Opknappertje gezocht

alpje

MF'er
26 feb 2018
39
6
Omdat mijn eigen motor wel zo'n beetje 'af' is, zoek ik iets leuks om in het zonnetje aan te sleutelen over de zomer. Het budget is beperkt, maar je doet de motor wel weg aan iemand die er een hoop liefde, tijd en aandacht in gaat steken, waarschijnlijk vanaf het frame opnieuw opbouwen, als dit een optie en de moeite waard is.

Mijn voorkeuren:

- niet teveel CC's (80cc 2-takt tot max 500cc viertakt)
- geen custom builds
- grote voorkeur voor Honda (maar ik laat me graag verrassen)
- moet een kenteken hebben of op kenteken te zetten zijn
- bonuspunten als hij nog in rijdende toestand op te halen is

Denk bijvoorbeeld aan een CB500. CBR series, CB1, CRFxxx. Ik heb de CB450s al gezien die hier te koop staat, maar die vind ik te saai O-). Offroad mag, kuipje mag ook, als het maar een bescheiden modelletje is. (Val)Schade geen probleem.
 
Ik heb een zeer verwaarloosde maar rijdende Suzuki TS185 staan. Compleet met een los TS250 blok erbij.
Leuk, licht, tweetakt, goede voorband, matige achterband, groen van de alg (hij staat buiten).
Doet het prima in het terrein, erg licht (100kilo) rijdt ongeveer 100km/u. Zeer geschikt om te restaureren, of leuk als basis om er iets heel anders van te maken. Verwacht geen perfect rijdende fiets, er zit echt werk aan (uitlaat is slecht)
Ik heb hem voornamelijk gebruikt om een beetje te spelen in de modder of sneeuw.

y4mZsxNVeaxJ6Wy-YCb-abYd4Grr0yiYfr1B3b08voIHrs0NZudom7zAKVv7Mxj-ePuQTR9DRjm6IQO3_HGqyOOVEEDVxzJRYhseILvlidzFYHbneQx59u0SYOpl25i0hjZHHP1w4ZvPYrcdWX6LoPsD9acQZO4gx3LEonof110I4noXUKY7xmHzQgFEMuoTlpHWf4X6tMUUHAL8lG0dnHtzA


Mag weg voor weinig.
 
Wat heet weinig? Dit is inderdaad wel een flinke bak werk (vind ik helemaal niet erg) maar hij moet 1) redbaar zijn en 2) voor de juiste prijs mee mogen :P.
 
Ik heb de CB450s al gezien die hier te koop staat, maar die vind ik te saai O-).

Au... M'n mooie motortje :+ . Hij is nog best wel mooi te maken hoor, een Italiaan met de naam Luca Bar heeft er eentje opgeknapt: KLIK!
Succes met je zoektocht! ;)
 
Au... M'n mooie motortje :+ . Hij is nog best wel mooi te maken hoor, een Italiaan met de naam Luca Bar heeft er eentje opgeknapt: KLIK!
Succes met je zoektocht! ;)

Mijn excuses als ik je (motortje) beledigd heb :P.

Ik doelde meer op het rijgedrag, als ik zo eens wat video's bekijk doet hij me wat tam aan. Ik heb de CB500 uit 1994 gereden en dat voelt voor mij als een compleet andere motor.

Ik ga vanavond een kijkje nemen bij de Suzuki. Ik denk dat ik met de deegroller krijg als ik met beide thuis kom, dus ik laat wel weten wat het word vanavond, en of de Suzuki binnen budget mee mag/gaat :9.
 
ik heb een dikke rebel 450 staan voor weinig
 
Ik heb de aangeboden Suzuki bekeken en besloten daar niet voor te gaan :).

@Zot: Een Rebel is niet wat ik zoek, sorry.

@Erik_DS: Ik zal de CB450s niet komen bezichtigen. Hij is komt qua looks heel erg in de buurt van de CB500 of CB1, maar een 1-cyinder is in dat type motor niet wat ik zou willen hebben.
 
CB450s is inderdaad een tweecilinder. Hij staat momenteel wel gereserveerd tot de 28e, maar als je tegen die tijd niets gevonden hebt kunnen we het er nog wel over hebben ;). Wat heb je hievoor voor motor opgeknapt?
 
Verrek, ik zie het nu inderdaad. Stom :$.

Ik vergelijk een beetje dit:


met dit:


ik zeg er gelijk bij dat ik alleen de CB500 ook zelf gereden heb (voor een paar weken) en die doet mij veel explosiever aan. Qua looks zijn ze inderdaad vergelijkbaar.

Qua opknappen: Vroeger mijn brommer, op dit moment mijn Transalp (daar is zo'n beetje alles behalve de lak aangepakt, want dat is bij de mijne nog niet nodig) dus zolang er niet gelast hoeft te worden (want dat kan ik nog niet) geloof ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan