Game: TT Isle of Man - Ride on the Edge

iBr@ToR

Aan het typen...
19 apr 2004
4.865
801
Vandaag 6 maart 2018 is de officiële release van de PC/PS4/XboXone game: TT Isle of Man: Ride on the Edge. Naast het feit dat we gewoon lekker los kunnen gaan op verschillende motor-courses bevat de game ook een carrièremodus. Deze modus heeft een uitgebreide selectie aan races om jezelf te trainen voor het echte werk. Daarbij kunnen we ook een kijkje nemen in de wereld van bekende racers door middel van Video tutorial en interviews.

De graphics in de diverse online video's zien er echt vet uit! Het sturen zal niet eenvoudig zijn aangezien er geen grindbakken, grasstroken of überhaupt uitloopstroken zijn. Elk foutje zal je net als in real-life moeten bekopen met een crash en verpeste rondetijd.

Ik heb de game besteld, zijn er nog meer MF-ers die de game hebben/krijgen of al hebben geprobeerd?
Misschien leuk om hieronder een klassement met snelste rondetijd bij te houden?

TTIsleofMan_01-590x275-810x400.jpg

Kenmerken:
  • Een getrouwe weergave van de ruim 60 kilometers en 264 bochten van Snaefell Mountain
  • 9 fantasie-tracks om op te oefenen voor het hoofdevenement
  • 23 coureurs en 40 officiële motorfietsen
  • Online-races voor maximaal 8 spelers
  • Een carrièrestand waarin je nieuwe motorfietsen kunt ontgrendelen en de legendarische Isle of Man Tourist Trophy kunt winnen
 
Laatst bewerkt:
Supersport
19:19 iBr@ToR op een Trooper Triumph
21:34 Brutus48 op een Triumph Trooper


Superbikes
18:41 iBr@ToR op een Suter MMX 500
 
Laatst bewerkt:
De game is op Steam nog niet beschikbaar, maar al was-ie dat: ik wacht ook nog even af. Wat mag het gaan kosten? RIDE2 heeft immers ook een aantal van die megalange TT-circuits, dus de game moet óf een flinke meerwaarde hebben, óf goedkoop zijn, wil ik 'm nu aanschaffen. :X
 
Ben erg benieuwd naar de game, maar wacht hem eerst even een paar weken af voor de reviews...
 
De game is op Steam nog niet beschikbaar, maar al was-ie dat: ik wacht ook nog even af. Wat mag het gaan kosten? RIDE2 heeft immers ook een aantal van die megalange TT-circuits, dus de game moet óf een flinke meerwaarde hebben, óf goedkoop zijn, wil ik 'm nu aanschaffen. :X

:^

En in Ride2 is het bijna ondoenlijk om een ronde te rijden zonder te crashen. :X
 
:^

En in Ride2 is het bijna ondoenlijk om een ronde te rijden zonder te crashen. :X
Ik ben zelf op Isle of Man geweest en heb daar op de motor een aantal rondjes (in het verkeer uiteraard) gereden en met de auto. Ik heb in de loop der jaren natuurlijk al honderden video's gezien met onboard-opnames en ik moet zeggen dat ik al hele gedeelten, zeker tot Glen Helen en het gedeelte op The Mountain redelijk uit mijn hoofd ken. Ben benieuwd of dat scheelt vanavond, de game ligt in de brievenbus :9

Maar uitloopstroken 0.0 dus één foutje is crashen :]
 
Maatje van me had hem gekocht en vond hem "smerig moeilijk " vooral omdat hij natuurlijk weer zo nodig moest beginnen met zoveel mogelijk hulpmiddelen uitgeschakeld, ventje kan normaal aardig racen ( Forza , GP etc ) maar vind dit echt een ander level.

ik mag hem dit weekend komen proberen :)
 
Wat mag het gaan kosten? RIDE2 heeft immers ook een aantal van die megalange TT-circuits, dus de game moet óf een flinke meerwaarde hebben, óf goedkoop zijn, wil ik 'm nu aanschaffen. :X

Bij een aanbieder als Instant Gaming is deze als pre-oder te bestellen voor €22,99.Je krijgt dan als het spel beschikbaar is een code waarmee je op steam het spel kunt downloaden.
En wat betreft die megalange TT-circuits, er is wat mijn betreft maal één TT circuit en die is niet in het noorden van Nederland gelegen. Het échte TT-circuit is voor mij dan ook een echte meerwaarde.
 
Wat-een-gaaf-spel :} :} :}

Realistisch, echt schitterende beelden.
Geen arcade, dus geen remhulp of stuurhulp, jij stuurt echt zelf.
Gas geven bij bocht uitkomen geeft je controle over de motor.
Remmen alleen bij een aantal echte bochten, verder volstaat even van het gas af. Het circuit kent in werkelijkheid ook maar een paar echte bochten

Ik was eerlijk gezegd wat bang dat dit een overgehypte flop zou zijn, maar verre van dat!
Vergelijk het spel met de Nordsleife in Granturismo.

De ideale lijn wordt aangegeven met pijltjes die wanneer je te snel op een bocht aankomt omhoog gaan staan van oranje naar rood gaan. Oranje is van het gas af en rood is remmen.

Je voelt elk hobbeltje in het circuit en je komt ook regelmatig los van de grond, waarbij je niet moet gaan sturen, dan gaat het mis.

Ik ben nooit een fan geweest van MotoGP of Ride, WSBK vondt ik nog het meest realistisch. Maar deze gam steekt hier echt met kop en schouders bovenuit, hier ga ik heel wat uren mee verslijten. Met name tegen je eigen Ghost rijden in timetrial is echt verslavend.

Ik heb geen idee of het helpt dat je al eens fysiek om Man bent geweest, maar ik zie het wel als meerwaarde. Je weet waar je bent en wat er komt, alles is echt tot in detail nagebouwd echt schitterend.

Enig nadeel vindt ik sturen met een controller, dat heb ik nog nooit fijn gevonden. Ik kan dan niet goed doseren, wanneer straks een update komt om met je stuur te rijden is het af.

21:27 op de Trooper Triumph met 15 crashes ofzo :X

dit worden slapleloze nachten...
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht eerst de reviews af. Ben bang dat er te weinig "diepgang" in de game zit om het langer dan een paar races leuk te houden.
Gaat niet om een race, maar om de rondetijd. Een ronde is zo lang dat je elke ronde wel fouten maakt en crasht en tijd laat liggen. Ik heb nog geen crashvrije ronde gereden. Tussen de motoren zit echt heel duidelijk verschil in karakter, zelf in de motoren onder elkaar, de ene Triumph is e ander niet etc.
Ik ben hier echt nog lang niet op uitgekeken *D
 
Benieuwd naar wat de gedachten over de game zijn naar een paar weken.

Iemand die mij kan overhalen?
 
Lame.

Zowel m'n laptop als media/game-pc trekken dit spel niet qua grafische kaart. Minimaal is GeForce GTX 650 en zonder goed zoeken is het goedkoopste geschikte kaartje ca. 130 eu.

Blij dat ik 't spel had 'gedownload' alvorens te kopen (Steam) :+

M'n werk-laptop -die ik liever op kantoor laat- zou 'm dan weer wel kunnen draaien. Misschien vet om iedere pauze op groot scherm een rondje Man te doen :9

Andere MF'ers die al gespeeld hebben en me kunnen overtuigen om te kopen?
 
Lame.

Zowel m'n laptop als media/game-pc trekken dit spel niet qua grafische kaart. Minimaal is GeForce GTX 650 en zonder goed zoeken is het goedkoopste geschikte kaartje ca. 130 eu.

Blij dat ik 't spel had 'gedownload' alvorens te kopen (Steam) :+

Ik weet niet welke videokaart je wel hebt, maar je kunt je computer moeilijk nog een game-PC noemen als de videokaart technisch gezien ouder is dan de GTX650. :X Een RX460 of GTX1050 (alletwee veel beter dan een GTX650) zijn trouwens verkrijgbaar voor nog geen 120 euro.

Daarnaast: de Steam refund policy is een fijn iets. Elk spel dat je koopt, mag je binnen 14 dagen na aankoop en binnen twee uur speeltijd zonder moeite teruggeven. Ik heb er al vaak gebruik van gemaakt, bij spellen waar ik binnen een half uurtje toch dacht: dit is 't niet. Gebruiksvriendelijker dan (illegaal) downloaden. :Y

Geen idee of je wat hebt aan deze post, maar goed. :+
 
Ik weet niet welke videokaart je wel hebt, maar je kunt je computer moeilijk nog een game-PC noemen als de videokaart technisch gezien ouder is dan de GTX650. :XGeen idee of je wat hebt aan deze post, maar goed. :+

Er staat een i5 met GT 640 (4GB) naast de tv, niet de dikste bak maar draait gewoon Ride2, MotoGP17 en zelfs GTA5. Ik game niet idioot veel (meer), gebruik 'm meer voor Kodi, Spotify en MotoGP.com :)

Zeker een nuttige post; ik wist ook niet van die refund @Steam.

Jij IOM al gespeeld?
 
Laatst bewerkt:
Daaag oma! :+

Vandaag de game gekocht voor de PC zo installeren, ben erg benieuwd!
Ben benieuwd of je de game op PC ook met een stuur kunt besturen.
Ik kan niet goed wennen aan de PS4-controller (in tegenstelling tot mijn zoon...) Ik deed motorracegames op de pc altijd met een autoracestuur (met FF). Daarmee kun je veel beter doseren, ik schommel nu soms van links naar rechts.

Maar het is echt exact zoals Horst Saiger zegt :Y https://youtu.be/9_dRkPpkQCo?t=20m29s
 
Ik speel geen spelletjes hoor :) maar kwam het volgende tegen en ik had ok die game voorbij zien komen en toen dacht ik dat het wel een vette combi zou zijn :} Geen idee of het verder wat is natuurlijk....

KLIK



Later,

Loek
 
Een beetje jammer van de prijs.

Komende van RF2, AC en Iracing ben ik wel een beetje beducht dat dit wat arcade gaat zijn.
Ik denk dat dat wel een beetje mee gaat vallen :') Dit is echt hard-core 8-)

Geen brakeassist
Geen steeringassist
Geen grindbakken
Geen grasstroken
Geen chicanes die je kan afsteken
50 keer crashen in je eerste poging om een ronde te maken :j
 
Ik speel geen spelletjes hoor :) maar kwam het volgende tegen en ik had ok die game voorbij zien komen en toen dacht ik dat het wel een vette combi zou zijn :} Geen idee of het verder wat is natuurlijk....

KLIK



Later,

Loek
Gaaf ding. Maar als je moet sturen door je gewicht te verdelen kun je niet echt snel reageren lijkt mij.
Aan de andere kant, zo is het in real-life ook, je kunt het stuur van je motor niet in 1 keer omgooien.
 
Heb het nu paar uurtjes gespeeld en het is echt wel vet!
Heb zelf een 1050 en dat gaat wel goed.
Wat de game betreft, het snelheidsgevoel wat je krijgt is wel super.
Je moet goed geconcentreerd blijven om niet te crashen, wat ook gebeurt als je stuurt of remt in een hobbel/gat. Ik ben geen doorgewinterde gamer dus vind het lastig zat, maaaar wel erg verslavend! O-)
Speel het zelf op PC met Xdoos controler.

Mijn beste tijd nu 21:34 op de Triumph Trooper... moet nog even oefenen. (was 2e keer isle of man)
 
Terug
Bovenaan Onderaan