oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

Zoals gezegd lezen blijft een dingetje: wat ik zeg is dat de gestelde maximumsnelheden niets met verkeersveiligheid te maken hebben. Of mis ik de smiley?

En als logisch gevolg vind je het dus niet oke dat ze 130 van die 100 hebben gemaakt ?


Ik ben best principieel, maar zolang er gebeurd wat ik wil zal het me een biet zijn welke woorden men daarvoor gebruikt.

Welke smiley ?

Gestelde maximumsnelheden zijn ook zeker niet allemaal op grond van verkeersveiligheid. Veel maximumsnelheden, zeker op de snelweg, zijn gebaseerd op maximale doorstroming. De meeste snelwegen zouden hun maximum aantal auto's dat ze kunnen verwerken bij ongeveer 95km/u halen.
Langzamer betekend minder auto's per uur, sneller teveel auto's per km asfalt, duwen trekken harmonicabewegingen, file.

Misschien is het aantal auto's dat van die snelweg gebruik maakt terug gelopen in de loop der jaren en is dat de reden dat men van 100 naar 130 heeft kunnen gaan.





Yep en een doelpunt 1:0 *D , van mij mogen we weer 100 jaar terug in de tijd.Gewoon de man de baas ,vrouw moet luisteren ,mogen geen beroepen uitoefenen en zo :+

Geen vrouwen in het leger en bij de politie,brandweer en ziekenbroeders dit zijn mannen beroepen. :P

Ziekenbroeders :? :? :?


Geen idee hoe jij er tegenaan kijkt, maar ik zie toch liever een ziekenzuster aan m'n ziekenhuisbed dan een ziekenbroeder !
 
Laatst bewerkt:
Rechters kunnen en mogen zelf eea beslissen, maar voor dit soort standaard dingen gebruiken ze gewoon het lijstje dat landelijk hetzelfde is. Vrouwen hebben hetzelfde lijstje als mannen.

Of het klopt of niet, dan zou ik van beiden de hele uitspraak eens willen lezen.

Wat gebeurd zou kunnen zijn.... ze zijn ter plaatse staande gehouden lees ik. Dijk, snelheid, rijbewijs inleveren.
Dan ga ik er vanuit dat ze middels laser gemeten zijn. Als ze echt samen reden op een dijk dan neem ik aan achter elkaar ipv naast elkaar.
Dan zou ket kunnen dat alleen de voorste gelaserd is en dat de verbalisanten aangeven dat over een bepaalde afstand de tweede motorrijder op gelijkblijvende afstand van de voorste motorrijder bleef rijden, wat dus oplevert dat deze nagenoeg dezelfde snelheid heeft gereden. Een rechter zal daar niet 100% in meegaan. Die zal een behoorlijke slag om de arm willen houden en de tweede motorrijder een stevige correctie geven op de geverbaliseerde snelheid.

Rechter: Verbalisanten geven aan dat u op gelijkblijvende afstand van voorganger reed. Dan moet u dus dezelfde snelheid hebben gereden. Vanwege eventuele zichtshoeken e.d. zou er toch verschil in de snelheid gezeten kunnen hebben. Voor de zekerheid pas ik een correctie van van 20km/u. Voorste rijder vastgesteld 165km/u, correctie 20km/u, tweede rijder in ieder geval 145km/u.

Of er heeft net 1 km/u verschil in gezeten waardoor de ene helaas net in een andere categorie straffen terecht komt.

Er zijn meer mogelijkheden.

Nee niet gelaserd maar door een motoragent achtervolgd,een Rechter geeft zijn eigen interpretatie aan de strafmaat,dat blijkt ook uit mijn eigen geval,ik kreeg 2 maanden waar
normaal een veel langere rijontzegging voor staat.De eis van de OvJ was ook hoger
namelijk 8 maanden.
 
Laatst bewerkt:
Nee niet gelaserd maar door een motoragent achtervolgd,een Rechter geeft zijn eigen interpretatie aan de strafmaat,dat blijkt ook uit mijn eigen geval,ik kreeg 2 maanden waar
normaal een veel langere rijontzegging voor staat.De eis van de OvJ was ook hoger
namelijk 8 maanden.

Dan heb je gelijk, gewoon een kutwijf :+

Alhoewel ik niet zo klagen als het in mijn voordeel is.
Je noemt nu al 2 voorbeelden waarbij iemand minder straf krijgt dan zou horen. Daar gaan we toch niet al te lang over klagen ? :+

Pak t voordeel. Niemand is benadeeld. Waarom dan toch wijzen naar de ander ? De hogere straf zal er niet door verlagen want die is conform richtlijnen. Het enige wat je bereikt is dat de voordeeltjes minder voor zullen komen.

Die laatste 3 woorden vind ik een grappige woordspeling :+
 
Gewenning.
Net als dat je went aan 50/70/80.
Het is nu toch ook niet zo dat je iedere keer op topsnelheid rijdt ?

Nee, uiteraard niet, zit toch nog wel enig verstand in maar buiten de bebouwde kom let ik niet zozeer op max. snelheid, laat het meer van de omstandigheden afhangen, dat het er wel eens hard aan toe gaat...ja dat is zo. Binnen de bebouwde kom hou ik me netjes aan de max. snelheid, vanwege de leefbaarheid in de dorpen. Buiten de bebouwde kom komt het aan op persoonlijke beoordeling, soms dus (bijv. met veel wielrenners en vooral paarden) beduidend lagere snelheid dan de max. snelheid.
 
1begon al dat ze regelmatig schrok van
motorrijders als zij met de auto onderweg was en kreeg een hele preek te horen over
het asociale weggedrag van motorrijders

Dankzij Wilders is het principe van wraken nu algemeen bekend en dit is precies zo'n situatie waarin je een rechter zou moeten wraken.
 
Dankzij Wilders is het principe van wraken nu algemeen bekend en dit is precies zo'n situatie waarin je een rechter zou moeten wraken.

Dit geval was al heel wat jaartjes geleden,als je als gewone burger zonder advocaat
voor de Rechter staat ,niet gehinderd door enige kennis van juridische zaken :? is het slikken en weer wegwezen met een straf op zak. ;( :Y
 
Laatst bewerkt:
Yep en een doelpunt 1:0 *D , van mij mogen we weer 100 jaar terug in de tijd.Gewoon de man de baas ,vrouw moet luisteren ,mogen geen beroepen uitoefenen en zo :+

Geen vrouwen in het leger en bij de politie,brandweer en ziekenbroeders dit zijn mannen beroepen. :P

Zo is dat!
Die ellende is begonnen in 1911, toen de eerste vrouw bij de politie kwam. In 1917 wilden ze vervolgens stemrecht en een jaar later al wilden zij ook verkiesbaar zijn. Daarna kwam de Viva de boel nog even opstoken en gingen ze ook motorrijden. Nog even en ze willen ook orgasmes. Waar gaat het heen...?
 
Zo is dat!
Die ellende is begonnen in 1911, toen de eerste vrouw bij de politie kwam.
Vreselijke periode moet dat voor je geweest zijn. :+
In 1917 wilden ze vervolgens stemrecht en een jaar later al wilden zij ook verkiesbaar zijn. Daarna kwam de Viva de boel nog even opstoken en gingen ze ook motorrijden. Nog even en ze willen ook orgasmes. Waar gaat het heen...?

Seksartikel winkeltjes verkopen zulke hulpmiddelen :P *D
 
Laatst bewerkt:
*** Update ***

Gisteren is manlief voor OVJ geweest (televerhoor). Schikkingsvoorstel: 25 dagen invordering (net zo lang als hij hem dus in eerste instantie kwijt is geweest) en 1350 euro boete,wat het standaard tarief is als je ook 4 maand ontzegging krijgt. Die is dus niet verhoogd ondanks dat hij zijn rijbewijs niet meer hoeft in te leveren.
Daar komt ie dus goed mee weg!

Ook hier weer verbazing dat hij zonder advocaat kwam. Maar blijkbaar komt het beter over als je zèlf over je verhaal hebt nagedacht.
Hoe dan ook, de boodschap is goed overgekomen; dit doet hij geen tweede keer. En zijn verhaal is ook goed overgekomen bij de OvJ.

En nu maar weer touren! :]
 
Laat je hem wel een krantenwijkje doen voor het terugverdienen van de boete ?
 
Valt nog mee,inderdaad wel zonde, dat geld kan je beter opmaken tijdens je vakantie :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan