Opbouw onderdeelnummer Kawasaki

z1000king

MF'er
1 jan 2011
93
170
Hallo mede-liefhebbers van de Kawasaki Z-serie,

Sinds enige dagen ben ik weer bezig om diverse boutjes van mijn Z1000-A1 op te zoeken op het internet.
Ik heb al een lijstje van de boutjes die ik nog zoek gemaakt en nu zie ik in de onderdeelnummers meerdere letters voorbij komen; bijvoorbeeld: 110G0840, 113N1035 of 110B0612.

Kan iemand mij vertellen wat de letter in het onderdeelnummer betekent?

greetZ, Rob
 
Bij mijn weten hebben die geen betekenis,het is gewoon een onderdeelnummer.
Je heb wel fabrikanten zoals Yamaha en Honda waaraan je aan de hand van de letters kan zien voor welk type het onderdeel is,maar voor zover ik weet is dat bij Kawasaki en Suzuki niet het geval.
Ik weet niet of je het weet dat je bij Kawasaki zelf de onderdeelnummers kan opzoeken van alle Kawasaki motoren vanaf 1966.
Op de site naar beneden scrollen en bij category select category aanklikken dan motorcycles aanklikken en dan het bouwjaar aanklikken verder wijst het zich vanzelf.Je kan ook via je framenummer zoeken.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ki.com/parts&usg=AOvVaw2mzyCXTV4g95b3dmjK1Ujx
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten hebben die geen betekenis,het is gewoon een onderdeelnummer.
Je heb wel fabrikanten zoals Yamaha en Honda waaraan je aan de hand van de letters kan zien voor welk type het onderdeel is,maar voor zover ik weet is dat bij Kawasaki en Suzuki niet het geval.
Ik weet niet of je het weet dat je bij Kawasaki zelf de onderdeelnummers kan opzoeken van alle Kawasaki motoren vanaf 1966.
Op de site naar beneden scrollen en bij category select category aanklikken dan motorcycles aanklikken en dan het bouwjaar aanklikken verder wijst het zich vanzelf.Je kan ook via je framenummer zoeken.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ki.com/parts&usg=AOvVaw2mzyCXTV4g95b3dmjK1Ujx


Suzuki heeft dat wel
nummer voor het onderdeel--nummer van model
bv 17710-16711 = radiator-RG 250

elk model heeft zijn eigen code
18400 = GT 250
11300 = X7
16700 = RG 250 WD
16710 = RG 250 WE
40A00 = RG 250 MK3
22D00 = RGV 250

ik kan aan het onderdeelnummer zien wat het is en voor welk model
 
Laatst bewerkt:
Suzuki heeft dat wel
nummer voor het onderdeel--nummer van model
bv 17710-16711 = radiator-RG 250

Dat is gewoon een nummer dat hoort bij de RG250,maar geen motortype aanduiding zoals
bij Honda en Yamaha.Bijvoorbeeld bij de Yamaha RD350LC hoort type aanduiding 4L0,
dat staat ook op het typeplaatje op het frame,als een onderdeelnummer begint met
4L0 weet je gelijk dat het voor een RD is.Suzuki gebruikt diverse nummers zonder dat
je direct kan zien dat het een RG250 betreft,met andere woorden niet ieder specifiek RG 250
onderdeel begint met de zelfde cijfers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan