Motorgroet

Gisteren leuke tocht gemaakt. Heel veel motorrijders tegengekomen. Na 1 miljoen gestopt met tellen. Met dit topic in gedachten: De meesten, op wat voor soort rijbewijs A vehikel ook, groeten terug. Er was beslist geen trend in het merk of type van wie niet terug groette. Echt niet.
 
vandaag naar het slufterstrand op de maasvlakte gereden en, heb toch wel het idee dat mensen minder naar een motard terug zwaaien, de helft zwaaide niet terug
 
vandaag naar het slufterstrand op de maasvlakte gereden en, heb toch wel het idee dat mensen minder naar een motard terug zwaaien, de helft zwaaide niet terug
Als je zo'n klaphelm met rode hoortjes draagt heb je hier de verklaring. })
 
vandaag naar het slufterstrand op de maasvlakte gereden en, heb toch wel het idee dat mensen minder naar een motard terug zwaaien, de helft zwaaide niet terug
Sommige mensen denken wss dat je op een baby SM rijdt zoals een Derbi Senda ofzo :9
 
Ach ja, met mijn XR600 werd ik ook nooit gegroet. Een keer vroeg een bromfietser na een minutenlange inspectie of het een motor was. :z
 
In de omgeving Groningen/Friesland gelukkig ook meestal wel een groet (80%). Vooral de choppers ook hier niet. Hoop dat t ook gewoon zo blijft. En het is echt niet alleen een motor dingetje hoor. Die woonmobielen groeten elkaar ook, net als mensen die in dezelfde auto rijden mits ze het van elkaar door hebben :-P
 
net als mensen die in dezelfde auto rijden mits ze het van elkaar door hebben :-P

Ik heb een tijdje in een mx3 gereden... altijd enthousiast zwaaien als ik een andere mx3 tegen kwam. Behalve als het de I4 versie was ipv de V6, dat waren geen "echte" mx3 rijders dus die waren minderwaardig en zwaaide ik niet naar.

Werd nooit terug gezwaaid, trouwens :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje in een mx3 gereden... altijd enthousiast zwaaien als ik een andere mx3 tegen kwam. Behalve als het de I4 versie was ipv de V6, dat waren geen "echte" mx3 rijders dus die waren minderwaardig en zwaaide ik niet naar.

Werd nooit terug gezwaaid, trouwens :?
Ik weet niet wat een mx3 is, maar ik voel aan mijn water dat je op het verkeerde forum zit.
 
Ik heb een tijdje in een mx3 gereden... altijd enthousiast zwaaien als ik een andere mx3 tegen kwam. Behalve als het de I4 versie was ipv de V6, dat waren geen "echte" mx3 rijders dus die waren minderwaardig en zwaaide ik niet naar.

Werd nooit terug gezwaaid, trouwens :?
Dat snap je dan weer niet he, in mijn Twingo en latere DS3 werd vaak wel naar elkaar gezwaaid :W *D
 
In de omgeving Groningen/Friesland gelukkig ook meestal wel een groet (80%). Vooral de choppers ook hier niet. Hoop dat t ook gewoon zo blijft. En het is echt niet alleen een motor dingetje hoor. Die woonmobielen groeten elkaar ook, net als mensen die in dezelfde auto rijden mits ze het van elkaar door hebben :-P
Maar vergelijk het aantal woonmobielen eens met het aantal motoren?

En auto mobilisten zwaaien alleen naar dezelfde auto, als BMW rijders alleen aar BMW rijders zwaaien, of Harley rijders alleen aar Harley rijders krijgen ze commentaar hier..... ;)
 
Vanmorgen een flinke handvol tegenliggende motorrijders gezien, maar niet een ervan beantwoordde mijn groet '(
De moraal van motorrijdend Nederland gaat er niet op vooruit.
 
Vanmorgen een flinke handvol tegenliggende motorrijders gezien, maar niet een ervan beantwoordde mijn groet '(
De moraal van motorrijdend Nederland gaat er niet op vooruit.

Ha ik kan het alleen maar met je eens zijn, ik :W daarom ook niet meer. ;)
 
De moraal van motorrijdend Nederland gaat er niet op vooruit.
Tsja, het gaat niet over moraal. Boven een bepaald aantal motoren werkt het gewoon niet meer. Groet betekend dat iemand je stoer vindt. Tegenwoordig zit iedereen op de motor, ook schorem. Waarom zou ik ze per se stoer vinden? Ik vind stoer degenen die een enduro op spaakwielen rijden, dus ik zwaai naar zulke motoren. Rijd je een Ducati? Prima, maar dat beroert mij helemaal niet. En het geluid vind ik ook niet leuk.
 
Tsja, het gaat niet over moraal. Boven een bepaald aantal motoren werkt het gewoon niet meer. Groet betekend dat iemand je stoer vindt. Tegenwoordig zit iedereen op de motor, ook schorem. Waarom zou ik ze per se stoer vinden? Ik vind stoer degenen die een enduro op spaakwielen rijden, dus ik zwaai naar zulke motoren. Rijd je een Ducati? Prima, maar dat beroert mij helemaal niet. En het geluid vind ik ook niet leuk.

_O- :W
 
Vanmorgen een flinke handvol tegenliggende motorrijders gezien, maar niet een ervan beantwoordde mijn groet '(
De moraal van motorrijdend Nederland gaat er niet op vooruit.
V'tel mij wat, stond stil langs de weg met gereedschap aan't klooien.. veel motorrijders langs gekomen EN NIET 1 die stopt! :o :N
 
V'tel mij wat, stond stil langs de weg met gereedschap aan't klooien.. veel motorrijders langs gekomen EN NIET 1 die stopt! :o :N
Heb je ze wel gegroet toen ze voorbij kwamen? ;)

Als je hulp langs de weg mist zou ik het de automobilisten net zo goed kwalijk nemen. Meestal hebben die meer/betere hulpmiddelen in de kofferbak liggen.
 
_O-

Ik volg je overal. En als ik ziet dat je niet zwaait dan gooit ik een petfles naar je hoofd. :+

Moet je hem op dat moment net bij je hebben, en die kans is niet erg groot. ;) :+

V'tel mij wat, stond stil langs de weg met gereedschap aan't klooien.. veel motorrijders langs gekomen EN NIET 1 die stopt! :o :N

Deed je voeding (accu) moeilijk Sammie ? gewoon een nieuwe kopen. O-)
 
V'tel mij wat, stond stil langs de weg met gereedschap aan't klooien.. veel motorrijders langs gekomen EN NIET 1 die stopt! :o :N
Die waren niet motorrijders, maar motorgebruikers, zonder gereedschap of kennis van de motor. Als je geen moer op een bout kan zetten dan is het inderdaad veiliger om gewoon door te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan