Help: Wielbussen passen niet CBR600rr 2018

Tommie-T

MF'er
1 dec 2016
165
11
Hallo,

Ik weet even niet zo goed waar ik er mee heen moet, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een setje vaste wielbussen gehaald bij TKRP. Zoals op de foto te zien is deze smaller dan de wielbus die er bij mij uit komt. De vorige eigenaar is hier waarschijnlijk ook tegen aan gelopen aangezien de andere wielbus wel een vaste is.
Ik heb het wiel wel gepast met de vaste wielbussen maar die loopt dus vast...

Hebben jullie een oplossing of een idee waarom dit zo is?
Bijgevoegd wat foto's
full

full

full

full

full

full

full
 
Misschien een rare vraag, maar ehh...

Ten Kate al gemaild?
 
Laatst bewerkt:
Vergeten bij te vermelden, maar ja dit had ik al gedaan.
Zij zeggen dat het gewoon normaal gesproken gewoon moet passen en dat geloof ik ook wel, maar bij mij is het geheel te smal met de vast wielbussen.
Dus er is ooit om wat voor reden een bredere bus in gekomen.
 
Als ik wat op internet rondkijk lijkt het wel of de wielbussen achter van gelijke breedte zijn, dus dan zouden deze wel goed kunnen zijn. Rij je zelf ook cbr600?
 
De OEM bussen voor en achter verschillen wel van maat. Wat GuusFlater zegt is zo gek nog niet.
Die van het voorwiel zijn kleiner volgens mij.

Onderdeelnummer achterkant 42311-MCJ-750
Onderdeelnummer voorkant 44311-MFJ-D00

Ik heb ook vaste wielbussen van TK. Ik kan vanavond best foto's maken van de velgen.
Misschien helpt dat. Is een 2010 model, maar volgens mij zijn de wielen uitwisselbaar (PC40).
 
Laatst bewerkt:
Zou fijn zijn als je foto's zou willen maken voor me. Graag ook van de wielbussen als dat kan.
2018 in de titel is een typefoutje. Mijne is ook van 2010.

het klopt inderdaad dat de voorbussen een andere breedte hebben, maar ik bedoel dat de wielbussen achter links en rechts nog wel eens even breed kunnen zijn.

Ben benieuwd naar jouw foto's. Ik wil zo graag vast bussen. Dit werkt voor geen meter met wisselen.
 
Ik ook.

29 april dagje vrij rijden en hopelijk (helaas niet eerder) 16 juli wedstrijdje mee pakken.
 
Het tandwielhouder zit onder de motor dus daar kon ik zo gauw geen foto van maken.

Misschien heb je hier wat aan.

Ik rij geen competitie. Enkel vrij rijden.
full
 
Laatst bewerkt:
edankt voor de foto's! Het gaat hem alleen net om de bus op de tandwielhouder... hahah
Andere bussen zijn bij mij het zelfde. Alleen is mijn standaard bus links achter breder dan rechts achter bij bij de vaste bussen even breed..
 
Zit net nog s naar die foto te kijken. Maar volgens mij zijn deze sets maar 3 bussen.
2 voorwiel en 1 in het achterwiel aan de schijf kant. Die hoge bus in de kettinghub is volgens mij de originele. Daar zit geen vaste bus voor bij.
 
Zal daar ook geen vaste bus voor te krijgen zijn?
Wel raar dat TKRP dan 2 vaste bussen levert voor het achterwiel
 
Ik heb nog een paar reserve bussen liggen zag ik gisteren. Ik weet alleen niet wat voor soort dat zijn. :?

Als het echt helpt wil ik best mijn wiel er af halen vanavond na het werk om van de tandwielhouder een foto te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan