oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

En wat is daar veiliger aan?

ik rij in een bestelbus zonder ramen achterin. Daardoor moet ik mijn hoofd regelmatig behoorlijk snel verplaatsen om blinde hoeken beter te kunnen zien. Liever actieve veiligheid voor iedereen, dan passieve voor 1.
 
ik rij in een bestelbus zonder ramen achterin. Daardoor moet ik mijn hoofd regelmatig behoorlijk snel verplaatsen om blinde hoeken beter te kunnen zien. Liever actieve veiligheid voor iedereen, dan passieve voor 1.
Je hoofd zit toch niet vast met gordels?
Of bedoel je dat je regelmatig helemaal naar links of naar rechts gaat hangen om de blinde hoeken te kunnen overzien?
Heb jij wel de juiste/voldoende spiegels op je bus zitten?
 
Je hoofd zit toch niet vast met gordels?
Of bedoel je dat je regelmatig helemaal naar links of naar rechts gaat hangen om de blinde hoeken te kunnen overzien?
Heb jij wel de juiste/voldoende spiegels op je bus zitten?
Ja. Maar dan zie ik niet genoeg. Gelukkig snapt de politie dit ook blijkbaar, want ik krijg er nooit een bekeuring of berisping oid voor, terwijl ik toch regelmatig ben staande gehouden.
 
ik rij in een bestelbus zonder ramen achterin. Daardoor moet ik mijn hoofd regelmatig behoorlijk snel verplaatsen om blinde hoeken beter te kunnen zien. Liever actieve veiligheid voor iedereen, dan passieve voor 1.
Zo heb ik ook al meer als tien jaar rondgereden met gordel om en heb daar toch nooit hinder van gehad.
Kwestie van de juiste spiegels op de juiste plek en de juiste positie op de weg innemen in mijn opinie.
Nu doe je enkel jezelf tekort door geen gordel te dragen, dus...
 
Zot heeft zijn eigen denkwijze.

Hij neemt de beslissing dat hij zonder gordel rijdend veiliger is voor medeweggebruikers.

Nu heb ik ook argumenten om de gordel niet te dragen, ooit een ontsnapt uit een auto die in de fik ging en dan is een gordel verdomd lastig en ik liep iets meer brandschade op dan wanneer ik de gordel niet om zou hebben gehad. Toch heeft de gordel me ook al meerdere keren voor ernstiger letsel behoed. Ik probeer m dus zoveel mogelijk om te doen.

Zot denkt er iig over na en kan beargumenteren waarom hij m niet draagt.
Resultaat is hetzelfde.
Toch kan ik me daar meer in vinden als k*ttekoppen die alleen maar gillen dat ze er niemand, alleen zichzelf, kwaad mee doen als ze m niet om hebben ?
 
Draag ook nooit een gordel op m'n motor.

Zij wel.
45157a2bce04f65c97b26e4dbe09c51b--motorcycle-babes-biker-babes.jpg
 
Zot heeft zijn eigen denkwijze.

Hij neemt de beslissing dat hij zonder gordel rijdend veiliger is voor medeweggebruikers.

Nu heb ik ook argumenten om de gordel niet te dragen, ooit een ontsnapt uit een auto die in de fik ging en dan is een gordel verdomd lastig en ik liep iets meer brandschade op dan wanneer ik de gordel niet om zou hebben gehad. Toch heeft de gordel me ook al meerdere keren voor ernstiger letsel behoed. Ik probeer m dus zoveel mogelijk om te doen.

Zot denkt er iig over na en kan beargumenteren waarom hij m niet draagt.
Resultaat is hetzelfde.
Toch kan ik me daar meer in vinden als k*ttekoppen die alleen maar gillen dat ze er niemand, alleen zichzelf, kwaad mee doen als ze m niet om hebben ?
Misschien rare vraag en niet bedoeld als olie.
In hoeverre maakt dienst veiliger voor één ander, die niet in die auto zit.
Je hebt toch alleen jezelf er mee?(rij zelf geen auto)
 
Zo heb ik ook al meer als tien jaar rondgereden met gordel om en heb daar toch nooit hinder van gehad.
Kwestie van de juiste spiegels op de juiste plek en de juiste positie op de weg innemen in mijn opinie.
Nu doe je enkel jezelf tekort door geen gordel te dragen, dus...
Er zijn veel motorrijders die dit niet begrijpen

hoe en waar rijden in de drukte/ file

Die zie ik in geen enkele spiegel. Zo kan ik veel meer voorbeelden opnoemen, maar waarschijnlijk heb ik een breder blikveld dan de meeste.
 
Ik niet. Kun je mij eens wat voorbeelden geven waarin het VEILIGER is een overtreding te begaan dan het NIET te doen? Het feit dat het begaan van een overtreding niet meteen gevaar met zich mee brengt (het befaamde stoplicht, midden in de nacht op een doodstille weg met overzichtelijke kruising) wil nog niet zeggen dat het dus veiliger is om de regel niet op te volgen.

Een veel voorkomend voorbeeld zou bijvoorbeeld het strikt navolgen van plotseling oplichtende matrixborden kunnen zijn. Het is meestal veiliger het gas los te laten dan op de rem te gaan staan, en soms rijdt het overige verkeer nog zo snel dat je beter met de stroom mee kan gaan. Je rijdt dan wel te snel.
Op een secundaire weg doemt soms plotseling een 30-bord op vanwege (afgezette) schade aan de weg of een uitrit voor werkverkeer, een paar meter verder is het gebod weer opgeheven. De omgeving is verlaten. Gas los is soms veiliger dan remmen, vooral in het donker. Je rijdt dan wel even te snel.
Een max 70 bord in een bocht op de snelweg. Soms prima, soms is het gezien de omstandigheden zo langzaam dat het gevaarlijk zou zijn echt 70 te gaan rijden. Als een vrachtwagen met 85 achter je duwt bijvoorbeeld.
Soms is rechts inhalen veiliger dan remmen of links met een boog eromheen.
Soms is inhalen over doorgetrokken streep veiliger dan achter het probleemgeval blijven sukkelen.
Er zijn soms simpelweg situaties waarin gezond verstand de voorkeur heeft boven regels, die in het algemeen misschien prima voorzien maar in specifieke situaties niet per se het beste zijn.
 
Zoals in vele vergelijkbare topics ging / gaat het ook in dit topic over de scheve rechtspraak. Om er nog maar een schepje bovenop te doen: In dit land lopen moordverdachten gewoon vrij rond met een f.cking enkelbandje: Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl

En vervolgens verdwijnen ze :X
 
euuhhhh nee, de vraag was wat haar man kan verwachten na "a slip of the throttle......."
:+
 
Ech wel.


Voorbeeld:
Bellen dus gebruik van telefoon rijdend ;) dan wel te verstaan €1500,- boete, bij 2de keer in de fout €2500,- 3de keer voorlopig fietsen of heerlijk met het goed geregelde :+ openbaar vervoer,moet jij zien hoe snel dit probleem grotendeels is opgelost.
De pakkans is niet zo hoog dat men het idd uit hun hoofd laat om te bellen en nogmaals idd zo nu en dan eens het gas wat verder open schroeft.
Nee joh je krijgt een boete die pakweg elke bewoner van Nederland kan betalen.

Je weet toch dat het niet mag en bekend hoort te zijn met de hoogte van de welbekende boete's............toch.

Dus in landen waar de doodstraf nog uitgevoerd wordt worden geen moorden meer gepleegd?
 
Misschien rare vraag en niet bedoeld als olie.
In hoeverre maakt dienst veiliger voor één ander, die niet in die auto zit.
Je hebt toch alleen jezelf er mee?(rij zelf geen auto)
Voor je passagier is het niet zo fijn als je ineens op zijn/haar schoot ligt. Daarna heb je ook de rest van de rit geen controle over het wrak meer....

En als jij door het raam heen vliegt is dat voor de hulpverleners ook niet prettig. En dan zou jouw dooie lijf nog een ander kunnen raken natuurlijk.
 
Zoals in vele vergelijkbare topics ging / gaat het ook in dit topic over de scheve rechtspraak. Om er nog maar een schepje bovenop te doen: In dit land lopen moordverdachten gewoon vrij rond met een f.cking enkelbandje: Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl

En vervolgens verdwijnen ze :X

Daarom is het ook een verdachte en geen veroordeelde. Ik vind het al heel wat dat je zonder een afgerond strafproces en weging van bewijs als zo'n maatregel opgelegd krijgt.
 
Voor je passagier is het niet zo fijn als je ineens op zijn/haar schoot ligt. Daarna heb je ook de rest van de rit geen controle over het wrak meer....

En als jij door het raam heen vliegt is dat voor de hulpverleners ook niet prettig. En dan zou jouw dooie lijf nog een ander kunnen raken natuurlijk.
Daar heb je een punt (aantal).
 
Terug
Bovenaan Onderaan