Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,

Ik heb wat hulp/advies nodig. Ik ben aan het kijken voor een Speed triple ter opvolging van mijn BMW K1200. De BMW is een heerlijke fiets voor woonwerk, maar simpel gezegt saai. Daar komt bij dat ik dichterbij huis werk en wat anders wil. iets met meer fun.

Mijn oog is gevallen op een speed triple. 955i of eerste modellen 1050. Wat zijn punten om op te letten bij aanschaf en welke km standen zijn acceptabel? Verder zag ik er bij Brabant motors een paar staan. Maar brabant motors heeft niet zo'n hele goede naam op het forum hierl las ik. klopt dat?

alvast bedankt!

Gewoon gaan kijken bij Brabant motoren.
Het zijn wel experts in Triumph en die ouwe loopt er niet zo veel meer. Wat ze te koop hebben is meestal goed na gekeken
 
Brabant Motors is een bedrijf waar heel veel kennis zit van Triumph. Verwacht dat je daar ook geen verkeerde koop kunt doen.

Alleen de eigenaren, en ook de huidige (want een appel valt nooit ver van de boom/lees zoon van houthakker) is ook een aparte.

Wat vind je saai aan je bmw? En heb je al eens met een speed gereden? Kwam van een Honda af en vond speed qua power afgifte ook saai. Daar waar er bij een 4 cilinder nog een aardig eindschot inzit doet de speed dat lineair.

Successen de proefritten!

Ik ben van een Moto Guzzi Breva 850 naar eeen BMW k1200 gegaan. de Guzzi was een Rammelbak. maar lekker 2 cilinder geluid.De BMW is dat totaal niet, Goed gebalanceerd en heel soepel. maar qua geluid eigenlijk niks, daarbij is dat ding helemaal bekuipt waardoor ik een stuk motor beleving mis.
Die eindschot zit er inderdaad wel in.


ik heb nog geen triple gereden. ik ben nu nog aan het kijken wat ik als vervanging wil. heb ook nog een XJR1300 op het oog namelijk.
 
zit ook al een hele poos te twijfelen om over te stappen naar een speed , rij nu een zrx 1100 , rijdt ook best goed , heb al proef gerede op een speed en moet zeggen dat het een wereld van verschil is ten opzichte van de zrx , positief bedoeld.
zoals ik het hier een beetje lees kun je het beste een speed hebben vanaf 2008 , moet ik maar even doorsparen.
 
zit ook al een hele poos te twijfelen om over te stappen naar een speed , rij nu een zrx 1100 , rijdt ook best goed , heb al proef gerede op een speed en moet zeggen dat het een wereld van verschil is ten opzichte van de zrx , positief bedoeld.
zoals ik het hier een beetje lees kun je het beste een speed hebben vanaf 2008 , moet ik maar even doorsparen.

Vanaf 2011 O-)
 
zit ook al een hele poos te twijfelen om over te stappen naar een speed , rij nu een zrx 1100 , rijdt ook best goed , heb al proef gerede op een speed en moet zeggen dat het een wereld van verschil is ten opzichte van de zrx , positief bedoeld.
zoals ik het hier een beetje lees kun je het beste een speed hebben vanaf 2008 , moet ik maar even doorsparen.

Hoezo pas vanaf 2008 :?
 
2008 zijn de ‘kinder’ ziektes eruit van de 1050
Als je een tweede hands fiets koopt zijn 9 van de 10 keer de kinderziektes al verholpen door een vorige eigenaar ;) Met een beetje geluk is dit middels facturen te controleren :t

Die van mij gekocht met 120.000km op de klok, daar zitten echt geen kinderziektes meer in.

Ondanks z'n ervaring kan die minder goed tegen crashen helaas.
Ik ben me nu kapot aan het zoeken voor een simpel rempedaaltje maar dat is nergens te vinden. Dus hier ook maar een oproep, iemand toevallig nog eentje liggen voor de handel?
Of... een goeie rearset!? Ik heb ze van Valtermoto gezien voor €200. Is iets minder mooi en iets minder comfortabel maar kan daarmee wel beter bij m'n achterrem met wheelies :+

Daarnaast is o.a. mijn rechterspiegel kaduuk. Nu twijfel ik of er weer bar-ends op zet. Het staat wel mooi maar ik moet binnenkort met mijn motor door een steeg dus elke centimeter die ik kan besparen is mooi meegenomen.

Heeft er iemand tips voor mooie en redelijke kwaliteit spiegels?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van een Moto Guzzi Breva 850 naar eeen BMW k1200 gegaan. de Guzzi was een Rammelbak. maar lekker 2 cilinder geluid.De BMW is dat totaal niet, Goed gebalanceerd en heel soepel. maar qua geluid eigenlijk niks, daarbij is dat ding helemaal bekuipt waardoor ik een stuk motor beleving mis.
Die eindschot zit er inderdaad wel in.


ik heb nog geen triple gereden. ik ben nu nog aan het kijken wat ik als vervanging wil. heb ook nog een XJR1300 op het oog namelijk.

Ik ben pas onderweg geweest met de XJR van mijn broertje. Een beer van een motor, fysiek gezien. Lust ook een flinke slok benzine meer dan een speed, vooral op enthousiaste snelheden en het beste is dat je ervan af waait op de snelweg. Dat was echt schokkend. Gingen naar de Eifel toe en na 10 km op de A50 begon ik mij al af te vragen of ik er op zou kunnen blijven zitten of er achterover af zou stuiteren. Tis toch gelukt. Tijdens een motor ruil in de Eifel bleek dat ik echt sneller ben op een Speed. Deze is gemakkelijker, precieser, pas mij beter.

Maar ja wie ben ik? Maar dat is mijn vergelijk tussen die twee.
 
Als je een tweede hands fiets koopt zijn 9 van de 10 keer de kinderziektes al verholpen door een vorige eigenaar ;) Met een beetje geluk is dit middels facturen te controleren :t

Die van mij gekocht met 120.000km op de klok, daar zitten echt geen kinderziektes meer in.

Ondanks z'n ervaring kan die minder goed tegen crashen helaas.
Ik ben me nu kapot aan het zoeken voor een simpel rempedaaltje maar dat is nergens te vinden. Dus hier ook maar een oproep, iemand toevallig nog eentje liggen voor de handel?
Of... een goeie rearset!? Ik heb ze van Valtermoto gezien voor €200. Is iets minder mooi en iets minder comfortabel maar kan daarmee wel beter bij m'n achterrem met wheelies :+
Valtermoto is wel prima spul.
Heeft er iemand tips voor mooie en redelijke kwaliteit spiegels?
AliExpress ;)
 
Wat zou je voor een rempedaal over hebben?

Heb nog complete set links/rechts liggen omdat ik een set erbij heb gekocht destijds om te poedercoaten.

Wou die gebruiken om hem eventueel bij verkoop weer origineel te maken .. en de verkoop komt steeds dichterbij 😔
 
Valtermoto is wel prima spul.AliExpress ;)

Heb je toevallig ervaring met een Valtermoto setje op de S3? Ik ben wel benieuwd naar het verschil in houding en comfort.

Aliexpress zit ik ook te kijken maar heb eens eerder een goedkoop setje daar besteld en dat was echt troep :X

Wat zou je voor een rempedaal over hebben?

Heb nog complete set links/rechts liggen omdat ik een set erbij heb gekocht destijds om te poedercoaten.

Wou die gebruiken om hem eventueel bij verkoop weer origineel te maken .. en de verkoop komt steeds dichterbij 😔

PB *D
 
Heb je toevallig ervaring met een Valtermoto setje op de S3? Ik ben wel benieuwd naar het verschil in houding en comfort.

Aliexpress zit ik ook te kijken maar heb eens eerder een goedkoop setje daar besteld en dat was echt troep :XPB *D
Klopt, die setjes van 20 Euro breken al als je het schroefje vastdraait.
Ik had destijds eentje van 45 Euro, die was kwalitatief gelijk aan spul van Triumph.
Je moet er een beetje mazzel mee hebben.
 
Ik ben pas onderweg geweest met de XJR van mijn broertje. Een beer van een motor, fysiek gezien. Lust ook een flinke slok benzine meer dan een speed, vooral op enthousiaste snelheden en het beste is dat je ervan af waait op de snelweg. Dat was echt schokkend. Gingen naar de Eifel toe en na 10 km op de A50 begon ik mij al af te vragen of ik er op zou kunnen blijven zitten of er achterover af zou stuiteren. Tis toch gelukt. Tijdens een motor ruil in de Eifel bleek dat ik echt sneller ben op een Speed. Deze is gemakkelijker, precieser, pas mij beter.

Maar ja wie ben ik? Maar dat is mijn vergelijk tussen die twee.


Grappig, ben kort geleden ook in de Eifel geweest en heb het net andersom gedaan, daar een stukje op een XJR gereden. Die rijdt ook prima maar de Speed wint het duidelijk met handelbaarheid!
 
Ook op aliexpress geld; if you pay peanuts, you’ll get monkeys.

Hele goede ervaringen met ali express, maar ook hele goede. Met motorspiegels toevallig hele slechte. Kopie van CRG spiegels besteld. Eerste wheelie en het spiegel gedeelte was al uit het frame gewaaid.
 
Nou ik heb een paar besteld op Ali. Niet de hoofdprijs maar advertentie kwam wel aardig goed over, zal tussen nu en 6 weken eens kijken wat het is :p

Dit zijn ze trouwens: Klik (in het zwart)


Edit: Weet iemand toevallig of die aftermarket knipperlichten van Triumph M6 of M8 aansluiting hebben? De motor staat nog bij de reparateur dus kan niet even snel checken.

Ik wil de achterkant vervangen met deze(klik) maar dat is M8 dus is even de vraag of dat 1 op 1 gaat passen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik heb wat hulp/advies nodig. Ik ben aan het kijken voor een Speed triple ter opvolging van mijn BMW K1200. De BMW is een heerlijke fiets voor woonwerk, maar simpel gezegt saai. Daar komt bij dat ik dichterbij huis werk en wat anders wil. iets met meer fun.

Mijn oog is gevallen op een speed triple. 955i of eerste modellen 1050. Wat zijn punten om op te letten bij aanschaf en welke km standen zijn acceptabel? Verder zag ik er bij Brabant motors een paar staan. Maar brabant motors heeft niet zo'n hele goede naam op het forum hierl las ik. klopt dat?

alvast bedankt!
Alles wat in de winkel staat is dik in orde. Voor de rest je eigen ervaring op doen ;)
 
Nou ik heb een paar besteld op Ali. Niet de hoofdprijs maar advertentie kwam wel aardig goed over, zal tussen nu en 6 weken eens kijken wat het is :p

Dit zijn ze trouwens: Klik (in het zwart)


Edit: Weet iemand toevallig of die aftermarket knipperlichten van Triumph M6 of M8 aansluiting hebben? De motor staat nog bij de reparateur dus kan niet even snel checken.

Ik wil de achterkant vervangen met deze(klik) maar dat is M8 dus is even de vraag of dat 1 op 1 gaat passen.
Moet je passend maken.
Origineel is het m6 en nog een kleiner gat waar de stroomkabel doorheen gaat.
Je kunt het opboren naar m8, had ik ook gedaan.

Zijn die van Koso trouwens 25 Euro per stuk of per paar?
 
Japser en ik gaan aankomende zondag toch de Maas en Waal Rit doen :] , als er nog liefhebbers zijn dan >>> 10:30 bij de Mac in Ochten.
Voor diegene die in Duitsland zijn, kunnen wij het op een later tijdstip nog een keer inplannen. :t
 
Japser en ik gaan aankomende zondag toch de Maas en Waal Rit doen :] , als er nog liefhebbers zijn dan >>> 10:30 bij de Mac in Ochten.
Voor diegene die in Duitsland zijn, kunnen wij het op een later tijdstip nog een keer inplannen. :t


Gaat deze keer niet lukken. Rondje van ongeveer 40 km hardlopen gepland. Volgende keer komt het beter uit hoop ik.
 
Moet je passend maken.
Origineel is het m6 en nog een kleiner gat waar de stroomkabel doorheen gaat.
Je kunt het opboren naar m8, had ik ook gedaan.

Zijn die van Koso trouwens 25 Euro per stuk of per paar?
Ah mooi te weten dat er genoeg ruimte is om op te boren.

Ik kom er net achtet dat het per stuk is... Maar even kijken wat er nog meer is dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan