Wanneer kunnen we weer rijden en is de pekel weg?

Grutske Frys

Die hard MF'er
11 sep 2017
297
224
Minnertsga
Het is niet verstandig om met je motor door de pekel, stof zout etc te rijden.
Na een week van extreme koude en heel wat zout strooien begint het flink te kriebelen.
Ik wil weer rijden, het brand me in. Hij staat al sinds december stil.
Zondagavond regende het, daar was ik blij om, die troep moet van de weg.
Maar ehh, wanneer kunnen we weer???
 
Het is niet verstandig om met je motor door de pekel, stof zout etc te rijden.
Na een week van extreme koude en heel wat zout strooien begint het flink te kriebelen.
Ik wil weer rijden, het brand me in. Hij staat al sinds december stil.
Zondagavond regende het, daar was ik blij om, die troep moet van de weg.
Maar ehh, wanneer kunnen we weer???

Vanaf december stil? -O-
 
Laatst bewerkt:
Als het warmer wordt, gaat het regenen. Zie dit weekend. Het duurt in NL altijd tot eind mei voordat de "koude en droge dag" warm genoeg is...........

Vanmiddag was prima te rijden, het probleem is dat het s'ochtends als je weg moet, gewoon 1c is.
 
Laatst bewerkt:
Strooizout zelf kan geen kwaad,strooizout in combinatie met vocht wel.
Gisteren en vandaag heerlijk gereden,ik heb het voordeel dat er alleen maar gestrooid word
op een paar hoofdwegen,binnendoor ligt er niets.
 
Laatst bewerkt:
Je kan prima rijden, eerst de boel even inspuiten met bijv. WD40 en na de rit goed afspoelen en helemaal schoon wegzetten.
 
Laatst bewerkt:
"Help, mijn motor start niet", "wanneer is de pekel weg?", "help, mijn motor wordt warm".
Het is weer voorjaar! *O* :] 8-)
 
Hehe fuck the hell, lekker mijn fluo vestje uit de mottenballen trekken en gaan. Kan iemand me ff PM-en wanneer we weer kunnen rijden?
 
Het is niet verstandig om met je motor door de pekel, stof zout etc te rijden.
Na een week van extreme koude en heel wat zout strooien begint het flink te kriebelen.
Ik wil weer rijden, het brand me in. Hij staat al sinds december stil.
Zondagavond regende het, daar was ik blij om, die troep moet van de weg.
Maar ehh, wanneer kunnen we weer???
ik denk op 15 mei 2019
 
Ga niet te vroeg rijden! Ik heb zondag een ritje gedaan met de motor. Kijk ik vanochtend in de schuur, staan alleen de banden er nog... Help help help...

Ik zou me er niet te druk om maken, als er wat buien gevallen zijn is het meeste wel weg en als de wegen droog zijn kun je weer prima rijden zonder bang te hoeven zijn voor de pekel
 
Laatst bewerkt:
Zeker niet gaan rijden voor allerheiligen, dat is de gouden regel. Liefst nog even later want er kan nog pekel liggen.
 
Daarom hebben wij een pekel hok. Mooie machines in de stalling. Maar als het lekker is, gewoon knallen met het hok! Gisteren nog heerlijk 2 uurtjes buiten gespeeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan