Ride-On Tire Protection Ervaringen

Ja, dat klopt.
En daarom zijn veel "collega's" ook tegen.

Ik denk dar anders over. Ik ben 12 jaar geleden voortkomend uit mijn hobby met dit bedrijf begonnen. Mijn insteek is en was dat ik optimale service en voorlichting wil geven. Behandel je klanten zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
En ja, dat kost geld. Maar het levert ook weer geld op doordat klanten gemiddeld behoorlijk trouw zijn aan mijn bedrijf.

Reparatie van banden doe ik heel vaak. Dat zal hiermee veel minder worden.
Lekke banden vervangen gebeurt veel minder vaak, en dan zijn ze meestal ook nog bijna versleten. Hoeveel geld het mij daadwerkelijk kost of oplevert is lastig te schatten. Dan ga ik dus voor de service.....

Zulke dingen lees ik graag.
Het kost jaren om een goede naam op te bouwen.
Maar een slechte heb je zo te pakken. :/
 
hoi ff dit topic terug leven in roepen hoef ik geen nieuw te starten. hoeveel rijders zijn er die dit spul gebruiken en is het aan te bevelen want ik ga volgende week een nieuwe achterband laten steken en de bandenboer vroeg of ik dit spul er ook in wou hebben want iedereen die bij hem komt wil dat in zijn banden zegt hij maar kost wel 40€ voor 2 banden en ik heb op google al veel negatieve en positieve ervaringen gelezen dus weet niet of ik het nu zou doen of niet? mvg
 
al een paar keer gezien bij rtl transportwereld dat spul.
werkt daar bij vrachtwagens super,ook tegen klapbanden
de fabrikant had 15 varianten voor allerlei voertuigen ontwikkeld zag ik,waaronder dus motoren.
op zich zou ik er wel wat voor voelen.

Kan je dat toelichten?
Een klapband komt 9/10x door te lage bandenspanning, te warm worden en dan klappen ze.
Of goedkope flutbanden zoals mijn voormalig werkgever ze op zijn opleggers gooide. In 6jaar 3 klapbanden gehad.
 
@roy r ik rijd zo'n 45000km per jaar met de moto. en heb eigenlijk in de 5 jaar dat ik rijd nog maar 2 of 3 spijkertjes gehad in mijn achterbanden dus dat is te verwaarlozen en ik heb altijd een reparatie kit bij me en als ik ver rijd ook een compressor nee ik zou het dan gwn doen omdat ze dan geen plak loodjes meer moeten plaatsen op mijn velgen wat ik dan weer wel mooi vind. maar in hoe ver kan zo een spul dat balanceren? dat is iets wat ik niet goed (wil) kan geloven.
 
Heb het pas in mijn nieuwe bandjes op de KTM 990 gedaan. Ik heb spaakwielen dus met een binnenband. Daarin schijnt het minder goed te helpen bij lekkage maar daar heb ik het niet voor gedaan. Wilde gewoon geen loodjes op mijn wielen, dat is gelukt. Balanceert prima, geen klagen over.
 
Kan iemand mij dat automatisch balanceren uitleggen? Daar geloof ik namelijk niets van.
 
Kan iemand mij dat automatisch balanceren uitleggen? Daar geloof ik namelijk niets van.
Ik geloof er ook geen zak van.
Op de website van ride on wordt het niet uitgelegd. De laboratorium testen op de site gaan over heel veel maar weinig over de claims, alleen over het lekstoppen kan ik 1 test vinden.
Als je hydrodynamisch balanceren Googelt kom je alleen maar reclame voor Ride on tegen, kennelijk hebben zij dat bedacht/uitgevonden.
De claim dat het spul poreusiteit met 500% laat afnemen vind ik wonderbaarlijk, daardoor geloof ik het spul al niet meer.

Vroeger had je OKO, ook wonderspul. Toen heb ik nog eens iemand gesproken die beweerde dat het al heel oud was, in Indonesië stopten ze al Latex van de rubberboom in hun fietsbanden, dat schijnt hetzelfde effect te hebben.
 
Kan iemand mij dat automatisch balanceren uitleggen? Daar geloof ik namelijk niets van.
Nee, ik kan het je niet uitleggen, maar ik kanhet wel demonstreren.
Gewoon opzettelijk loodjes plakken zodat er een onbalans optreed. Dan Ride-On er in, en even proefrijden. HOE het werkt maakt niet uit, DAT het werkt wel....

En nee, het is geen Tell-Sell wondermiddel. Als de onbalans te erg is krijg je het ook met RO niet weg......
 
Nee, dan moet je opzettelijk loodjes plakken en daarna op de balanceermachine draaien. Dan heb je een objectief meetbaar resultaat.

Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
 
Laatst bewerkt:
Als je het vanuit het kosten oogpunt bekijkt.
Is het dan interessant?
Spul kost € 40/€ 50 voor een set.

Voor hoeveel geld aan banden verlies je door Lek rijden?
Dat het voor een transportbedrijf interessant is geloof ik wel.
Maar voor de gemiddelde motorrijder met een paar duizend km per jaar?
 
ik rijd 45000km per jaar ik plaats ongeveer 2 achterbanden per jaar die gaan ongeveer 20000km mee en mijn voorbandjes veel langer.
 
Nee, dan moet je opzettelijk loodjes plakken en daarna op de balanceermachine draaien. Dan heb je een objectief meetbaar resultaat.

Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.

Beter is om zoveel lood te plakken dat het rijdend merkbaar is, de meeste van de motorrijders merken geen moer van wat onbalans.
 
Als je het vanuit het kosten oogpunt bekijkt.
Is het dan interessant?
Spul kost € 40/€ 50 voor een set.

Voor hoeveel geld aan banden verlies je door Lek rijden?
Dat het voor een transportbedrijf interessant is geloof ik wel.
Maar voor de gemiddelde motorrijder met een paar duizend km per jaar?
Puur financieel zal het nooit interessant zijn, je moet elke band zo'n beetje 4 keer lekrijden in plaats van vervangen voor het goedkoper wordt, dus voor een transportbedrijf waag ook te betwijfelen of het financieel interessant is. Ik heb de afgelopen 30 jaar ongeveer 1,5 miljoen km gereden (50.000/jaar) en heb 2 keer een lekke band gehad met de auto, met de motor nog nooit. De vraag is of je het gemak wil van een product wat wel werkt, maar wat je eigenlijk niet (of bijna nooit) nodig hebt. Maar als je met diezelfde blik naar je motor kijkt, ik heb allebei mijn motoren niet echt nodig... -O-

De balancerende werking ben ik ook nog wel benieuw naar en ook daar is het alternatief dat er bij montage wat lood wordt geplakt. Voor mij geen probleem, het vergt verder geen onderhoud en ik kan het ook niet onoverkomelijk lelijk vinden.
 
Ik denk niet dat je te veel op de kosten moet letten. Als de kans op een leeglopende band sterk gereduceerd wordt is dat een goede reden om het te gebruiken. Hoewel... doorrijden met een spijker in je band zonder dat je het gemerkt hebt lijkt me ook niet ideaal. Effe je favoriete bocht met 160 doorknallen. :X
 
Ik kan het verhaal wel volgen en trek de dichtende werking ook niet in twijfel, maar de kans op een leeglopende band of een spijker sterk reduceren. Nog minder dan 2 keer in 15000000 km? Dat durf ik wel aan...
Maar ik kan me ook voorstellen dat je kiest voor het gemak, net zozeer als ik ook geniet van een extra gekleurd vizier, een koelvest, een navigatiesysteem, mijn circuitmotor etc. Allemaal niet persé nodig, maar wel lekker :)
 
het zelfbalancerende effect is bijvoorbeeld ook bij dynabeads te vinden. Het principe klinkt erg leuk, maar van accelleratie en remmen, vooral van en naar stilstand levert dit eerst een forste onbalans op. Het spul heeft wat tijd nodig om zich over de band uit te spreiden. Ik denk dat het bij een vloeistof minder een probleem is als met die mini balletjes.

Verder geen ervaring met dit spul, bij mountainbikes is het populair, maar dan voor de dichtende eigenschappen
 
Voor mensen die geinteresseerd zijn, er staat een white paper op hun site met een natuurkundige uitleg waar ik niets van snap maar misschien dat een ander hier chocolade van kan maken.

white paper ride on
Het is een hele boel verhaal maar de essentie staat in een enkele paragraaf:
If there is an imbalance in the tire and wheel assembly in the form of a heavy spot on the tire or wheel,
it creates an increase in the centripetal force at the heavy spot. Since both the centripetal and the
centrifugal forces have to be in balance (Newton’s Third Law), the excess centripetal force created by
the heavy spot of the tire exerts a directional force on the Ride-On gel inside the tire. Ride-On tire
sealants have been specially formulated to be able to move inside the tire and not only seal the liner
but also be a force cancelling mass to help reduce vibrations. In this instance, the Ride-On tire sealant
attempts to correct the imbalance by sliding internally to the opposite side of the place of static
imbalance and counteracting it to balance out the forces. This is called hydrodynamic balancing.
Het zijn echt de magische krachten van de zelfdenkende pseudo plastic die het doen. Ik geloof er nog steeds niets van
 
Voor mensen die geinteresseerd zijn, er staat een white paper op hun site met een natuurkundige uitleg waar ik niets van snap maar misschien dat een ander hier chocolade van kan maken.

white paper ride on
Dit verhaal lijkt te zijn geschreven door de baron von Münchhausen, die beweerde zichzelf aan zijn haren uit het moeras te hebben getrokken. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan