welke verzekering nemen?

Realiseer je wel dat je motor dan in de winter niet verzekerd is tegen brand, diefstal en andere schades. Ook al staat hij in huis, de inboedelverzekering dekt dat niet.

En dat geldt eigenlijk in brede zin, bij verzekeringen geldt heel vaak dat goedkoop duurkoop is. Bedenk waarvoor je verzekerd wilt zijn. Is dat alleen WA, dan kun je gewoon de goedkoopste pakken, want de dekking is wettelijk geregeld. Maar zodra er iets bijkomt zul je echt voor jezelf een minimum dekking moeten vaststellen voordat je op prijs kunt gaan vergelijken.
Dat realiseer ik me maar in ons rustige Drentsevdorp is volgens mij nog nooit een motor gestolen en de kans op brand in de schuur acht ik ook minimaal. Die staat een eindje van het huis af.
 
En het moet een maand duren voordat zo'n iemand langs komt bij de dealer om in een paar minuten de schade en kosten daarvan te bevestigen? Kan me niet voorstellen dat er maar zo weinig schade experts zijn in Nederland.
Geen idee. Ik ben er niet bij geweest.

Neemt niet weg dat deze los staat van de verzekeraar.

De verzekeraar daar de schuld van geven zonder te weten of dit wel aan hen ligt is natuurlijk idioot.

Je verkondigt een hoop aannames en 1 feit. Namelijk dat het een maand heeft geduurd.

Uit jouw informatie valt niet op te maken wie hier schuldig aan is.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Ik ben er niet bij geweest.

Neemt niet weg dat deze los staat van de verzekeraar.

De verzekeraar daar de schuld van geven zonder te weten of dit wel aan hen ligt is natuurlijk idioot.

Je verkondigt een hoop aannames en 1 feit. Namelijk dat het een maand heeft geduurd.

Uit jouw informatie valt niet op te maken wie hier schuldig aan is.

Nah, vind ik niet. De verzekeraar moet er voor zorgen dat de schade expert zo snel mogelijk langs komt, ik kan dat niet, ik kan alleen bellen naar de verzekeraar dat het te lang duurt. Als je dan geen duidelijk antwoord krijgt waarom het nou precies zo lang duurt dan leg ik gewoon de fout bij de verzekeraar. Het maakt mij geen f*ck uit hoe of wat ze regelen en of ze tegen problemen aanlopen, een maand wachten tot er is een schade expert langs komt om een blik te werpen op de motor is niet acceptabel.

Voor de duidelijkheid, heb de motor naar de dealer gebracht, die heeft de schade genoteerd, dit heb ik doorgeven aan Univé. Daarna meerdere keren gebeld met de dealer om te vragen of er al iemand langs was geweest maar nope, pas na een maand eindelijk een telefoontje van de dealer dat de schade expert net langs was geweest en dat ze direct bezig zullen gaan met de motor (ik had al ja gezegd op onderdelen bestellen).
 
Dat kan jij vinden. Is jouw goed recht.

Neemt niet weg dat je met 2 verschillende partijen te maken hebt.

Zij schakelen een schade expert in en als die pas na een maand kunnen dan kunnen die pas na een maand.

Dat jij vindt dat jouw verzekeraar daar schuldig aan is kan ik niets aan doen.

Ik probeer enkel duidelijk te maken dat die expert niet bij jouw verzekeraar vandaan komt en zij er net zo goed afhankelijk van zijn als dat jij dat bent. Zij kunnen daar moeilijk met een pistool dwingend naar binnen lopen, omdat jij niet kan wachten.



Jouw verzekeraar de schuld geven zonder te weten waarom die expert een maand op zich heeft laten wachten vind ik idioot, want je weet helemaal niet waarom het een maand heeft geduurd.

Misschien hadden die experts het gewoon mega druk en heeft Unive hen elke dag verzocht op te schieten. Dat is volstrekt onduidelijk dus wijzen zonder te weten is wat je nu doet.

Dat is wat ik daarvan vind :)

Veel duidelijker als dit kan ik mijzelf niet verwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft hij naar eigen zeggen gedaan en daar werd ontwijkend op geantwoord. Dan kom ik toch ook tot de conclusie dat de verzekeraar er geen haast achter wil zetten.

Misschien was het einde van het fiscale boekjaar wel in zicht, en was het voor de cijfers (en daarmee bonussen) gunstiger om even schadeuitkeringen over een bepaalde datum heen te trekken.
 
Of ze hebben er geen invloed op en kunnen niet meer doen dan de partij wederom verzoeken zsm de boel te regelen.

Blijven gissen :)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Ik ben er niet bij geweest.

Neemt niet weg dat deze los staat van de verzekeraar.

De verzekeraar daar de schuld van geven zonder te weten of dit wel aan hen ligt is natuurlijk idioot.

Je verkondigt een hoop aannames en 1 feit. Namelijk dat het een maand heeft geduurd.

Uit jouw informatie valt niet op te maken wie hier schuldig aan is.
De schade expert komt 'uit hoofde van' de verzekeraar. Sommige maatschappijen hebben eigen in dienst, anderen huren ze in.

Het is om het even: het is aan de verzekeraar om dat te regelen.

Een maand is onacceptabel.
Ik mijn motorzaaktijd was een week de maximale wachttijd.
 
Ik zeg ook niet dat het acceptabel is.

En ik heb ook nergens aangegeven dat het aan een andere partij is dan de verzekeraar om dit te regelen.

Ik zeg dat het een onafhankelijke partij is waar de verzekeraar net zo goed van afhankelijk is als de verzekerde. Als deze partij het laat afweten dan is de verzekeraar daar net zo goed de dupe van.

Wie het hier heeft laten afweten is niet bekend. Dus zeggen dat de verzekeraar het heeft laten afweten zonder dat dit bekent is vind ik onterecht. Dat is wat ik zeg.

Volgens mij voor de 4e keer.

Heeft de verzekeraar pas na 3 weken de expert ingeschakeld dan hebben zij het laten afweten ja. Dat is nu niet duidelijk behalve dat die expert pas na een maand kwam.

Het enige wat voorbij komt als feit is dat het een maand heeft geduurd en voor de rest een hoop verbeeldende scenarios.

Als zij geen informatie krijgen van het bedrijf dan kunnen zij dat ook niet geven. Hebben zij dat wel gekregen en niet gegeven dan is het hen aan te rekenen. Echter is dit allemaal onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
De schade expert komt 'uit hoofde van' de verzekeraar. Sommige maatschappijen hebben eigen in dienst, anderen huren ze in.

Het is om het even: het is aan de verzekeraar om dat te regelen.

Een maand is onacceptabel.
Ik mijn motorzaaktijd was een week de maximale wachttijd.

Motoport vertelde mij dat deze onafhankelijk is omdat zij anders hun eigen vlees komen keuren.
Ik begrijp van jou dat dit niet perse altijd zo is?

Ik vond dat namelijk niet meer dan logisch en gezien het bedrag welke ik terug kreeg leek mij dat meer een bevestiging.

Ik heb het niet aan hem gevraagd. |(
 
Laatst bewerkt:
Motoport vertelde mij dat deze onafhankelijk is omdat zij anders hun eigen vlees komen keuren.
Ik begrijp van jou dat dit niet perse altijd zo is?

Ik vond dat namelijk niet meer dan logisch en gezien het bedrag welke ik terug kreeg leek mij dat meer een bevestiging.

Ik heb het niet aan hem gevraagd. |(
Het is niet van belang. Ze zijn linksom of rechtsom, in dienst van de maatschappij.
En ja, ze volgen ook de aanwijzingen van de maatschappij (zo laag mogelijk uitkeren).

Heb discussies zat met die gasten gehad :Z
 
Daarom is het ook goed dat je de expertise laat uitvoeren bij een motorhersteller. Die laatste is er bij gebaat de schade juist zo hoog mogelijk uit te laten, dat is namelijk meer werk en dus inkomsten voor hem. En samen met die taxateur namens de verzekering komen ze er dan wel uit, op een manier die voor jou ook goed is.
 
Het is niet van belang. Ze zijn linksom of rechtsom, in dienst van de maatschappij.
En ja, ze volgen ook de aanwijzingen van de maatschappij (zo laag mogelijk uitkeren).

Heb discussies zat met die gasten gehad :Z

Natuurlijk is dat van belang :?
Ik heb ik mijn vakgebied enorm veel met 3e partijen te maken en je kan soms op jouw kop gaan staan (contracten of niet) het is en blijft een ander bedrijf. Druk uitoefenen op " laag" niveau lukt niet altijd.
Lijkt mij dat jij dit als eigenaar van een zaak, die ongetwijfeld met leveranciers te maken heeft, dat moet weten. Kan mij niet voorstellen dat je nooit een leverancier hebt gehad die het heeft laten afweten.

En dat laag uitkeren is niet mijn ervaring. Volstrekt transparant. Hoe is hij tot het bedrag gekomen, wat had hij bekeken en vergeleken om tot het bedrag te komen. Daar was geen speld tussen te krijgen en zeker niet in mijn nadeel (tevens ook niet in mijn voordeel, maar gewoon zoals verwacht).

In mijn omgeving heb ik eigenlijk nog nooit iemand horen klagen over te laag uitgekeerde bedragen. In tegenstelling zelfs.
Geluk?
 
Laatst bewerkt:
Daarom is het ook goed dat je de expertise laat uitvoeren bij een motorhersteller. Die laatste is er bij gebaat de schade juist zo hoog mogelijk uit te laten, dat is namelijk meer werk en dus inkomsten voor hem. En samen met die taxateur namens de verzekering komen ze er dan wel uit, op een manier die voor jou ook goed is.
Ja en nee.

Ik heb discussies gehad over bijvoorbeeld of een vorkpoot krom is, of niet. Technische aangelegenheden. Dat daar in ene vervolgstadium een kostenplaatje aan hangt, dat snap ik. Maar is niet van belang bij het constateren van technische defecten, als gevolg van...

Ook discussies gehad over urenberekening van werkzaamheden. Vaak zelfs. Die willen ze altijd omlaag hebben. En wellicht zijn er bedrijven die die lekker hoog inzetten. Mijn ervaring was soms, dat een expert meent dat bijv 50% het aantal uren voldoende is om werk uit te voeren. ¨Dan neem ik je direct in dienst als monteur, als jij het goed kan in die tijd¨.... De zogenaamde expert is dan uitgeluld, want beseft dat het spelletje niet werkt. Ze hebben een algemeen idee, maar er is niks expert achtigs aan. Prijzen van onderdelen nooit een probleem, die zijn gewoon inzichtelijk.

Het zijn schade experts, die 90% auto's doen, en af en toe een motor of caravan tussendoor.

Ze zijn gecertificeerd, maar wat dat precies inhoudt, durf ik ook niet te zeggen.

Er zijn er ook bij geweest, waar het prima zaken mee doen was. Niet in de zin van geld verdienen, maar gewoon kort en zakelijk een beeld opnemen van de schade, en de daar aan gekoppelde kosten.

Ik maakte altijd vooraf een schade opname rapport cq offerte. Inclusief alle omschrijvingen, onderdeelnummers, en kosten van herstel per onderdeel. Kregen ze mee, inclusief de factuur daarvan. Werd eigenlijk altijd 1 op 1 overgenomen. Copy paste. En dan naar opdrachtgever, met hun factuur er weer bij (nog hoger dan die van mij :') ).
 
Helaas is mijn motorverzekering via Verzekeruzelf duurder geworden (en nee ik heb hem niet laten vallen); tijd om eens te kijken naar een andere.
Wie is goedkoop?
Daarbij een paar eisen: het moet gemakkelijk zijn om (online) te switchen tussen WA (winter) en Casco. Ondanks dat ik een mooiweerrijder ben, wil ik wel iets van winterdekking houden anders kan ik echt niet rijden en je weet maar nooit.
Eigen risico is geen punt; prima zelfs.
Tenslotte is het belangrijk dat ik ook op het circuit verzekerd ben; prima als racen en trainen uitgesloten zijn; dat doe ik toch niet. Maar ooit had ik een verzekering die het circuit helemaal uitsloot; ook als ik de baan of de service roads gebruik om als official naar mijn baanpost te rijden. En dat moet natuurlijk niet; zal je net zien dat ik dan onderuit ga...
Het zijn wat eisen, niet negatief bedoeld :)

Ik kan me voorstellen dat je dit online vraat, ipv zelf alle voorwaarden doorspitten. Zit nogal wat werk in.

Ik hoop dat er iemand langskomt, met wat ervaringen.
 
Het zijn wat eisen, niet negatief bedoeld :)

Ik kan me voorstellen dat je dit online vraat, ipv zelf alle voorwaarden doorspitten. Zit nogal wat werk in.

Ik hoop dat er iemand langskomt, met wat ervaringen.

Ik heb inmiddels een keuze gemaakt: Delta Lloyd. Online aanpassen gaat niet, maar kan wel eenvoudig per mail. Andere eis (dekking als ik op het circuit ben) is geen probleem, zolang ik maar niet aan trainingen of races deelneem. Nou dat was ik toch al niet van plan.
Heb nu wel een eigen risico maar dat is te doen. Het scheelt toch weer aardig wat. Ik ben 6 euro per maand goedkoper uit nu.
 
Ik twijfel tussen Univé, Bikerpolis en Motoport. Beetje dezelfde prijzen, KNMV is op de een of andere manier voor mij veel duurder, Delta Lloyd ook.
Ervaringen, adviezen?
 
Laatst bewerkt:
Neem de aller-aller-aller goedkoopste! Op de motor en brommerd heb ik alleen WA.

Maw alleen betalen aan anderen.
Nooit een probleem, (tot nu) geen schade, alleen ieder jaar de rekening.

Mijn motorverzekering was €37 per jaar zonder no-claim-opbouw.
Nu gewijzigd in verzekering met wel no-claim. Betaal €56. Over enkele jaren weer ca €37.
(komt er ooit een duurdere fiets, dan telt de opgebouwde no-claim wel heel lekker aan!)

Voor de brommerd net deze week een ongelooflijke rekening gekregen.
De nota is €11,86. Bijna een raadsel dat ze daar een polis voor kunnen afgeven.......
 
^ gezien het feit dat de economische (niet emotionele) waarde van mijn motor zo ongeveer gelijk is aan de oud-ijzer prijs, wil ik ook alleen een WA verzekering. Mag ik vragen waar je 'm verzekerd hebt? Dat zijn wel hele mooie prijzen :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooie prijzen.
Welhaast interessant om er een brik op te verzekeren en nooit op te gaan rijden.
Puur om schadevrije jaren op te bouwen, wie weet komt het nog eens goed van pas na een goede klapper met een nieuwe motor.
 
Pfff, ik ben veel te jong... beginnend bestuurder... 24 jaar jong... Ik kom eigenlijk niet onder de 100 euro per jaar, voor alleen WA.

Ach, wat voor bedragen hebben we het ook over... M'n autoverzekering kost 1200 per jaar, lol. Ik denk dat ik 'm mooi bij m'n lopende verzekeringen zet, dan krijg ik tenminste nog pakketkorting enzo :P
 
Pfff, ik ben veel te jong... beginnend bestuurder... 24 jaar jong... Ik kom eigenlijk niet onder de 100 euro per jaar, voor alleen WA.

Ach, wat voor bedragen hebben we het ook over... M'n autoverzekering kost 1200 per jaar, lol. Ik denk dat ik 'm mooi bij m'n lopende verzekeringen zet, dan krijg ik tenminste nog pakketkorting enzo :P
1200 euro :o

Ben voor de auto 400 euro per jaar kwijt en voor beide motoren zo'n 120 euro per jaar.
Ben ook 24, wel vanaf mijn 16de schadevrij jaren aan het opbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan