Welke motor is dit?

Relic

MF veteraan
17 sep 2017
1.663
796
Utrecht
Mijn dochter zag vd week in Australie deze 2 motors staan die ze wel mooi vond.
Ze begint in het voorjaar met Motor rijlessen dus ze is al aan het kijken welke ze wilt :)

De Yamaha SR-400 is duidelijk en die gaat het ook niet worden natuurlijk want heeft alleen een kick starter en 23,2 pk dan is bv een MT-03 een veel logischer keus.

Maar ernaast staat een andere die "bevalt" alleen heb ik geen idee welk merk/type het is?
Weet ook niet of die hier verkrijgbaar is maar wilde graag de spec's opzoeken maar als je niet weet wat het is dan wordt dat lastig :?

Ik zie op de foto wel de letter W op de zijkant staan en ik vermoedt een Benelli maar weet het niet zeker...
(Op de andere foto's staat ie dus ook achter de Yam400)

Weet iemand hier welke motor het is :?

full
 
Laatst bewerkt:
Toen de W650 midden 90er jaren hier op de markt kwam heb ik er "een paar" rondjes omheen gelopen zeg maar.

Meer niet.


W650 topic

Mooi ding wel.
Ik zie in de Spec's dat ie 37kW is dus 2 teveel voor A2.
De opvolger W800 heeft precies 35kW en is tot 2016 gemaakt als Wikipedia klopt tenminste.
 
Zal tweedehands Wnnn moeten worden, want die worden niet meer gemaakt.
En ze worden ook niet vaak aangeboden.

Misschien dat ze de Triumph versies ook kan smaken...
 
Echte liefhebbersfiets en derhalve geen goedkope instapper. ;)
 
Zon sr trap je met je kleine teen nog aan, stelt echt helemaal niks voor.
Ik vind ze niet zo spannend rijden maar dat zal de insteek van de motor niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Echte liefhebbersfiets en derhalve geen goedkope instapper. ;)

Kun je zeggen inderdaad !

Van een nieuwe W800 was de adviesprijs €9.198
Er staat er nu een te koop uit 2014 met een vraagprijs van €7.250,00 (7000KM).
Is wel een special edition dus zal 10K + zijn geweest maar toch.
 
Zon sr trap je met je kleine teen nog aan, stelt echt helemaal niks voor.
Ik vind ze niet zo spannend rijden maar dat zal de insteek van de motor niet zijn.

Oké, dat scheelt.
Nee, het is voor een A2 starter.
Maar de SR wordt het zo ie zo niet.

Zie zelfs nog een "nieuwe" W800 voorbij komen :')

Motor kopen? - BikeNet
 
Laatst bewerkt:
:}
Niet echt handig voor dagelijks gebruik.

En de terugslag kan blessures geven en als je voet eraf schiet kan je onderbeen aardig open liggen.

Dat was 30 jaar geleden zo. Moderne motoren met kickstarters hebben dit echt niet meer. Tenzij jij mij kan wijzen op al die hinkende kickstartslachtoffers...
 
:}
Niet echt handig voor dagelijks gebruik.

En de terugslag kan blessures geven en als je voet eraf schiet kan je onderbeen aardig open liggen.
Een oude CR500 wel, die sneed mijn gloednieuwe motorlaars zo door de midden. _O-
Supersport laarzen zijn ook niet geschikt op een crosser. :')
 
Dat was 30 jaar geleden zo. Moderne motoren met kickstarters hebben dit echt niet meer. Tenzij jij mij kan wijzen op al die hinkende kickstartslachtoffers...

Nee, dat begreep ik id.
Alhoewel de SR400 een exacte kopie is van 30 jaar geleden dus als dat ook met deze kickstarter is :)

Een kickstarter is in basis betrouwbaarder dan een elektrische starter dus dat ie erop zit, zeker op offroad motoren en reizen door minder bevolkt gebied, is volkomen logisch en wellicht essentieel.

Ze hadden imo op de SR400 gewoon óók een startknop moeten monteren dan verkopen ze er denk ik meer want de ouderen onder ons kopen liever het origineel en de jongeren onder ons willen gemak :]

Is alleen "geschiedkundig" niet correct om dat te doen en de SR400 is een exacte kopie van de SR500 dus in dat licht bezien volkomen logisch dat ie ( startknop ) er niet opzit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan