scooter is niet vooruit te branden

hil

MF'er
29 jul 2007
120
0
Maarssen
scooter lijkt op een cilnder te lopen als ok meer gas geeft komt hij hortend en stotend op gang en dan pakt hij ineens op
heb geen idee wat dit kan zijn ,zal volgende week maar de bougies vervangen en kijken of dat heeft geholpen uemand nog een ander idee
 
Ja probeer jij maar eens 10000 km hortend en stotend af te leggen.. heb je wek 10 jaar voor nodig
 
Ja dat is niet veel 10000 km in 10 jaar
en over een paar maanden zelfs 11 jaar, ( ben zelf 70 plus)
maar het is een boodschapje doen als het mooi weer is en verder niets,
het is een black max van 2007 en ziet er uiteraard op een enkel krasje na van het
in de schuur rijden nog nieuw uit,
Ga komende week de bougie,s vervangen en afwachten of dat het euvel was
 
Carburateurversie toch ?
Tja, ik heb er zelf weinig ervaring mee maar wat je beschrijft lijkt wel op een gescheurd vacuümmembraan.

Garantie tot de drempel.
 
Bougiekabels tijdens vervangen ook gelijk 1 cm. afknippen en opnieuw indraaien.
Bougies goed?
Dan de sproeikop van de injectors controleren op aanslag.
Bij terugzetten van de injectors beetje olie op de rubber injector ring voor soepel insteken.

Succes gewenst
 
we gaan het proberen bougies vervangen zal wel lukken maar waar de injectors zitten
zal ik op moeten zoeken maar bedankt voor de tip ,ik kom er opterug of het wel of niet is gelukt
 
Kabels 1cm. in knippen moet je ook op zeker doen.

Weet niet of je er makkelijk bij kan komen maar de injectors zitten op de 2 inlaat spruitstukken
Kijk je vanaf luchtfilterhuis dan is de volgorde:
luchtfilterhuis>gasklephuis>inlaat spruitstukken.

Ze zitten vervolgens boven op de 2 inlaat spruitstukken, trek de stekker van elke injector en draai het M6 boutje er uit dan kun je de injector er uit trekken.
Gasklephuis zelf kan soms ook problemen geven als hij vies is of b.v foutieve info krijgt van de "Throttle position sensor"