Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Belachelijk eigenlijk. Mij lijkt het meer dan redelijk dat de tegenpartij gewoon vervangend vervoer betaald, in een auto met een deuk in de motorkap kan je gewoon doorrijden.. een motor die half in de prak ligt niet.
 
Mjah, best wel :)Ben (allrisk) tot €8500 ofzo verzekerd... en met minder dan 1,5 jaar oud iets van 110%... (dus €9300?)
Dat is inderdaad wel een nieuwe NC, maar dan mis ik nog... 2700 euro voor alle accesoires...
Wat vervelend.. hopelijk snel een nieuwe bike! Ik weet niet wst voor versie je rijdt. Maar mocht je een S willen kopen, dan heb ik er evt een te koop.
 
Wat mij opviel is dat een nieuwe nc750x met dct en paar opties al snel naar 11.000 euro gaat. De 700nc uitvoering was nieuw toch maar 8.000 euro met dct?
 
Ja Honda heeft dit jaar weer een prijsverhoging doorgevoerd. Schrik niet maar 10.558 euro kost de nc750x dct uitvoering. Honda prijst zijn eigen motoren uit de markt. Voor het aantal pk voor deze prijs wordt het een te dure motor. Honda is helaas arrogant aan het worden in de Benelux. Minder marge voor de dealers, maar wel een hogere aanschafprijs vragen. En de dealers verplichten een eigen ingang voor het merk Honda in de showroom. Steeds minder dealers hebben getekend voor Honda dealerschap. Op nieuwsmotor staat over nieuw management en wat ik hier in dit bericht vermeld.
 
Ik heb zo het gevoel dat ik meer en meer NC rijders in mijn buurt spot, rode, witte, zwarte, zilveren enz... Schijnt dat de rijders weer wakker worden, of dat de NC's als zoete broodjes verkopen :)
Ook al veel zitten zwaaien, en 1 NC rijd(st)er die ik vrijwel elke dag tegenkom *D
 
Ik heb zo het gevoel dat ik meer en meer NC rijders in mijn buurt spot, rode, witte, zwarte, zilveren enz... Schijnt dat de rijders weer wakker worden, of dat de NC's als zoete broodjes verkopen :)
Ook al veel zitten zwaaien, en 1 NC rijd(st)er die ik vrijwel elke dag tegenkom *D

Leuke blog en filmpjes ;) Het voordeel van een handgeschakelde motor is dat het uitlaat geluid langer mooi blijft. Heb het idee dat mijn dtc eerder overschakelt, ook in de S stand. Heb zelf een Hurric pro.
 
Ja Honda heeft dit jaar weer een prijsverhoging doorgevoerd. Schrik niet maar 10.558 euro kost de nc750x dct uitvoering. Honda prijst zijn eigen motoren uit de markt. Voor het aantal pk voor deze prijs wordt het een te dure motor. Honda is helaas arrogant aan het worden in de Benelux. Op nieuwsmotor staat over nieuw management en wat ik hier in dit bericht vermeld.

Het voordeel is wel dat de restwaarde van de oudere motoren hoger blijft. Staan er aantal te koop met dct en 30k kilometer voor meer dan 6000 euro.
 
En die zullen tweedehands dan ook gretig aftrek hebben.

11.000 voor een nieuwe NC is gewoon te gortig. Het is een goede degelijke motor maar voor het gestelde doel (motorrijden met lage gebruikerslasten) is het te duur in aanschaf geworden
Wij kochten een nieuwe NC-DCT in 2015 aan het einde het seizoen (dus met korting) voor 7100 euro. Dat betekent gewoon 1000 euro per jaar prijsverhoging. Dat kan niemand goed praten.

Alleen Draghi van de ECB met zijn opkoopprogramma om de inflatie aan te jagen heeft hier een goede verklaring voor.
 
Ik heb mijn NC750X bouwjaar 2017 (non dct) gekocht voor 7250 met 3500km erop (praktisch nieuw)
Als je dan kijkt dat een nieuwe (dct) nu onderhand 11.000 euro kost met wat extra's.. kan je onderhand gaan kijken naar grotere enduro / adventure bikes.
 
Ik heb mijn NC750S handgeschakeld eind 2016 gekocht. Bouwjaar 2014 16500km voor 5000 euro. Ik zou er niet veel meer voor willen neerleggen.

Heerlijke eerste motor trouwens. Maar op den duur ga ik waarschijnlijk wel naar iets met wat meer power zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn NC750X bouwjaar 2017 (non dct) gekocht voor 7250 met 3500km erop (praktisch nieuw)
Als je dan kijkt dat een nieuwe (dct) nu onderhand 11.000 euro kost met wat extra's.. kan je onderhand gaan kijken naar grotere enduro / adventure bikes.


Ja voor 11000 euro rijd je toch zwaardere adventure motor met meer vermogen.
 
Het blijft wel een heerlijke motor met dct. Vandaag met een gangetje van 5 km/ uur moeten rijden vanwege de drukte. Het lage zwaartepunt is geweldig.
 
Vandaag voor het eerst met Hyperpro veren gereden. Wat een verschil! Hij deint veel minder en vangt schokken beter op. Dikke aanrader.
 
Vandaag héérlijk gestuurd, wat is dat een prachtfiets zeg :)

Ik mis alleen extra pk's, dus ik geloof dat ik over een jaar of 2-3 (als ik m'n volledig rijbewijs heb behaald) een Tracer 700 of 900 zal aanschaffen :)
Het geluid van de 700 lijkt er wat op, maar heeft wel 2x de pk's die de NC700 nu levert, en de 900 klinkt gewoon bruut :D
Zal dan wel de frunk erg hard missen, maar dat zijn zorgen voor later O-)
 
Ik heb een keer op de MT-07 gereden (praktisch de Tracer 700) en vond er niks aan dat blok.
De NC is veel soepeler qua rijden en rustiger qua toeren.
 
Welja, daarom juist :) een onrustiger blok dat snel in de toeren schiet vind ik wel leuk :9
Touren en in de binnenwegen rijden is inderdaad ook wel leuk met de NC, maar voor veel snelweg te commuten vind ik 'm wel een beetje wat weinig pit hebben, maar nu kan ik er wel nog mee leven :+
Ik zit toch nog steeds vast aan m'n 35kW rijbewijs :')
 
Achja ieder z'n ding. De Nc is niet de meest snelle motor, maar nog steeds sneller dan de meeste auto's. In combinatie met dct denk ik zelfs dat je van 0-100 veel andere motoren voorblijft omdat je naadloos overschakelt. Het is gewoon een heerlijke tour / adventure bike. Tot en met 130 is er zat vermogen, daarboven wordt het idd minder. Het stoort mij niet zo omdat ik meestal toch max 120 tour.
 
Tis ook een fantastische fiets, trekt mooi en snel op. DCT type.
Ik vind het hard zat gaan allemaal. Meer vermogen gaat ook wennen. Met gevolgen van dien want je gaat erook anders mee rijden, als je je koppie er niet bijhoud.
De meeste denken dat ze Waine Gardner zijn. Ook in de bergen. Naar ieder zijn ding, is nix mis mee.
 
Als het laat doen bij een Hyperpro Servicecenter moet je rekenen op ongeveer 450 euro.
Dan krijg je andere olie in de voorpoten en progressieve veerelementen in de voorpoten.
Bij achterschokbreker wordt dan alleen een ander progressief veerelement gemonteerd. De rest blijft origineel
 
Hoeveel was je er ongeveer voor kwijt en welke veren heb je vervangen?

Voorveren vervangen, achter is de originele opnieuw afgesteld, net iets onder 400 euro. Je hebt een paar opties.
1. Je koopt rond de 120 euro via internet zelf een paar Hyperpro voorveren en olie. Haal de oude eruit, nieuwe erin, olie erin en klaar. Goedkoopste oplossing.
2. Je laat het doen. In mijn geval was er service nodig na 40k kilometer waarvan deel offroad: keerringen en stofhoezen vervangen, cilinder gepolijst. Alle oneffenheden worden eruit gehaald om er voor te zorgen dat hij weer lang mee gaat. Verder mengen ze zelf olie om de juiste dichtheid te krijgen. De veer mag na het inveren iets uitveren en moet dan stoppen. Dus geen deining die je bij standaard wel hebt.
Heb het bij Home laten doen. Ik ben geen expert dus kan niet controleren of ze het goed doen. Kennis van mij is dat wel en zegt dat zij goed zijn. Mijn normale monteur raadde mij hen ook aan. Als je beetje geluk hebt en nog jongere veren dan kan het mogelijk ook voor 300 euro denk ik.
Ze hebben daarna de achterkant afgestemd met de voorkant. Iets stugger gemaakt.
 
Ben wat met carbon folie aan het spelen geweest.

81328c262ef4b9b961db5c325da4df54.jpg


7574c2096af606f3920ee61e3c1a215a.jpg


Miss meer onderdelen binnenkort
 
Mjah, best wel :)Ben (allrisk) tot €8500 ofzo verzekerd... en met minder dan 1,5 jaar oud iets van 110%... (dus €9300?)
Dat is inderdaad wel een nieuwe NC, maar dan mis ik nog... 2700 euro voor alle accesoires...

Klote is dat zeg.

Mij is een paar een paar jaar geleden iets vergelijkbaars overkomen. Ik vertrok bij een stoplicht en 100 meter verderop stopte ik voor een rotonde omdat er een wagen met geluids en lichtsignaal aan kwam (ongemarkeerde politiewagen). De bestuurder achter mij had dat niet in de gaten. Ook mijn motor was toen een goeie anderhalf jaar oud en was ook total loss (krom frame, wat tupperware en nog wat krom spul). Ik heb toen gelukkig een goed geprijsde tweedehands kunnen kopen.

Ik heb een week of zes last van mijn rug gehad.
Hopelijk kom jij er ook zonder verdere gevolgen van af. Beterschap!

Ook jij zult merken dat je nog meer op je spiegels gaat letten als je ergens voor moet stoppen.
 
Belachelijk eigenlijk. Mij lijkt het meer dan redelijk dat de tegenpartij gewoon vervangend vervoer betaald, in een auto met een deuk in de motorkap kan je gewoon doorrijden.. een motor die half in de prak ligt niet.

Mij is ooit verteld dat je gewoon vervangend vervoer kunt regelen. Als de tegenpartij volledig schuldig wordt bevonden (of hoe ze dat in verzekeringsland ook uitdrukken) dan worden de kosten op de tegenpartij verhaald. Gewoon even contact opnemen met je verzekeraar hierover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan