Occasions onder 3000 veel te duur in verhouding

Verrukkelijk hoe snel het al om vérpissen gaat.
Det eskeleetet kwiklie.
 
Laatst bewerkt:
Dat je dát zegt snap ik, en ik heb niets dat respect voor jouw zelfbeheersing. Ik vraag me dan wel af wat jou zo trekt aan een supersport ;)

Dat staat hierboven als reactie op dezelfde vraag van Wil79.
 
Als ik voor mijzelf spreek.

1. Ik vind het type het mooiste soort motor dat er is. Mooi vind ik soms belangrijk. Zo heb ik ook een sportieve auto waar ik normaal mee rijd. Daar zorgt de benzinemeter wel voor, maar ik heb het ding omdat ik het mooi vind.

2. Ik vind de sportieve zit spannend (het is niet ontspannend). Recht op zit veel ontspanner, maar ik vind de beleving vaak minder spannend. Dat ligt zeker aan het type motor, maar eigenlijk altijd minder spannend dan in de "race houding".

Om daar een schepje bovenop te doen;
Ik rijd er woon \ werk mee elke dag. Totaal niet functioneel, maar daarom geniet ik er wellicht te meer van.


Ik heb er ook 1 voor het circuit. Daar ga ik dan helemaal los mee. Die is overigens niet zo mooi, maar die rijdt wel 10x beter (op het circuit dan).

Zoveel mensen, zoveel wensen zeg maar.

Ik heb ook een naked bike gehad. Die nodigde mij continu uit om op mijn achterwiel te rijden. De hoofdreden waarom ik deze heb weggedaan. Daar kon ik mij destijds weer niet in beheersen, maar dat lag toch ook echt aan mijzelf. Zonder mij reed dat ding niet op 1 wiel.

Net wat je zegt zoveel mensen zoveel wensen,ik kocht supersport motoren ook omdat ik ze het mooist vind,en ik ben echt geen notoire hardrijder(meer }) ), maar met 200pk onder mijn kont was het constant opletten om niet te hard te gaan,je zit dan meer op de teller
te letten dan op de weg,verder was in de stad rijden met die motor een marteling voor mij
en als ik eens een keer gas gaf dan merk je dat het overige verkeer daar totaal niet op
kan anticiperen,want met 200pk gaat het heeeeeel snel heeeeeel hard,dat was mijn ervaring,
als anderen wel blij zijn om met SS op een sukkeldrafje te rijden dan wens ik ze daar veel plezier mee,ik doe dat nu ook en zit veel comfortabeler en heb dan ook meer plezier dan
voorheen,ik heb sinds ik mijn naked heb in 2 maanden al meer km,s gereden dan in een jaar tijd met de SS motor die ik had,en nog geen 1keer een wheely mee gemaakt :) .Als ik het geld had dan had ik nog steeds een SS voor er bij als was het alleen maar om naar te kijken ;)
Ook houd Big Brother mij in de gaten B| ,1x in de fout is rijbewijs in de versnipperaar :$ ,
komt overigens niet door te hard rijden met de motor,maar geld ook voor te hard rijden met
een motor,het contact met BB kan ik iedereen afraden ,dat was geen aangename ervaring :N en een zeer kostbare ;( ,je koopt er een hele mooie motor voor :)
 
Laatst bewerkt:
Verrukkelijk hoe snel het al om vérpissen gaat.
Det eskeleetet kwiklie.


Jah.. -O-

Dacht ein-de-lijk weer een inhoudelijke discussie te volgen. Gaat het wéééér om ik-begrijp-jou-wel, maar jij-begrijpt-mij-niet blaaaadieblaaa. En over wel of niet normaal rijden op een raket tussen je benen.

Notificatie gaat weer uit. ...Zucht...

:W
 
Jah.. -O-

Dacht ein-de-lijk weer een inhoudelijke discussie te volgen. Gaat het wéééér om ik-begrijp-jou-wel, maar jij-begrijpt-mij-niet blaaaadieblaaa. En over wel of niet normaal rijden op een raket tussen je benen.

Notificatie gaat weer uit. ...Zucht...

:W


:Z :Z
 
Waarom zou je een budget motor bij een handelaar kopen?
Die moeten er van leven, dus die gaan nooit voor dumpprijzen weg...
als je een beetje zoekt zijn er zat motoren te koop voor onder de 500 euro waar je prima mee kunt vermaken, maar je moet ze wel mooi vinden...
GSX600F , division 600, cbr600f allemaal voor een prikkie te koop met relatief weinig kilometers ...
Heb zelf een xj900 gekocht voor 125 euro, niet kapot te krijgen, cardan, dus als het loopt loopt het..
laatst een tdm voor 400 euro, moest even gereinigd worden, en hoppa karren met dat ding, en soms leuker dan mijn FZS1000
 
Dan kan ik je de nasi van een bepaald persoon aanbevelen. Gegarandeerd succes.
 
Er klopt ook allemaal niks van, paar jaar terug mijn CRF van 2008 met moeite verkocht voor 2000.
Nu vragen ze 2600 voor een CRF van 2004.
En je kon nog weleens een goedkope CR met kenteken kopen voor onder de 1000, nu vragen ze voor een lelijk ding 2500.
Zelfde met racers, ze worden ouder, meer km's, maar blijven voor de zelfde prijs dan wel niet meer online staan.
Het stomme is dat mensen met een jongere motor er nu ook meer voor vragen omdat je anders oude en nieuwere motoren voor dezelfde prijs kan kopen.
 
Er is ook zoiets als restwaarde. Bepaalde motoren worden gewoonweg niet minder waard dan dat ze nu kosten opleveren.

W.b.t. motorzaken.. ja, die rekenen zichzelf af en toe wel erg rijk met occasions maar goed, die staan dan ook vrolijk maanden (jaren!?) te koop.

Wat mij wel opvalt is dat als je gaat motorshoppen tot €1500,- je motoren tegenkomt die de vraagprijs vaak wel waard zijn. Daarna val je in een enorm gat van €1500-€3000 waar het een soort wild westen qua prijsvorming is en je echt de krenten uit de pap moet vissen en waar veel dromers tussen zitten. Boven de €3000 kom je dan weer hele nette fietsen tegen.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Er klopt ook allemaal niks van, paar jaar terug mijn CRF van 2008 met moeite verkocht voor 2000.
Nu vragen ze 2600 voor een CRF van 2004.
En je kon nog weleens een goedkope CR met kenteken kopen voor onder de 1000, nu vragen ze voor een lelijk ding 2500.
Zelfde met racers, ze worden ouder, meer km's, maar blijven voor de zelfde prijs dan wel niet meer online staan.
Het stomme is dat mensen met een jongere motor er nu ook meer voor vragen omdat je anders oude en nieuwere motoren voor dezelfde prijs kan kopen.

Ja ach..
We klimmen op uit het crisisdal..
Men krijgt meer te besteden..
De vraag stijgt, en dus ook de prijs.

Vroeger was alles beter ;)
 
Waarom zou je een budget motor bij een handelaar kopen?
Die moeten er van leven, dus die gaan nooit voor dumpprijzen weg...
als je een beetje zoekt zijn er zat motoren te koop voor onder de 500 euro waar je prima mee kunt vermaken, maar je moet ze wel mooi vinden...
GSX600F , division 600, cbr600f allemaal voor een prikkie te koop met relatief weinig kilometers ...
Heb zelf een xj900 gekocht voor 125 euro, niet kapot te krijgen, cardan, dus als het loopt loopt het..
laatst een tdm voor 400 euro, moest even gereinigd worden, en hoppa karren met dat ding, en soms leuker dan mijn FZS1000

Die vind ik juist altijd schrikbarend duur nog.
 
Je kan je normaal gedragen met een SS, dat zeker. Maar of dat leuk motorrijden is? Pas bij 100km/u het gevoel dat je vooruit komt en de houding is ook niet echt prettig om mee te touren. Met een SM of chopper kun je prima pret hebben met legale snelheden, je komt dan eerder de grenzen van de motor tegen wat naar mijn beleving een stuk leuker motorrijden is.

Verschilt uiteraard naar persoon wat hij/zij prettig/leuk vind maar ik zou persoonlijk op een SS binnen korte tijd mijn rijbewijs mogen inleveren of het ding uit verveling zo snel mogelijk weer weg doen en wat leuks kopen.

Ik kan mij op een SS nog redelijk beheersen, ik zal 60% van de tijd te snel rijden waarschijnlijk.

Met een SM gedraag ik me 150 meter en daarna gebeurd er iedere 200 meter iets wat mij eigenlijk m'n rijbewijs zou moeten kosten.

(bovenstaande opmerkingen zijn puur fictief natuurlijk he O-) )

Motorrijden is eigenlijk helemaal niet leuk, eigenlijk.....
 
wat haat ik motorrijden toch })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koop een "middenklasse" motor met de kop eraf, en je schrijft bijzonder weinig af.
 
een div 900 voor 125 of tdm voor 400 zou'k ook wel willen scoren.. :Y

op facebook zijn verkoopgroepen,daar is er ook een motoren te koop tot 750 euro...
daar komt regelmatig iets leuks voorbij hoor..
komen de mijne ook vandaan
 
Okeee, 66 berichten ..verassing. Ik kan niet op elke persoonlijk ingaan, dan is het zo twaalf uur :p En van die berichten is een deel makkelijk te neutraliseren > ik zoek geen supersport. Al kunnen ze mooi zijn.
Een allroad, tdm, transalp achtig iets, parijs dakar look. Zoveel is leuk, ik zag ook die GSX600, ook leuk maar ik heb al 14 jaar een soortgelijke suzuki gehad.
Die 250CC waar naar verwezen werd,.. het moet toch echt vanaf 600cc zijn en ik ben 1.95m.

Ik lees motorpraat dat zo onverwacht komisch is, je kent t wel. Grappig. In 66 berichten een hele zee aan karakters hier.
Ook vermakelijk diegene die zich meet aan JOE BAR figuurtjes haha. (ik heb er zo'n 30 en 8 stripalbums).

Ik lees; dezelfde ervaring als ik heb. Ik lees hier tips, wetenswaardigheden, en snap inderdaad een bepaalde restwaarde. Ik kwam bij een motorzaak een eencilinder tegen met 92000km op de klok voor 2000euro en 17 jaar oud, en dan denk ik tja,. Maar ik snap het idee waar dan die kosten vandaan komen. Maar op de foto zag ik al een kringetje op de vorkpoot zitten..
En al met al word t dan niet beter dan de suzuki die ik vorig jaar verkocht heb voor te weinig.
Ik zou de motor leuk vinden (bmw) maar vraag af of ik dan een probleemmotor krijg die tegen zijn pensioen aanloopt.

Maar ik heb wat van de tips en truucs opgestoken hier, en ook begrijp ik zo dat er een markt is, wat ik gauw vergeet omdat "ik" wat vind, maar ik dat niet bepaal, behalve invloed uitoefenen door t dan niet te kopen, maarja dan koopt een ander het wel.

Ik zie ook mooie dikke fietsen van BMW maar die passen niet door het tuinhek,..heb ik dat weer. Dikke fiets voor 3300 euro , trots naar huis rijden en erachterkomen dat het niet door het hekje past haha.
Ik lees de verkromming in prijzen tot 1500, tot 3000 en daarboven, dat kan ik ook beamen en het is fijn om dat even bevestigd te krijgen van de ervaringsdeskundigen hier die dat al eerder uitzochten.
 
Een hoge km stand hoeft niet te betekenen dat een motor schrootrijp is,ik ben meer van het klassieke spul en daar heb je genoeg motoren tussen die van boven tot onder gerestaureerd zijn
en in verhouding tot wat er door de persoon die hem heeft opgeknapt aan besteed is
voor heel wat minder te koop staan.
 
Ik zou me niet te veel tegen maten houden door een smal tuin hek, die is voor weinig geld breder te maken 😉
Ik zou me meer bezig houden met een fiets waar je de juiste prijs voor betaald, hou je geld over voor een nwe schutting
 
Dit lijkt me dan ook niet bepaald de meest gunstige tijd om een voordelige occasion te scoren.
In november/december waren ze net zo duur alleen verkochten ze minder hard (ben ook al een half jaartje aan het rondkijken).

Ben het overigens wel eens met de TS. Neem bijvoorbeeld een Kawasaki ER-6n uit 2012, daar betaal je minstens €4.500,- voor als er geen gekke dingen mee aan de hand zijn. Bij een grote club als Motoport, Barbier zit je op €5.000,- of hoger. Deze bikes kostten nieuw bij Kawa in 2014/2015 nog €6.999,- adviesprijs met het performance pack erbij (tijdelijke actie met Akra en nog wat klein spul).

Het verschil met nieuw vind ik te klein, maar de nieuwprijs (de z650 is inmiddels ook duizend duurder) is weer net iets teveel geld voor een eerste motor.

Ook kom ik erachter dat ik gewoon een dure smaak heb. Een motor hoeft niet snel te zijn, maar wel voldoende ruimte voor m'n lange poten en ik moet hem mooi vinden. Dan kom ik ongewild toch al snel bij de jongere (2008+) ocassions uit die 4-5k kosten. Geen probleem, maar wel ff geduld en sparen (heb eerst een autotje moeten kopen -O-).
 
Laatst bewerkt:
Er klopt ook allemaal niks van, paar jaar terug mijn CRF van 2008 met moeite verkocht voor 2000.
Nu vragen ze 2600 voor een CRF van 2004.
En je kon nog weleens een goedkope CR met kenteken kopen voor onder de 1000, nu vragen ze voor een lelijk ding 2500.
Zelfde met racers, ze worden ouder, meer km's, maar blijven voor de zelfde prijs dan wel niet meer online staan.
Het stomme is dat mensen met een jongere motor er nu ook meer voor vragen omdat je anders oude en nieuwere motoren voor dezelfde prijs kan kopen.
Mijn eerste motor was een TransAlp 650 uit 2005, toen gekocht voor €2700 bij een dealer. Nu 6 jaar later zie ik op Marktplaats 2 Alpen van 2005 of nieuwer voor iets minder dan 3000 euro en 6 voor €3750 of meer. Vind het wel bijzonder dat ze niet gedaald zijn in prijs, lijkt eerder dat ze zelfs duurder zijn geworden.. Mensen moeten meer nieuwe motoren kopen zodat de 2dehands weer wat goedkoper worden, als je op autoscout kijkt lijken de prijzen in het Buitenland (vooral Italië) ook lager te liggen met motoren.

Ik kan mij op een SS nog redelijk beheersen, ik zal 60% van de tijd te snel rijden waarschijnlijk.

Met een SM gedraag ik me 150 meter en daarna gebeurd er iedere 200 meter iets wat mij eigenlijk m'n rijbewijs zou moeten kosten.

(bovenstaande opmerkingen zijn puur fictief natuurlijk he O-) )

Motorrijden is eigenlijk helemaal niet leuk, eigenlijk.....
Haha met een SM kun je je ook wel goed misdragen ja, maar puur qua snelheid zal het wel meevallen, even 160km/u op een recht stuk 60 weg doe je niet even op een SM. Op elke motor kun je je ook wel misdragen maar op sommige gaat het wel heel makkelijk.

Beetje offtopic maar wat zou er eigenlijk gebeuren als jij je rijbewijs zou moeten inleveren? Zou heel goed snappen dat je werkgever daar absoluut niet blij mee zou zijn. :9
 
Er klopt ook allemaal niks van, paar jaar terug mijn CRF van 2008 met moeite verkocht voor 2000.
Nu vragen ze 2600 voor een CRF van 2004.
En je kon nog weleens een goedkope CR met kenteken kopen voor onder de 1000, nu vragen ze voor een lelijk ding 2500.
Zelfde met racers, ze worden ouder, meer km's, maar blijven voor de zelfde prijs dan wel niet meer online staan.
Het stomme is dat mensen met een jongere motor er nu ook meer voor vragen omdat je anders oude en nieuwere motoren voor dezelfde prijs kan kopen.

De werkelijkheid klopt altijd en je snapt niks van marktwerking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan