Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Zo, Nu de nieuwe shark uitlaat gemonteerd zit ga ik over een tijdje kijken naar een Decat pipe, ik lees veel goede reviews van een betere doorstroom en minder bokken onderin de toeren.

Nu nog even kijken welke decat.. die van Delkevic of die van Leovince.

Van het merk Arrow heb je ook voor de NC. Ik heb de Leovince.
 
Ik rij tegenwoordig altijd maar met oordoppen in. Sinds vorig jaar (na 2 jaar V-Rod met dikke pijpen te gereden hebben) zijn mijn oren gaan piepen/ruisen en het is nog niet weg. Het e.e.a. laten uitzoeken komt het er toch op neer dat het gehoorbeschadiging is, Tinnitus. Helaas maar de eerste maanden was het slapen niet zo best zeg maar, met 1 a 2 uurtjes op een nacht was ik spekkoper.
Daarna loop je er toch wel als een zombie bij en super gefrustreerd omdat je dag en nacht die piep bij je heb.
Neem het toch maar serieus die gehoorbescherming, want als het je treft kan ik zeggen dat het allerminst fijn is. Daar komt nu ook bij dat als ik ga rijden dat ook continu die piep aanwezig is, want zodra je de doppen in doet word het natuurlijk stiller maar die piep wordt dan harder.
Maar desondanks geniet ik nog wel van het motorrijden..................

Das niet zo mooi jongens, ik heb er jammer genoeg ook last van. Heel de dag 24/7 constante piep in de oren. Ook al gehoor beschadiging is er geconstateerd. in het ZH.
Daarom doet echt oordopjes in. Tis even wennen maar ik weet zeker dat als men geen oordopjes in doet je toch echt boven de 85 db zit van de wind geruis.
De wervelingen die zich onder bij je kaak verzameld en draaid.

Want eenmaal beschadigd kan het niet meer herstellen!!!!! :N
IK BLIJFT HET NIET ZEGGEN HOOR. lol *D
 
Zonder oordoppen wil ik niet eens meer. Het voelt gewoon raar.
Hetzelfde geldt voor autorijden zonder gordel. Zal je mij ook niet zien doen. Voelt ook gewoon raar. Beide geven mij een bepaalde onrust.
 
Laatst bewerkt:
Zonder oordoppen wil ik niet eens meer. Het voelt gewoon raar.
Hetzelfde geldt voor autorijden zonder gordel. Zal je mij ook niet zien doen. Voelt ook gewoon raar. Beide geven mij een bepaalde onrust.


Heb je gelijk in. Is ook automatisme. Je hand gaat automatiesch al naar de gordel.
Is een goede zaak.
Als je weg wilt rijden zonder weet je het gelijk al in de bovenkamer.

En met motorrijden ook als je paar meter gereden hebt; he het is lawaaiig :)
 
Ik vind het raar, want ik bekijk mijn 2 bougies, en die hebben een mooie koffiemelk kleur, en ik rij met standaard luchtfilter+full system.

Gewoon een dagje zonder accu, aansluiten, starten (zonder gas), wachten tot de ventilator aanschiet en afzetten via de killswitch :)

Heb weer mn verloren PK terug maar verbruik sel meer :)
Ik had trouwens ook oordoppen, maar die ben ik kwijtgeraakt op vakantie zo 2 jaar geleden. Sindsdien geen oordoppen meer aangekocht of gebruikt, maar altijd als ik er langs loop in de winkel denk ik eraan om die mee te nemen :')
 
Dus een full systeem, en dan resetten volgens CDA z'n methode:
(Dit is een ECU reset?, of wat doet dit precies), en is dit alleen voor de DCT modellen?, ik heb de non-dct geschakelde versie.

"Gewoon een dagje zonder accu, aansluiten, starten (zonder gas), wachten tot de ventilator aanschiet en afzetten via de killswitch :) "

Dan is het prima =P?
 
Laatst bewerkt:
Nee, een ECU "reset" verandert niets aan de mapping die er in zit. De narrowband Lambda sensor past niets aan de mapping aan, maar werkt alleen in closed-loop modus.

Zet hem maar op de testbank, meten is weten.
 
Hmmm, of het kan ook tussen m'n oren zitten :')
Ik heb een gewone (geschakelde) versie.
Wel kan ik (of waarschijnlijk wel) na lang aan het gas hangen niet meer dan 175km/h bereiken op de teller, terwijl je 191 (normaal gezien) kan met de NC700.
 
Ik vind het raar, want ik bekijk mijn 2 bougies, en die hebben een mooie koffiemelk kleur, en ik rij met standaard luchtfilter+full system.

Gewoon een dagje zonder accu, aansluiten, starten (zonder gas), wachten tot de ventilator aanschiet en afzetten via de killswitch :)

Heb weer mn verloren PK terug maar verbruik sel meer :)
Ik had trouwens ook oordoppen, maar die ben ik kwijtgeraakt op vakantie zo 2 jaar geleden. Sindsdien geen oordoppen meer aangekocht of gebruikt, maar altijd als ik er langs loop in de winkel denk ik eraan om die mee te nemen :')
Je komt vast wel eens bij de Hema. Daar hebben ze van die fijne bontgekleurde schuim oordopjes. Keer of 10 zeker te gebruiken. Zitten heel comfortabel en zijn niet duur.
 
Die schuimdopjes hebben toch geen filter of heb ik het mis?
Ik had van die Alpine MotoSafe oordopen (had daar destijds 24€ aan uitgegeven), en die waren wel erg goed. Als ik eens weer geld over heb zal ik er wel eens een paar meenemen.
 
Schuimpjes die maximaal dempen zijn het beste. Filters die geluid door laten zijn leuk, maar doen exact dat: geluid door laten. En voor een groot deel marketing geneuzel. Mooi ook dat je dan zogenaamd andere mensen nog kunt verstaan. Als er één frequentie bereik is waar ik maximale bescherming wil hebben is dat het juist wel. Naast natuurlijk de hoogste tonen.

Ik heb tinnitus en heb ook een tijdje op maat gemaakte doppen gebruikt met zwaarste filters maar vond het echt waardeloos. 3M 1100, daar zweer ik bij :+. Komen ook in doos van 200 paar, wel zo handig.
 
Die schuimpjes vind ik niet prettig. Dat volledig afsluiten van die schuimpjes werkt bij mij negatief op het evenwichtsorgaan (zit in de oren)
 
Schuimpjes die maximaal dempen zijn het beste. Filters die geluid door laten zijn leuk, maar doen exact dat: geluid door laten. En voor een groot deel marketing geneuzel. Mooi ook dat je dan zogenaamd andere mensen nog kunt verstaan. Als er één frequentie bereik is waar ik maximale bescherming wil hebben is dat het juist wel. Naast natuurlijk de hoogste tonen.

Ik heb tinnitus en heb ook een tijdje op maat gemaakte doppen gebruikt met zwaarste filters maar vond het echt waardeloos. 3M 1100, daar zweer ik bij :+. Komen ook in doos van 200 paar, wel zo handig.


Ben bang dat die die dingen er niet meer uitkrijgt met je vingers.
 
Ben bang dat die die dingen er niet meer uitkrijgt met je vingers.
Dat is echt niet nodig hoor, die van de Hema lopen taps toe en ik denk niet dat het breedste deel in jou oor zal gaan....probeer ze ee . Bovendienben je er toch zelf bij hoever je ze in je oor steekt?
 
Ik heb op maat gemaakte oordoppen met filter van EARmo. Hier zit geen aanpak op, ze steken dus niet uit. Dit zorg er ook voor dat je er geen last van hebt met helm op/af zetten. Wat betreft de schuimpjes.. Als mijn oordopjes verstopt zitten word ik al knetter gek (net alsof ik mijn oren niet kan klaren met duiken bijv,) laat staan die compleet dichte schuimpjes.. Ik rij overigens altijd met oordoppen in. Of het nou 5 kilometer is of 500. Ik vind het gewoon vele malen prettiger en rustiger.
 
Heb ook sinds 2 jaar een piepje in het oor (niet door beschadiging, maar door problemen met de buis van Eustachius).

Mijn gehoorgangen zijn echt nauw, dus schuimpjes does na korte tijd pijn. Ik heb dus harde dopjes op maat laten maken. 110 euro of zo, maar ze gaan supersnel erin en ze dempen de windruis prima, maar in de stad krijg je nog genoeg mee. Ben er zeer tevreden mee.
 
Woah... net even gebeld met MP Veldhoven.
Indicatie geschatte schade bijna €6000,-

Moet tot (vrij zeker) vrijdag? nog wachten op uitspraak verzekering. (Of ze hem total-loss verklaren of niet, hangt af van wat opkopers er nog voor bieden??)

Ik hoop dat 't frame en en dat ie mechanisch in orde is....
De accessoires (los) zijn goedkoper (al zij het nog steeds wel duur) te vervangen dan dat ik 't total-loss bedrag uitgekeerd krijg en ik dan een nieuwe motor moet gaan halen inclusief alle accessoires.
(Een krasje op de "valbeugel" is voor mij niet perse reden de beugel te vervangen)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat 't frame en en dat ie mechanisch in orde is....
De accessoires (los) zijn goedkoper (al zij het nog steeds wel duur) te vervangen dan dat ik 't total-loss bedrag uitgekeerd krijg en ik dan een nieuwe motor moet gaan halen inclusief alle accessoires.
(Een krasje op de "valbeugel" is voor mij niet perse reden de beugel te vervangen)


Niet zo mooi zeg. klote. Nou afwachten dan maar.
En anders een andere halen.
 
Meestal zijn de accesoires toch meeverzekerd? (tot een bepaald bedrag), en mag je geen accesoires van je "Kapotte" motor af halen?
 
Laatst bewerkt:
Meestal zijn de accesoires toch meeverzekerd? (tot een bepaald bedrag), en mag je geen accesoires van je "Kapotte" motor af halen?

Tot 500 euro mee verzekerd... dus dat word hem niet.
Maar... in dit geval ben ik niet de schuldige dus ik denk dat ik het zou kunnen verhalen? (geen idee)

Eerst afwachten wat verzekering vind... (total-loss of niet)...
En zelf a.s. vrijdag eens kijken of ik bij MP langs kan en de schade kan bekijken zodat ik een idee heb waar het allemaal in zit.
 
Tot 500 euro mee verzekerd... dus dat word hem niet.
Maar... in dit geval ben ik niet de schuldige dus ik denk dat ik het zou kunnen verhalen? (geen idee)

Eerst afwachten wat verzekering vind... (total-loss of niet)...
En zelf a.s. vrijdag eens kijken of ik bij MP langs kan en de schade kan bekijken zodat ik een idee heb waar het allemaal in zit.

Heb je tenminste wel vervangend vervoer voor de tijd dat je zonder motor zit?
E.v.t. rechtsbijstand even bellen en vragen wat je mag verwachten?, dan ben je iig al een stuk beter geïnformeerd :)
 
Vervangend vervoer worden tot 75% van de kosten maar vergoed.
Ga nu dus gewoon met het OV naar werk... (2 uur reistijd deur tot deur ipv 30 minuten)

en iedere keer als ik m'n OV-Chipkaart oplaad (lees bij-laad naar 25 euro) stuur ik ook een mailtje naar m'n verzekering met een 'claim' om dat bedrag aan het schade-dossier toe te voegen.
 
Voor dit seizoen heb ik ook weer een paar aanpassingen laten doen. Allereerst een beurt (olie verversen, bougies vervangen, remmen losmaken), Hyperpro voorveren en voor mezelf een nieuwe helm Shark spartan carbon, erg blij mee. Laat het goede weer maar komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan