Routes naar de Eifel/Ardennen/Luxemburg toe vanuit Nederland

Erwinn

MF'er
3 aug 2013
116
1
Zwolle
Hoi allemaal,

Dit jaar ben ik voornemens minstens twee keer naar de Eifel, Ardennen en/of Luxemburg te gaan. In die regionen zijn legio erg mooie routes te vinden. Echter wil ik van de heen- en terugweg ook een mooie route maken.

Mijn vraag is concreet: zijn er of heeft iemand routes beschikbaar vanuit (bij voorkeur noord/oost) Nederland?

Google en de bekende sites hebben me één route opgeleverd. Ik kom veel routes tegen met hetzelfde begin en eindpunt. Mijn alternatief is om een aantal routes aan elkaar te knopen :)
 
Wat ik doe : snelweg (dan ben je snel in het gave gebied, dus snel mooi).
Afslag Remouchamps en langs Coo nr Luxemburg (niet op een "mooiweer zaterdag" , dan zijn er teveel toeristen langs de Ambleve. Dan een afslag verder nemen).
Dan Troisponts, Vielsalm en bij Schmiede de grens over.
Via Weisambach naar Marnach, daar gelijk links richting Dasburg, daarna volg je de superstuurweg naar Vianden.
 
Vanuit Vaals limburg binnendoor😊
drielandenpunt,moresnet,eupen,malmedy,st vith,grensovergang luxemburg, hosingen, dan naar onder langs grens duitsland langs de our.haarspeld bochten 👍
 
Ik ga tot Sittard over de snelweg.
In Windraak de eerste heuvel. Verder alles binnendoor............ :]
(kost dan wel gelijk veel tijd)
 
Vanuit Heerlen richting Aachen, dan de 44 op richting Luik, afslag 2 Aachen-Lichtenbusch.
Dan richting Roetgen richting Simmerath, Hurtengewald, Heimbach (oppassen fur Polizei), Kall, Schleiden, badmunstereiffel, Schuld , Adenau.
In elke willekeurige volgorde :-)
 
Om de drukte en de saaie stukken door Luik en Maastricht te ontlopen al voor Maastricht (bij Beek) van de snelweg gaan! Op een vrijdag is het in Valkenburg echt niet druk maar daar wil je in het weekend niet komen.

Zie: Google Maps
 
Laatst bewerkt:
maar je bedoeld vanaf Dedemsvaart dus ;) misschien handig voor mensen die ook een route hebben die in die regio begint ;)
 
maar je bedoeld vanaf Dedemsvaart dus ;) misschien handig voor mensen die ook een route hebben die in die regio begint ;)

Niet perse hoor, ik ontkom er waarschijnlijk niet aan on de route een beetje aan te passen. Liever zo min mogelijk natuurlijk :)
 
Vanuit Heerlen richting Aachen, dan de 44 op richting Luik, afslag 2 Aachen-Lichtenbusch.
Dan richting Roetgen richting Simmerath, Hurtengewald, Heimbach (oppassen fur Polizei), Kall, Schleiden, badmunstereiffel, Schuld , Adenau.
In elke willekeurige volgorde :-)

Dit... Dus!! Rondje Rurberg niet vergeten! En Frühstuck bij de bikerranch!!
 
Ik ga tot Sittard over de snelweg.
In Windraak de eerste heuvel. Verder alles binnendoor............ :]
(kost dan wel gelijk veel tijd)

wel uitkijken boven op windraak
daar wordt graag gelaserd :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan je een rit sturen vanuit Valkenburg. Helemaal binnendoor naar Treis. Geen drukte, geen snelwegen en geen grote steden. Al een paar keer gereden en telkens weer genieten.
 
Ik kan je een rit sturen vanuit Valkenburg. Helemaal binnendoor naar Treis. Geen drukte, geen snelwegen en geen grote steden. Al een paar keer gereden en telkens weer genieten.

Interesse *O*

iemand lid van MRA? er is toch een groep gemaakt voor MF leden om routes te delen?
 
Ik spreek meestal af op dat tankstation op de A2 bij Zaltbommer (de Vluch) en dan rijden we tot onder Aken - dan is je tank meestal wel toe aan wat extra sap. Vanaf daar is het feest. Maakt niet uit waar je naar toe gaat. Moezel/Eiffel/Lux

Google Maps

Als je dan dit stukje rijd:
Google Maps

Kan je daar naar het west je buikje vullen bij de biker ranch (contant geld meenemen!) of naar het oosten voor een paar vette slingers (en dan naar de biker ranche _O- )

Google Maps

Als je daarna naar Einruhr rijdt wel even uit je doppen kijken (fur die Polizei jawol)

Gastehaus Hoxel – Hunsrück – boxer.gs
3 dagen Moezel/Hunsrück – Page 4 – boxer.gs
Pinksterweekend 2017 – Saarland – Page 4 – boxer.gs

Vanaf Aken is het allemaal mooi :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een voartse. Ik heb wel wat routes vanaf Balkbrug. Richting Sauerland en Harz.

Naar Eiffel ook wel, meestal rijd ik eerst een uurtje of twee snelweg. Dan mooi binnendoor. Stuur maar pb met je mail: kan ik wel wat toesturen.
 
Vanuit Noord Nederland naar de Ardennen en Eifel heb ik al heel vaak gereden. Helemaal binnendoor prima te doen. Ik kom met mijn quad sowieso liever niet op de snelweg. (Top 130, dus het kán wel, maar niks aan). Wat wij meestal doen is de Kamperzeedijk pakken. Bij Kampen de brug over. Dan de Veluwe dwars over. Bij Nijmegen langs. Mookerheide. Betuwe. Dan via de Peelroute door Brabant. Drielandenpunt over en België in. Tot aan Zuid Limburg is dan in een klein dagje te doen. Op je gemak. Als je in Zuid Limburg bent is naar de Ardennen of de Eifel nog maar een klein stukje. Ik zal kijken of ik de track nog heb.
 
Vanuit Dedemsvaart kun je ook mooi de IJsseldijk naar beneden nemen. Die neem ik vaak als terugreis. Wil je het jezelf makkelijk maken, gebruik dan MyDrive van TomTom om een spannende route te laten berekenen naar je bestemming. Dan kom je ook op verrassende plekken.

Tipje voor binnendoor rijden: Neem kleingeld mee voor de vele veerponten. Als je van Noord naar Zuid door Nederland rijdt zonder snelweg ga je een keer of 3-4 met de pont over. Hartstikke leuk om te doen, maar kost wel wat meer tijd allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan