Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ola deze middag!

Afgelopen week eens gekeken naar wat voor vertanding ik nou daadwerkelijk onder m'n Speed heb. Dit blijkt 17-42 te zijn, dus nog ruimte voor verbetering! Ik zou graag eens met een 44T achtertandwiel rijden en kijken wat dat zoal doet. Volgens meerdere ervaringsdeskundigen kan de combinatie 17-44 prima, ook qua geleider op de achterbrug.

Nu de hamvraag; Heeft iemand toevallig nog een 44T liggen die voor een habbekrats de deur uit mag? :p
 
Met oordoppen in motorrijden heb ik ook nooit als prettig ervaren.
Ik mag graag dingen om mij heen horen, heeft mij al meerdere keren gered van gevaarlijke situaties.

Heb echter nooit een goede balans kunnen vinden, tussen windgeluid opheffen zodat je niet doof word, en omgevingsgeluid kunnen horen.
ook niet met op maat gemaakte? Het kan wel even wennen zijn, maar daarna (paar keer dragen) merk ik er niets meer van. Zo mogen onder geen beding pijn doen, dan zijn ze niet goed gemaakt of heb je zitten lachen tijdens het spuiten van de mal in je oor :P Je betaalt er genoeg voor dus dan gewoon teruggaan en opnieuw laten maken. Dat hoort bij de service.
 
ook niet met op maat gemaakte? Het kan wel even wennen zijn, maar daarna (paar keer dragen) merk ik er niets meer van. Zo mogen onder geen beding pijn doen, dan zijn ze niet goed gemaakt of heb je zitten lachen tijdens het spuiten van de mal in je oor :P Je betaalt er genoeg voor dus dan gewoon teruggaan en opnieuw laten maken. Dat hoort bij de service.

:^

Ik keer gelijk weer om als ik ze vergeten ben!

Voorheen harde otoplastieken gehad, maar die gaan sneller lekken met een helm op.
Nu de zachte variant en echt top!

De helm zelf kan overigens ook nog lastig zijn. Ik heb een marushin gehad die eigenlijk geen oorruimte had. Dat bleek bij gebruik met Oordoppen verschrikkelijk te zijn. Net het lesser oortje |(
 
Met oordoppen in motorrijden heb ik ook nooit als prettig ervaren.
Ik mag graag dingen om mij heen horen, heeft mij al meerdere keren gered van gevaarlijke situaties.

Heb echter nooit een goede balans kunnen vinden, tussen windgeluid opheffen zodat je niet doof word, en omgevingsgeluid kunnen horen.

Als ik te weinig hoor of te langzaam rijdt dan ga ik serieus minder opletten. dan raak ik verveeld. Lange ritten maak ik bijna niet. Alleen als ik weer eens in NL kom. Die frequentie is eens per 5 - 6 jaar. Trouwens niemand meet in curacao oordoppen aan zo ver ik weet. Bovendien raak ik alles kwijt...
 
Ola deze middag!

Afgelopen week eens gekeken naar wat voor vertanding ik nou daadwerkelijk onder m'n Speed heb. Dit blijkt 17-42 te zijn, dus nog ruimte voor verbetering! Ik zou graag eens met een 44T achtertandwiel rijden en kijken wat dat zoal doet. Volgens meerdere ervaringsdeskundigen kan de combinatie 17-44 prima, ook qua geleider op de achterbrug.

Nu de hamvraag; Heeft iemand toevallig nog een 44T liggen die voor een habbekrats de deur uit mag? :p


Mijn '08 heeft standaard 18-42, ik heb nou achter 45 tands en dan merk je een beetje verschil.
 
Met oordoppen in motorrijden heb ik ook nooit als prettig ervaren.
Ik mag graag dingen om mij heen horen, heeft mij al meerdere keren gered van gevaarlijke situaties.
Klinkt een beetje als van die mensen die roepen Ik rijd altijd zonder gordel want mijn oom Jan zou het een keer niet overleefd hebben als ie toen z'n gordel had gedragen! :X ;)

Moet je natuurlijk allemaal zelf weten, maar ga dan maar vast eens uitvinden of je graag met een gehoorapparaat wil lopen :)
 
MAAR WEL TEGEN SLECHT HOREN!!!

:+
versterken die dingen niet alleen maar het pieptoontje zodat je het alleen maar erger maakt??

Slecht horen daar helpt het wel tegen, maar volgens mij heeft windgeruis vooral tinnitus tot gevolg en heeft het minder effect op slecht gehoor?
 
versterken die dingen niet alleen maar het pieptoontje zodat je het alleen maar erger maakt??

Slecht horen daar helpt het wel tegen, maar volgens mij heeft windgeruis vooral tinnitus tot gevolg en heeft het minder effect op slecht gehoor?
Tinnitus zal het idd niet tegengaan want dat komt van in je oor. Het zal het dus ook niet versterken want alleen geluid van buiten wordt versterkt door zo'n apparaatje :)

Ik denk dat zonder oordoppen rijden zowel voor tinnitus als voor gehoorbeschadiging zal zorgen. Ik heb nu al een licht suizen in m'n oren terwijl ik binnenkort pas 36 wordt. Echter vermoed ik dat dat komt door festivals en technofeestjes enzo waar ik geen gehoorbescherming heb gedragen want motorrijden doe ik sinds ik er 10 jaar geleden aan begonnen ben altijd met oordoppen in.
 
Laatst bewerkt:
nog 2 nachtjes slapen en dan weer met de triple een lekker lang weekend weg!
ik heb er nu al zin in.... dit keer gaan we naar PLATZ in duitsland iets verder dan de eifel.
hopelijk ook minder of geen controles van oom agent.
 
nog 2 nachtjes slapen en dan weer met de triple een lekker lang weekend weg!
ik heb er nu al zin in.... dit keer gaan we naar PLATZ in duitsland iets verder dan de eifel.
hopelijk ook minder of geen controles van oom agent.
Hier ook nog 2 nachtjes alleen duiken wij wel de Eifel in... benieuwd hoe het daar zal gaan. In totaal met 18 man, ik houd m'n hart vast :X
 
Hier ook nog 2 nachtjes alleen duiken wij wel de Eifel in... benieuwd hoe het daar zal gaan. In totaal met 18 man, ik houd m'n hart vast :X

dat is een flinke groep... ik hoop voor je dat jullie het onder verdelen in 2 of 3 groepen.
anders is het niet bij te houden of iedereen er nog bij is :X
 
dat is een flinke groep... ik hoop voor je dat jullie het onder verdelen in 2 of 3 groepen.
anders is het niet bij te houden of iedereen er nog bij is :X
Het begon met een man of 6 geloof ik maar is op een leuke manier uit de hand gelopen. Er is in de groep best een groot verschil in niveau, tempo en mindset dus we rijden inderdaad in meerdere groepjes. Volgens mij zo'n 4-5 groepjes zelfs :)
 
dat is een flinke groep... ik hoop voor je dat jullie het onder verdelen in 2 of 3 groepen.
anders is het niet bij te houden of iedereen er nog bij is :X
Toen sex nog vies was en de Batavieren nog met z'n vijfen waren, toen :+
 
Van t gegil van de dames tijdens t neuken kan anders ook niet goed voor de oren zijn....


Toch eens vragen waarom ze vooraf al begint te gillen :/


:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan