Opties met betrekking tot schetsplaten aanpassen

Stephan1234

Rookie
15 mrt 2018
26
2
Hoensbroek
Deze week ben ik een beetje aan het brainstormen...
Zo heeft een kennis van mij een prachtige cagiva raptor staan die ik graag zou willen overnemen, maar helaas alleen met enkele schetsplaten.
Aangezien ik niet alleen ben is het wel zo handig om mijn passagier ook te voorzien van voetsteunen. Maar hoe?

Het is schijnbaar een hele klus om originele platen te krijgen en de platen die erop zitten zijn moeilijk tot niet aan te passen. Nu is dus de vraag wat zijn mijn opties?

- CNC frezen (hardstikke duur 400+ euro)
- Schets platen van een andere motor aanpassen en om laten lassen? De vraag hierbij is of dit stevig genoeg zal zijn omdat het overhellende gedeelte vrij zwaar wordt belast door de passagier.

Graag zou ik jullie ervaring of mening willen weten hierover. Het is namelijk zeer lastig om dit zonder enige kennis van metaaltechniek uit te zoeken.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
 
Laatst bewerkt:
Waarom zijn die niet los te koop :?

Ik zie in de gauwigheid twee modellen Raptor, iig als het gaat om steps voor de passagier. beide modellen hebben gewoon twee pijpjes, in een V vorm. In de punt het stepje, de beide uiteinde gaan aan frame.

Lijkt me niet moeilijk te maken. En nog makkelijker te kopen.
 
Beter kijken, een Cagiva Raptor heeft gewoon voetsteunen voor zijn passagier.









Mocht de Raptor die jij bedoeld toch geen voetsteunen hebben, dan schiet je tekort in je informatieverstrekking en heb je niet het meest voorkomende model. Dan kan iemand nog zoveel verstand van metalen hebben, als diegene niet naar de rest van de constructie kan kijken dan zal hij nooit iets zinnigs kunnen antwoorden.
Wat voor Raptor praat je over ? Type, bouwjaar enz ?
 
Dit is wat er nu op zit:

2QIqzTp.jpg


En dit is wat er origineel op zit:

cagiva raptor 1000 - Google zoeken:

Het gaat om een Cagiva Raptor 1000 uit 2000
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is nu het euvel. Ik heb gekeken naar oem beugels.
Deze zijn niet meer los te krijgen nieuw.
En 2e hands wordt het ook heel erg lastig. Heb echt iedere motorsloop afgebeld en niets te krijgen. Ook wat zoekertjes geplaatst maar alsnog geen resultaat.

Cnc frezen was zoals ik al zei echt de allerlaatste optie. En dan praat ik al gauw over 5 of 600 euro voor 2 platen...
Vandaar ook de vraag of er een andere mogelijkheid is wat ook de oplossing bied.
 
Ja dat is nu het euvel. Ik heb gekeken naar oem beugels.
Deze zijn niet meer los te krijgen nieuw.
En 2e hands wordt het ook heel erg lastig. Heb echt iedere motorsloop afgebeld en niets te krijgen. Ook wat zoekertjes geplaatst maar alsnog geen resultaat.

Cnc frezen was zoals ik al zei echt de allerlaatste optie. En dan praat ik al gauw over 5 of 600 euro voor 2 platen...
Vandaar ook de vraag of er een andere mogelijkheid is wat ook de oplossing bied.
Laten maken, uit staal.

Is op zich niet heel spannend, voor een beetje metaalbewerker. twee bussen op de plek waar t aan het frame komt. Een bus op de plek waat het stepje moet komen.

Daartussen rondstaf, of een kokertje.

Netjes overspuiten, en monteren.
 
en het hoeft niet cnc gemaakt te worden voor 2 x 1 stuks is het goedkoper om het gewoon op een conventionele freesbank te doen. dat programma maken kost veel tijd en die kan je jezelf besparen. tegen de tijd dat het programma klaar is is een conventionele machine met een goede vakkundige opperator al lang klaar. CNC wordt leuk bij serieproductie niet bij stuksproductie.
 
Ja zoiets dacht ik dus ook. Nu iemand zoeken met een conventionele machine! En daar dan de opgave opvragen. Is in mijn ogen niet al te gek paar bussen erop lassen om afstand te bewaren en klaar is kees. Ik zal eens kijken mannen! Bedankt in ieder geval voor de feedback
 
OP die motor natuurlijk. Niet op een keukenkastje. Hij is voor een CAGIVA RAPTOR
Improviseren, dat deden wij vroeger al. Maar het techinisch vernuft is er helemaal uit.


Er zit geen schetsplaat op de motor om dat ding op te monteren, als je de o.p had gelezen zou je dat geweten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan