Bougiedoppen

rklemans

MF'er
7 sep 2013
80
23
Hoogland
Vorig jaar heeft mijn motor een 40K beurt gehad. als afsluiter een nieuwe bougiedop om de laatste problemen op te lossen. Hij liep niet lekker onder de 3000 rpm
Het gepruttel van vorig jaar is weer terug. Ik ben nu opzoek naar bougiedoppen. Maar om de juiste te vinden...... valt niet mee.
origineelnummer 2KT-823070-00.
Welke de vervangers zijn kan ik eigenlijk niet vinden.
van NGK lijkt het de XD05F maar daar zijn weer 2 varianten.

Wie kan mij vertellen welke ik hebben moet?
 
Je kan beter eerst de bougiedoppen doormeten,dan weet je of ze nog goed zijn.
Als het originele Yamaha doppen zijn dan staat in het WPH wat de waarde moet zijn.
Kan je ook gelijk kijken welke lengte de dop moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op een jaar tijd bougiedoppen verslijten, da's vreemd. Zeker van dat de oorzaak niet ergens anders ligt?
Trouwens, in je gebruiksaanwijzing van de motor zal vast wel vermeld staan welke bougiedoppen je nodig hebt, hier was dat toch zo.
 
Laatst bewerkt:
Vervang dan meteen de bougiekabels dan ook. Ik heb van mijn V- Max de bougiedoppen en kabels vervangen naar siliconen kabels en doppen van NGK.
Geen problemen meer gehad.
 
Vorig jaar is er 1 vervangen.
Doormeten helpt denk ik niet. Merk je pas als de dop doorslaat met vochtig weer en zo.
Naar de garage is zeker een optie. Maar zelf een beetje zoeken with a little help from my friends... is ook leuk
 
Meten helpt altijd om te controleren of de dop nog goed is,als je vonkoverslag heb door vocht dan ligt dat eerder aan je bougiekabels dan de dop.
Voor zover ik weet hebben de originele bougiedoppen ook een afdichtingsrubber tegen vocht,
als die niet meer aanwezig zijn kan dat wel problemen geven.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heeft mijn motor een 40K beurt gehad. als afsluiter een nieuwe bougiedop om de laatste problemen op te lossen. Hij liep niet lekker onder de 3000 rpm
Het gepruttel van vorig jaar is weer terug. Ik ben nu opzoek naar bougiedoppen. Maar om de juiste te vinden...... valt niet mee.
origineelnummer 2KT-823070-00.
Welke de vervangers zijn kan ik eigenlijk niet vinden.
van NGK lijkt het de XD05F maar daar zijn weer 2 varianten.

Wie kan mij vertellen welke ik hebben moet?
Dat hangt van merk, model en bouwjaar van de motor af.
 
Yamaha FZX750 BJ 1991
Motor is geheel origineel. de rubberpluggen zijn nog aanwezig. Vorig week de doppen ingespoten met WD40 een geen probleem gehad dit weekend. Wil ze echter toch vervangen.
 
Voor zo'n oude motor zijn de bougiekappen van NGK niet duur. Doe kun je gewoon vervangen. Moeilijker is het vaak met de bougiekabels, als ze geïntegreerd zijn met de bobines. Je kunt ook een centimeter van de kabels met een zijkniptang afknippen, meestal helpt dat wel.
 
Laatst bewerkt:
ja voor een tientje zitten er 4 NGK kappen op, is't niet goed gooi je ze weg

Met wd40 inspuiten vind ik geen optie. Poetsen wel. 't eerste wat ik bij mijn RD's vervang zijn de bougiekappen, maar die slijten hard...
 
Terug
Bovenaan Onderaan