Zijspan aan een GL1800

Aircooled74

Die hard MF'er
5 nov 2006
637
107
Heerlen
Geplaatst op donderdag 15 maart 2018 22:08

CITEERWIJZIGRAPPORTEERFAVORIET



Hallo ik ben me aan het orienteren naar een zijspan voor aan mijn 2003 goldwing al mooie dingen gezien en hier en daar een offerte aangevraagd maar toch wel geschrokken van de prijzen.
Wil graag een eenvoudig maar wel sportief span met een geremd wiel.
Verder heb ik nog niet zo veel wensen en ben ook verder onbekend met zijspan rijden maar het trekt me wel aan.
Bij de eerste waar ik een offerte aan vroeg zat ik voor een span met aanbouwen en spuiten al op 15K alleen het poedercoaten was 1450 euro nu weet ik daar de prijzen van en weet ook dat dit behoorlijk aan de stevige kant is.
Maar goed hoop hier op wat reacties wat betreft mogelijkheden en dergelijke, alvast bedankt mvg Roland.
 
Je zou je licht kunnen opsteken bij Enigma, wel redelijk bekend hier op het forum..
 
Goeiemorgen
Ikzelf zou eerst gaan uitzoeken/ondervinden of zijspanrijden wel bij mijn verwachtingen past, voor ik verdere plannen zou maken. Succes!
 
Om te beginnen, een zijspan laten bouwen is kostbaar. 15k voor een bak aan een GW is volgens mij een gangbare prijs. Leuk is anders.
Het zit hem niet in het materiaal maar in de ontwikkeling. Er zijn vrijwel geen standaard aanbouw kits te koop. Elke motor is anders en elke bak ook, daartussen moet iets gebakken worden. De hele motor moet gesloopt en weer opgebouwd. Waar jij waarschijnlijk met alleen poedercoaten rekent zit hier ook het labelen, verpakken, verzenden en afwerken door een dure monteur bij.
Als je een beetje kunt lassen en slijpen is het zelf goed te doen. Er zijn tientallen GW's met zijspan waar je van af kunt kijken. Als je in de coating branche zit ken je ook vast mensen die je willen/kunnen helpen. Ik heb wel eens aan een EML Goldwing gesleuteld, dat hulpframe was helemaal niet ingewikkeld.
 
voor stralen en 2 laags poedercoaten van mijn motor plus zijspan frame (totaal 25 delen ) was ik 360 euro kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Soms staat er een gw te koop met een span aan, zo compleet kocht ik toen mijn gw ook en ik heb er zeker 12 jaar plezier van gehad en vele mooie reizen, weekenden, runs enz mee gedaan.
 
Zit er stiekem ook aan te denken om mn Goldwing in te ruilen op een span dat klaar is en dat hoeft geen goldwing te zijn, dus als iemand een mooi span heeft en graag een hele mooie goldwing wilt (bordeau metallic ,met alle denkbare chrome) ik sta overal open voor.
Wil zijspan gaan rijden omdat ik een slechte voet heb waardoor ik daar slecht op kan steunen maar wil toch motor blijven rijden met mn vrouw.
 
Inmiddels heb ik mijn gw met Ezs Summit weer verkocht, na 12 jaar trouwe dienst en veel mooie vakanties en wat we al nog meer hebben gedaan soms wel tot 20 weekenden op een jaar op weg.
Kids afhalen aan schoolhek en gelijk op weg wij kijken terug op een mooie tijd.
Nu tijd voor wat anders.
Wie weer motiveert dat een ander weer, verder heb je weinig aan mijn ervaring wat ik hier schrijf.
 
aangezien ik me aan het orienteren ben zijn alle reacties welkom :t
Je zou je is kunnen orienteren bij GW Bikes en Parts. Ken je misschien wel, doet alleen maar GW's. Heeft vaak leuke dingen staan en wil de jouwe misschien inruilen/verkopen. Ding van mij komt daar ook vandaan.
 
bedankt maar no way dat ik mn 1800 voor een 1500 ga inruilen dat zou voor mij als een downgrade aanvoelen, heb er vorig jaar nog 14K voor betaald, bedoel dit niet lullig of negatief of zo, alle info welkom, maar geloof dat ik me wel verkeken heb op de kosten, had wel een bedrag in mn hoofd natuurlijk maar daar kom ik niet aan, nu kan ik vrij aardig sleutelen (maar ja dat zeggen er wel meer) dus heb al eens zitten denken om het zelf te bouwen, kan goed lassen maar heb een paar maten die er nog beter in zijn, ook bankwerken mechanica en electronica gaat me wel af (verdien mn brood er mee) het is alleen het onbekende, zit geen haast achter dus ga deze zomer eens een paar meetings bezoeken voor meer info en wie weet loop ik nog wel een span tegen het lijf.

mn Goldwing...
full
 
Ga je toch gewoon aan de andere kant van de weg rijden? Dat doen die Engelsen ook en dat schijnt ze best te bevallen.
 
Hoe was het ook al weer? Aan de ogen van de passagier kun je zien of je in kunt halen of niet!? :+
 
Een mooie combi en de zijspan kan zo aan de andere kant, het is een Ezs Munro en die kun je aan beide kanten monteren daar is deze zijspan op aangepast.
In de wielkuip die over is kan een extra benzine tank worden gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan