Het TET (TransEuroTrail) topic

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
31.414
43.508
"Op Stand"
Welkom in het grote TET topic!
Wat is de TET?
TET staat voor Trans Euro Trail ofwel een offroad route dwars door heel Europa, van Zweden to Spanje, van de UK tot Slovenie, 38.000km vrij te rijden route!

What is the TET? The Trans Euro Trail is Europe's dirt road adventure



The Trans Euro Trail® is a cultural dirt road adventure from deep within the Arctic Circle to the doorstep of Africa...
...and back.


Comprising of over 38,000km of dirt road, the Trans Euro Trail® is an epic motorcycle journey through some of Europe's most remote, diverse and inspirational landscapes.
Influenced by the pioneering Trans America Trail, the Trans Euro Trail® encourages adventurous riders to travel light and experience the rich diversity of Europe's land and culture.
Powered by a team of enthusiastic volunteers called Linesmen, the Trans Euro Trail® relies on its community to find and manage the evolving network of tracks that criss cross thirty countries.
We are not a commercial entity, we are not a tour company, we are not profit driven. Everyone involved in the Trans Euro Trail® has the same goal, to celebrate lightweight motorcycle adventure and the rich experience of exploring landscapes, cultures and borders.


Ik ga komend weekend het Belgische deel rijden (of in ieder geval een flink stuk er van) en ik heb er ontzettend veel zin in.

Nog meer rijders hier die TET plannen hebben??

Laat het hier weten, deel je ervaringen, foto's en andere TET gerelateerde zaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel van plan om dit voorjaar/zomer in ieder geval het Nederlandse deel te gaan rijden, en afhankelijk van de tijd die ik heb eventueel een deel van de route in België of Duitsland nog mee te pakken. Tijdens de vakantie zal ik ook even in de gaten houden of ik in andere landen in de buurt van de route kom en wellicht een stukje meepakken.

Ga dit topic in ieder geval volgen!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt trial en trail. Zit wel wat verschil in.
 
'Het TET (TransEuroTrial) topic' > 'Het TET (TransEuroTrail) topic'
 
Staat hoog op mijn lijstje. Ik wilde dit jaar 1 of 2 etappes rijden en stond op het punt hiervoor een XT660 aan te schaffen omdat mijn XT1200 hiervoor, voor mij in ieder geval, te zwaar is. Ik overweeg nu om de Super Ténéré in te ruilen voor de Ténéré 700, als die eindelijk eens in productie gaat. Ik rijd ook geregeld grote afstanden snelweg en dat doe ik toch liever met een 2-cilinder. De T700 lijkt de 2 werelden te verenigen. Dat betekent helaas wel dat de plannen even in de koelkast gaan.
 
Ik heb een ouwe lelijke F650, super betrouwbaar, genoeg vermogen, ik hoef er niet voorzichtig mee te zijn, perfect voor dit soort dingen.

y4mJbIjRr-3G-vESyPQ1s9BAdLMcIp_BNeEB30ce-gBCdeFjhRHi2TtT0ROLGsAUESabyTugd5MPPG4Rbq4VALhuPNiCV3paX8dgH0LwAExgnG_srq2gutoDt6x6mSr2VeOkmSLRj1gcyv-iwAH48p0GkverqmZ6MM53kLr9tamZEBWTT4N9gcSRCPdkLdxXTugNhLIHCBsUSYpALd8YXTwPg
 
Heel leuk, ga ik zeker volgen!
Mijn vrouw en ik rijden 250cc motoren speciaal voor deze routes.
Leuk om te combineren in onze routes door Europa.

Dank!
 
Ik ga vanaf Hemelvaart 2 weken de TET in zuid frankrijk en Spanje rijden en terug door de Pyreneeën off road.
Als er iemand dan mee wil laat maar weten.
 
Zoals aangekondigd heb ik afgelopen weekend een groot stuk van de TET gereden op de Funduro. Echt supergaaf om te doen!
De F heeft zich keurig gedragen, ploegt overal doorheen zonder enig probleem en ook op de snelweg onderweg terug over de Antwerpse ring doet de trouwe 1 cilinder het zonder morren. Het maatje met de F800 had het soms wel heel erg zwaar trouwens..

Plaatje bij het praatje:

y4m9_XiSrMpYNvKNKjUScKDKT6tVQzUO0v-1Ztx760li9AA9BQzKLX9jbZgzCMZwbE5tSvagReO4iAPRRLZYUd_PD0Q9CwluG8vuQX0zoRMfoWwgk9usmvM0M5BmcJfZImd1jKO3s59frOggm8uEQD9ifE8geyYiy2mK093PE2FpTcCgvuZYZsfuCy7L4rQBfZoue_5GTFpG0_G7RJ2Qm7c9w


y4mYFhb0J4m-cI528XcMlz6KdNLYKb5CMg5j4GqaGxc2CCKMibIFV1Jpc1o9KWt33s4SouwJR9E3S6gsxraOSNGbpwspxIB5-GUu5VahpD84uT1Lv55u8wItbC6devQP3H--Q3_F7cShbodjjhga8-r9el_luEN4yqQcWBBqs3hU8i8z5OXnbl16dJWQmvCkzAAe2W9QRhcSaVvqHV3KH9poQ


y4mJFfmwfAbdVqKhlLr-tidM-o44d039VBKXvhr_kGlIy8xLToo2ZfAMcMoeKlsikUf4hu6_Cgx5NF96tYyS19N6i4dW7V9XukUKIX_cpVw-oTCUJ5JqU0EB5rqqOc46NQO9iwLSt9OoKIky1p19VOIsv3lN8fqM2P0qn6D8KrYKlCQ5K2n7w3xdbkQLCK900s-poVPJEDu3evLFdvORNHt9g


y4m2ok3TEcjOGicor8ea5h_BuoJq1ZqaS2YTYdF-fGOrrlobXyQt0fRRWLz16z00gdR3p8_FMki7KCRANvJ7-IMXp3MU5W_fy58CbQCh438DN8o0EXRsh8ncOmKPXpt6xgdsRnZZcvMPZHH295XqcKAJsLlTm4aPCMhVS3HRqt51eddkHcizXIt2cfLcu5TGE-cJhBDkb20r0BVu_Xua8u2jQ



y4mT0E7JioU93ESMk58voUko7mSejGVvhO8vm1jEjj66E1HQKulwcByrX28fxqxdJAhsFfxQJ_zUUrpVdUXXHawgbB0ZdyJqyAmtZeVjQ3QfTLLhV8tT_vQYBDKHAMY4OteFilMFh06GWvxJ_x47Wm9nRACnpYLjFfVyVkGatWpbB1klBZAUCI51SYLJa7kYg0hHbf8XRJb0D8xmPsgNU1xcA


Kortom, een enorme aanrader!!
 
Leuk is dit, ik heb vd winter mijn XT1200 verkocht en een XT660z gekocht.
Na afgelopen zomer een stuk vd franse TET oost gereden te hebben op de 1200 zonder problemen overigens, heb ik toch gekozen voor wat lichtere motor qua gewicht.ik heb geen zin om te wachten op de T7.ik ga dit jaar weer stuk TET frankrijk doen dit keer het zuidelijke stuk richting Spanje, en eind september de mototrail d'cathare. Ook in de buurt van Carcassonne . Heb de 660 wel flink aangepakt en aangepast qua vering en motorisch.
Staat hoog op mijn lijstje. Ik wilde dit jaar 1 of 2 etappes rijden en stond op het punt hiervoor een XT660 aan te schaffen omdat mijn XT1200 hiervoor, voor mij in ieder geval, te zwaar is. Ik overweeg nu om de Super Ténéré in te ruilen voor de Ténéré 700, als die eindelijk eens in productie gaat. Ik rijd ook geregeld grote afstanden snelweg en dat doe ik toch liever met een 2-cilinder. De T700 lijkt de 2 werelden te verenigen. Dat betekent helaas wel dat de plannen even in de koelkast gaan.
 
Ik heb de TET zuid-oost Frankrijk bekeken op de kaart, maar is nog veel te sleutelen aan de route. Sowieso is het jammer dat de grote onverharde passen als de Parpaillon of de Assietta er niet in zitten. Veel asfalt, maar dan wel kleine weggetjes.

De bedoeling is ook dat de TET wordt aangepast door de gebruikers, het moet een dynamische route blijven die als maar beter wordt.
 
Ik heb de TET zuid-oost Frankrijk bekeken op de kaart, maar is nog veel te sleutelen aan de route. Sowieso is het jammer dat de grote onverharde passen als de Parpaillon of de Assietta er niet in zitten. Veel asfalt, maar dan wel kleine weggetjes.

De bedoeling is ook dat de TET wordt aangepast door de gebruikers, het moet een dynamische route blijven die als maar beter wordt.
Geloof me, het stuk van Le Puy naar lac de Verdon onverhard door de Provence is prachtig en zeker te doen voor de gemiddelde allroad rijder. Veel gravel /grind wegen doorspekt met hellinkjes etc.
Geen modder of fesh fesh. En inderdaad ook de nodige verbindingstukjes over klein asfalt.
Het is geen hardcore offroad enduro trail. Maar dat zoek ik ook niet.
De oost europese routes zijn meer hardcore. De zuid europese routes zijn wat makkelijker. als ik de verhalen goed interpreteer zijn de Spaanse routes vergelijkbaar met de Zuid Franse.
 
Ik heb de TET zuid-oost Frankrijk bekeken op de kaart, maar is nog veel te sleutelen aan de route. Sowieso is het jammer dat de grote onverharde passen als de Parpaillon of de Assietta er niet in zitten. Veel asfalt, maar dan wel kleine weggetjes.

De bedoeling is ook dat de TET wordt aangepast door de gebruikers, het moet een dynamische route blijven die als maar beter wordt.

Zag ik ook (als je flink inzoomt).
Maar goed initiatief.


@hellracer: gave fotos.
 
Heeft iemand ervaring met het stuk in Frankrijk van het noorden tot aan de splitsing bij Clermont-Ferrand? Ik ga deze zomer op reis naar de omgeving van Limoges, en het lijkt wel fijn om met men ouwe Honda XL350R 1985 er via de TET heen te rijden. Is het wat qua landschap?
 
Laatst bewerkt:
Ha leuk, een TET-topic!
Dit jaar geen €500 challenge dus samen met 2 vrienden een nieuwe uitdaging. De Nederlandse TET en misschien de Belgische er achteraan. Ik heb daarvoor een Dominator 250 gekocht. En om toch maar wat ervaring op te doen heel veel bermen rijden.

Geen van ons heeft offroad ervaring dus dat wordt lachen.
De andere twee rijden op een WR450 en een KLR500.

Hier een plaatje van de Dominator:
full
 
Ik heb de TET zuid-oost Frankrijk bekeken op de kaart, maar is nog veel te sleutelen aan de route. Sowieso is het jammer dat de grote onverharde passen als de Parpaillon of de Assietta er niet in zitten. Veel asfalt, maar dan wel kleine weggetjes.

De bedoeling is ook dat de TET wordt aangepast door de gebruikers, het moet een dynamische route blijven die als maar beter wordt.

Wel jammer dat die passen er niet inzitten, maar aan de andere kant, die kennen we al en nieuwe routes zijn altijd welkom!
 
@ Hellracer, zijn jullie ook door die enorme plas heen gereden? :o

TET staat zeker op de to-do list, alleen moet ik er een keer twee volle dagen voor vrij kunnen maken. Retour op één dag lijkt me wat ambitieus :+

Vraagje:
Heeft iemand een indicatie van de reistijd voor het noord-zuid traject?
(het oost-west deel geloof ik wel, dat is gewoon een verharde route naar de ferry in IJmuiden)

Als iemand nog een leuk hotel of een camping weet aan de noordzijde van de route hou ik me aanbevolen :)
 
Nee, er doorheen was geen optie. Ik ben nog even lopend aan het verkennen gegaan hoe diep het was maar toen het water tegen m'n ballen klotste vond ik het goed genoeg. En nee, m'n ballen hangen niet heel laag.
Wij zijn er links langs gegaan, dat was nog niet zonder slag of stoot maar het lukte wel.
 

Daar ben ik ook al een keer omgedraaid. Paar weken terug is iemand daar met zn afrika swim bijna in verdronken.

Zelf is de TET een reden geweest om een XT600 te kopen. Stukken heb ik met de GS500 gereden, maar wilde toch wat beter over die paden heen.
Ik heb de TET in Nederland bijna helemaal gedaan. Alleen een stukje in Groningen nog niet. Dat komt van de zomer nog wel.

Deze zomer sla ik Duitsland en Denemarken over, daar schijnt het allemaal verhard te zijn. Vanaf Zweden pakken we hem weer op. Halverwege steken we over naar de baltische staten en dan gaan we zuidwaards richting polen tot we weer naar huis moeten.
 
Kijk, dat zijn de betere plannen!
Ik denk er over om het deel in Roemenië te gaan rijden.
Ik ben daar sowieso al heel vaak voor m'n werk, dan kan ik daar ook eens op een andere manier van het land genieten.
Dan verscheep ik m'n motor daar naar toe, rij ik het TET deel en verscheep ik hem weer terug.
 
Vraagje:
Heeft iemand een indicatie van de reistijd voor het noord-zuid traject?
(het oost-west deel geloof ik wel, dat is gewoon een verharde route naar de ferry in IJmuiden)

De TET in Nederland duurt niet zo heel lang opzich. Ik denk dat als ik nu met mijn XT600 zou moeten gaan dat ik 2 a 3 dagen uit zou trekken om vanuit Belgie in Groningen te komen.

Kijk, dat zijn de betere plannen!
Ik denk er over om het deel in Roemenië te gaan rijden.
Ik ben daar sowieso al heel vaak voor m'n werk, dan kan ik daar ook eens op een andere manier van het land genieten.
Dan verscheep ik m'n motor daar naar toe, rij ik het TET deel en verscheep ik hem weer terug.

Oost europa is mooi rijden. Moet je zeker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan