik doe dat elke dag.

Nogmaals, zie jij die Ferrari's en Porsches enkel alleen maar voorbij knallen?
Ik zie ze meestal netjes op de rechter baan. Keurig aan de snelheid houdend.
 
Laatst bewerkt:
Bij een motorzaak moet je er rekening mee houden dat die het e.a. werk er aan heeft tussen inkoop en verkoop.

Zoals : Inkopemn, Schoonmaken, nakijken, onderhoudsbeurt, stallen in de showroom verkopen, afleveren.

Ik denk dat dit s a snel 10 werk uren a 50 euro kost en minimaal 300 Euro aan onderdelen. Dus er moet minimaal een opslag op van 800 Euro. Daarbij is de motor altijd minimaal zijn onderdelen waard. En er moet nog garantie op.
 
Daar gaat het wel om.

"Je koopt toch geen supersport om rustig mee te rijden," zegt hij.

Hij zegt niet dat hij er niet rustig mee kan rijden omdat het hem uitnodigt hard te rijden.

Ik reageer op iemand. De context van mijn reactie is dus gebaseerd op een reactie.

Dat het meer uitnodigt dat begrijp ik. Vandaar dat ik zeg dat het aan hem zelf ligt. Hij kan daar niet mee omgaan.


Leuk excuus wat je bedacht hebt. Ik heb ook een fiets gehad die pas lekker reed als je op een 80km weg tegen de invorderingsgrens aan reed.

Natuurlijk reed ik niet continu tegen de invorderingsgrens dus ik kon er best mee omgaan.
Leuk rijden was het echter niet.
 
Dat is persoonlijk zeg ik nog maar een keer dan.Voor de rest van jouw verhaal geldt ook, dat ligt aan jezelf.

Ik heb alleen maar supersports gehad. Geen behoefte om 200 km\h te rijden en in mijn gehele carriere nog nooit een snelheidsboete gehad van meer dan 30 km\h. Ik heb dus nog nooit een registratie achter mijn naam gehad.

Het ligt niet aan de motor. Als jij jouw niet kan gedragen dan ligt dat aan jou :)

Je kan prima een supersport kopen, daar gewoon "normaal" mee rijden en daar prima van genieten ook. Ik doe dat elke dag.

Nogmaals, zie jij die Ferrari's en Porsches enkel alleen maar voorbij knallen?
Ik zie ze meestal netjes op de rechter baan. Keurig aan de snelheid houdend.

Je verhaal klopt 100% zeker, je kan met een supersport gewoon 80 km/h op de snelweg gaan rijden tussen de vrachtwagens.

Hard rijden is niet noodzakelijk met een SS, leg idd aan de bestuurder, rustig rijden kan ook.

Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een SS gebouwd is om hard te rijden, en dat dat ook het leukste is met zo'n ding.
Daarom vraag ik me wel serieus af waarom iemand een SS koopt als hij toch niet hard wil rijden.
Dan kan hij beter een tour kopen, kan hij makkelijk zelfde snelheid mee rijden, en dan heeft hij er comfort bij ipv de opgevouwen houding van een racer.
 
Leuk excuus wat je bedacht hebt. Ik heb ook een fiets gehad die pas lekker reed als je op een 80km weg tegen de invorderingsgrens aan reed.

Natuurlijk reed ik niet continu tegen de invorderingsgrens dus ik kon er best mee omgaan.
Leuk rijden was het echter niet.
Welk excuus?
 
Dat is persoonlijk zeg ik nog maar een keer dan.Voor de rest van jouw verhaal geldt ook, dat ligt aan jezelf.

Ik heb alleen maar supersports gehad. Geen behoefte om 200 km\h te rijden en in mijn gehele carriere nog nooit een snelheidsboete gehad van meer dan 30 km\h. Ik heb dus nog nooit een registratie achter mijn naam gehad.

Het ligt niet aan de motor. Als jij jouw niet kan gedragen dan ligt dat aan jou :)

Je kan prima een supersport kopen, daar gewoon "normaal" mee rijden en daar prima van genieten ook. Ik doe dat elke dag.

Nogmaals, zie jij die Ferrari's en Porsches enkel alleen maar voorbij knallen?
Ik zie ze meestal netjes op de rechter baan. Keurig aan de snelheid houdend.
Het ligt inderdaad aan mijzelf, dat weet ik goed en koop daarom ook absoluut geen SS. Dat jij je altijd(?) kan inhouden op een SS is prima maar in mijn ervaring meer een uitzondering dan een gegeven. Als iemand zijn pasje mag inleveren gebeurt dat toch echt vaker met een SS. Als ik met anderen rijdt zijn het altijd die met een SS die de maximum snelheid ruim overschrijden. Zo'n motor nodigt gewoon uit om hard mee gaan, weinig windruis, veel PK's die vaak pas laat tot leven komen en een strak rijwielgedeelte.

En ik zie inderdaad op de snelweg bij echt hogere snelheden geen Fiat Panda's maar BMW's, Audi's, Merc's of snellere auto's. Zelfde riedeltje als een SS, aardig geïsoleerd van de omgeving en een motor die uit z'n neus zit te vreten bij lage snelheden.

Snap gewoon domweg niet hoe jij kan ontkennen dat een SS niet gemaakt is voor hoge snelheden, je kan ook met een crossmotor de weg op, betekend nog niet dat het leuk of ideaal is.. ;)
 
Supersports zijn gemaakt voor circuits (ze lijken niet voor niets op de fietsen van Rossi en co), en rijden domweg niet lekker bij legale snelheden. Natuurlijk heb je de sporadische mafkees die dat allemaal wel vindt meevallen en het veel belangrijker vindt dat hij er tof uitziet dan dat z'n polsen overdreven belast worden, z'n onderrug het allemaal wel wat ruk vindt en z'n gat het er niet mee eens is dat hij op iets als een stukje vilt moet zitten, maar de meeste mensen komen na een tijdje toch wel tot de conclusie dat het allemaal nergens op slaat. Tenzij je vaak naar het circuit gaat, natuurlijk. Dan zijn ze perfect.

Op straat (ook op de dijken...) rijd je met een supersport de nakeds en allroads echt niet zoek. Zeker die laatste categorie hoeft niet te remmen voor bijvoorbeeld drempels, en door hun hoge zwaartepunt en smallere banden hoeven ze bij gelijke bochtensnelheid minder plat. Ik heb op de KTM regelmatig de grootste lol met supersports, op het rechte eind kan ik er niet zo veel mee maar ik ben nog nooit in de bochten door zo'n ding zoekgereden. Tot ik ooit een suicidaal stuk talent tegenkom, dan misschien wel. Vooralsnog niet gebeurd.

Kun je je inhouden? Ja natuurlijk, maar dan doe je het apparaat volledig tekort. Daar is toch geen ene reet aan? Is het dan echt zo belangrijk dat je eruit ziet als een raceheld? Gelukkig spiegel ik me liever aan de fictieve figuurtjes van Joe Bar en Motomania, da's veel comfortabeler.
 
Je verhaal klopt 100% zeker, je kan met een supersport gewoon 80 km/h op de snelweg gaan rijden tussen de vrachtwagens.

Hard rijden is niet noodzakelijk met een SS, leg idd aan de bestuurder, rustig rijden kan ook.

Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een SS gebouwd is om hard te rijden, en dat dat ook het leukste is met zo'n ding.
Daarom vraag ik me wel serieus af waarom iemand een SS koopt als hij toch niet hard wil rijden.
Dan kan hij beter een tour kopen, kan hij makkelijk zelfde snelheid mee rijden, en dan heeft hij er comfort bij ipv de opgevouwen houding van een racer.

Als ik voor mijzelf spreek.

1. Ik vind het type het mooiste soort motor dat er is. Mooi vind ik soms belangrijk. Zo heb ik ook een sportieve auto waar ik normaal mee rijd. Daar zorgt de benzinemeter wel voor, maar ik heb het ding omdat ik het mooi vind.

2. Ik vind de sportieve zit spannend (het is niet ontspannend). Recht op zit veel ontspanner, maar ik vind de beleving vaak minder spannend. Dat ligt zeker aan het type motor, maar eigenlijk altijd minder spannend dan in de "race houding".

Om daar een schepje bovenop te doen;
Ik rijd er woon \ werk mee elke dag. Totaal niet functioneel, maar daarom geniet ik er wellicht te meer van.


Ik heb er ook 1 voor het circuit. Daar ga ik dan helemaal los mee. Die is overigens niet zo mooi, maar die rijdt wel 10x beter (op het circuit dan).

Zoveel mensen, zoveel wensen zeg maar.

Ik heb ook een naked bike gehad. Die nodigde mij continu uit om op mijn achterwiel te rijden. De hoofdreden waarom ik deze heb weggedaan. Daar kon ik mij destijds weer niet in beheersen, maar dat lag toch ook echt aan mijzelf. Zonder mij reed dat ding niet op 1 wiel.
 
Laatst bewerkt:
Dat is persoonlijk zeg ik nog maar een keer dan.Voor de rest van jouw verhaal geldt ook, dat ligt aan jezelf.

Ik heb alleen maar supersports gehad. Geen behoefte om 200 km\h te rijden en in mijn gehele carriere nog nooit een snelheidsboete gehad van meer dan 30 km\h. Ik heb dus nog nooit een registratie achter mijn naam gehad.

Het ligt niet aan de motor. Als jij jouw niet kan gedragen dan ligt dat aan jou :)

Je kan prima een supersport kopen, daar gewoon "normaal" mee rijden en daar prima van genieten ook. Ik doe dat elke dag.

Nogmaals, zie jij die Ferrari's en Porsches enkel alleen maar voorbij knallen?
Ik zie ze meestal netjes op de rechter baan. Keurig aan de snelheid houdend.

O ja joh? :t

Ik ga zo meteen ook weer met mijn supersport motorscootah naar mijn werk :]
 
Het ligt inderdaad aan mijzelf, dat weet ik goed en koop daarom ook absoluut geen SS. Dat jij je altijd(?) kan inhouden op een SS is prima maar in mijn ervaring meer een uitzondering dan een gegeven. Als iemand zijn pasje mag inleveren gebeurt dat toch echt vaker met een SS. Als ik met anderen rijdt zijn het altijd die met een SS die de maximum snelheid ruim overschrijden. Zo'n motor nodigt gewoon uit om hard mee gaan, weinig windruis, veel PK's die vaak pas laat tot leven komen en een strak rijwielgedeelte.

En ik zie inderdaad op de snelweg bij echt hogere snelheden geen Fiat Panda's maar BMW's, Audi's, Merc's of snellere auto's. Zelfde riedeltje als een SS, aardig geïsoleerd van de omgeving en een motor die uit z'n neus zit te vreten bij lage snelheden.

Snap gewoon domweg niet hoe jij kan ontkennen dat een SS niet gemaakt is voor hoge snelheden, je kan ook met een crossmotor de weg op, betekend nog niet dat het leuk of ideaal is.. ;)
Waar ontken ik dit?
 
Supersports zijn gemaakt voor circuits (ze lijken niet voor niets op de fietsen van Rossi en co), en rijden domweg niet lekker bij legale snelheden. Natuurlijk heb je de sporadische mafkees die dat allemaal wel vindt meevallen en het veel belangrijker vindt dat hij er tof uitziet dan dat z'n polsen overdreven belast worden, z'n onderrug het allemaal wel wat ruk vindt en z'n gat het er niet mee eens is dat hij op iets als een stukje vilt moet zitten, maar de meeste mensen komen na een tijdje toch wel tot de conclusie dat het allemaal nergens op slaat. Tenzij je vaak naar het circuit gaat, natuurlijk. Dan zijn ze perfect.

Op straat (ook op de dijken...) rijd je met een supersport de nakeds en allroads echt niet zoek. Zeker die laatste categorie hoeft niet te remmen voor bijvoorbeeld drempels, en door hun hoge zwaartepunt en smallere banden hoeven ze bij gelijke bochtensnelheid minder plat. Ik heb op de KTM regelmatig de grootste lol met supersports, op het rechte eind kan ik er niet zo veel mee maar ik ben nog nooit in de bochten door zo'n ding zoekgereden. Tot ik ooit een suicidaal stuk talent tegenkom, dan misschien wel. Vooralsnog niet gebeurd.

Kun je je inhouden? Ja natuurlijk, maar dan doe je het apparaat volledig tekort. Daar is toch geen ene reet aan? Is het dan echt zo belangrijk dat je eruit ziet als een raceheld? Gelukkig spiegel ik me liever aan de fictieve figuurtjes van Joe Bar en Motomania, da's veel comfortabeler.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Het ligt dus aan de persoon zelf wat hij op welke motor doet en of hij dat prettig vindt.

Dat zeg ik (pas een stuk of 10x inmiddels) :)
 
Laatst bewerkt:
Als je het te duur vindt ,dan koop je het toch niet,onzin topic en niet eens op vrijdag :?
 
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Het ligt dus aan de persoon zelf wat hij op welke motor doet en of hij dat prettig vindt.

Dat zeg ik (pas een stuk of 10x inmiddels) :)
Dat je dát zegt snap ik, en ik heb niets dat respect voor jouw zelfbeheersing. Ik vraag me dan wel af wat jou zo trekt aan een supersport ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan