Achterwiel voor HD zijspan

:) Gietwiel werkt perfect met of zonder binnenband.

Ze zijn alleen niet allemaal hetzelfde qua naafbreedte.

Ik heb een wiel af laten frezen omdat mijn tandwiel te ver naar buiten kwam,
Niet op te lossen met een vlak tandwiel ?
de schijf kwam wel uit met de vulbussen.

FF meten vanaf de velgrand en de lagers en je weet het..

Ik vond solo rijden met spaakwielen al zwabberen in de bochten dus ik had al een setje gietwielen.

:W :]

Weet je vanaf welk bouwjaar deze wielen gebruikt zijn ?
 
:) Gietwiel werkt perfect met of zonder binnenband.

Ze zijn alleen niet allemaal hetzelfde qua naafbreedte.

Ik heb een wiel af laten frezen omdat mijn tandwiel te ver naar buiten kwam,de schijf kwam wel uit met de vulbussen.

FF meten vanaf de velgrand en de lagers en je weet het..

Ik vond solo rijden met spaakwielen al zwabberen in de bochten dus ik had al een setje gietwielen.

:W :]

Habsu
Is dit wiel ook voor te gebruiken ?
 
Alles is pas te maken... Net hoeveel tijd en moeite je er in wilt stoppen ;)
 
Bij mijn harley span waren alle wielen gespaakt en eigenlijk achter wielen. Nooit problemrn mee gehad en de nieuwe eigenaar rijd zo nog steeds rond. Om een dubbele schijf voor te krijgen alleen een adapter gebruikt voor de schijf montage.
Succes.
 
Stroker,

Gietwiel past ook voor,alleen een achterwiel heeft twee verschillende boutmaten voor de schijf en de andere kant voor het tandwiel.
Als je twee schijven wilt gebruiken moet je er een voorzien van grotere gaten.

Stalen ventiel er in voor tubeless trouwens.

Bouwjaar weet ik niet van mijn wielen,ik heb ze 2e hands gekocht.

Vlak tandwiel ging niet,met de schijf op zijn plek paste de naaf niet tussen mijn achterbrug.
Er moest iets van 16m/m af..
 
Jeetje , je moet het maar weten , zou mij ook laten vangen hebben..

Gelukkig wist Willem van Supercycles beter
http://www.supercycles.nl/

Het lijkt erop dat het wiel zonder aanpassingen gemonteerd kan worden.

full
 
Stroker,

Gietwiel past ook voor,alleen een achterwiel heeft twee verschillende boutmaten voor de schijf en de andere kant voor het tandwiel.
Als je twee schijven wilt gebruiken moet je er een voorzien van grotere gaten.

Stalen ventiel er in voor tubeless trouwens.
Waarom een stalen ventiel ?
Bouwjaar weet ik niet van mijn wielen,ik heb ze 2e hands gekocht.

Vlak tandwiel ging niet,met de schijf op zijn plek paste de naaf niet tussen mijn achterbrug.
Er moest iets van 16m/m af..
 
Een stalen ventiel kan meer druk aan, een normaal rubber ventiel stopt bij 3.5 bar.
Stalen ventielen vind je in aanhangers en wielen van een camper enz.
Past die in je motorvelg? Dan kan het geen kwaad als je er een in zet.
Ik had in Mn zijspanwiel voor en achter scooter ventielen die zijn haaks en dat werkt erg makkelijk.
 
Een stalen ventiel kan meer druk aan, een normaal rubber ventiel stopt bij 3.5 bar.
Stalen ventielen vind je in aanhangers en wielen van een camper enz.
Past die in je motorvelg? Dan kan het geen kwaad als je er een in zet.
Ik had in Mn zijspanwiel voor en achter scooter ventielen die zijn haaks en dat werkt erg makkelijk.

OK bedankt helaas zit er een rubberen ventiel in. Dat betekent dat er maximaal 3 bar in kan omdat de druk met hete band nog oploopt ?
 
OK bedankt helaas zit er een rubberen ventiel in. Dat betekent dat er maximaal 3 bar in kan omdat de druk met hete band nog oploopt ?

Kan er geen stalen ventiel in? Volgens mij past dat gewoon!
Dat er bij mij scooter ventielen in zaten had alleen te maken dat je die makkelijker kon bereiken met de bandenspanning controle.
 
OK bedankt helaas zit er een rubberen ventiel in. Dat betekent dat er maximaal 3 bar in kan omdat de druk met hete band nog oploopt ?

Een druk verhoging door een hete band valt wel mee, een paar tiende bar meer.
Je band zet ook uit dus word de luchtkamer groter, dat geeft weer minder druk in je band.
Daarom adviseren ze meer druk ( Max 0.5 bar) in je band als je op vakantie gaat.
 
Een stalen ventiel kan meer druk aan, een normaal rubber ventiel stopt bij 3.5 bar.
Stalen ventielen vind je in aanhangers en wielen van een camper enz.
Past die in je motorvelg? Dan kan het geen kwaad als je er een in zet.
Ik had in Mn zijspanwiel voor en achter scooter ventielen die zijn haaks en dat werkt erg makkelijk.

Je kunt aan de buitenkant van een rubber ventiel niet (goed) zien of het een normale of een zwaar ventiel is.
Er zijn ook rubberen ventielen die 5,5 bar aan kunnen.
Op mijn aanhanger zitten normaal uitziende ventielen, er zit 6 bar luchtdruk in. Nooit problemen mee of mee gehad.

Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Als het nu in elkaar zit dan komt het niet op een bar lijkt mij.
 
Ja, het kan veel minder. Als je geen banden met hele slappe hoge wangen hebt kan je gewoon rond de 2 bar gaan zitten
 
Ik rijd met 2.1 in de achterband, en ik heb met 1.2 gereden in de voorband. Dat gaat prima, lekker veel grip, alleen met 1.2 in de voorband slijt ie wel snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan