Knallen uit uitlaat, enkel achterste cilinder

JustBenji

MF'er
17 apr 2018
30
4
Zaandam
Goedemiddag allen,

Heb al op meerdere forums (shadow mc, google, etc.) gezocht maar kan er niet achter komen wat het nou is.

Bij het loslaten van het gas komen er knallen uit de uitlaat. Stationair zijn er geen knallen te bekennen. De knallen komen enkel van de uitlaat van mijn achterste cilinder. Niet van de voorste.
De knallen klinken bijna als een complete schietpartij.

Recentelijk heb ik deze uitlaat gemonteerd en hierbij ook gelijk de pakkingen vervangen.
Andere pilotjets & luchtfilters en settings maken weinig geen verschil.

Het gaat om een VT750 ACE uit 98.
 
Laatst bewerkt:
in de carburateur horen (officieel) grotere sproeiers (bij mij VT500 wel)
maar vocht..(in carb)
bougie
bobine
slechte massa...
zou t allemaal kunnen zijn..


Heb in de carb al grotere sproeiers gezet (Jet & Main) en de naald ook 2 standjes hoger.
Bougies heb ik afgelopen jaar al vervangen. (na het plaatsen van de nieuwe uitlaat)

Met me vorige uitlaat merkte ik er niets van.
 
Laatst bewerkt:
loopt je slangetje eerst naar je achterste carb, dan naar je voorste??
dan is het mogelijk dat er vocht in je carb zit..
even je carb leeg laten lopen en kijken of er water/ condens uitkomt..

vergelijk je bougies eens...
of er kleurverschil is..
 
loopt je slangetje eerst naar je achterste carb, dan naar je voorste??
dan is het mogelijk dat er vocht in je carb zit..
even je carb leeg laten lopen en kijken of er water/ condens uitkomt..

vergelijk je bougies eens...
of er kleurverschil is..


Benzineslangetje neem ik aan?
Is een T-Splitsing die eerst op de rechterkant aansluit (voorste carb) en dan naar de achterste (langer slangetje naar bronze kopstukje)
Heb de carb er laatst af gehad voor nieuwe jets en toen leeg laten lopen. Geen condens/water.
Probleem doet zich voor sinds ik mijn standaard uitlaat heb vervangen voor een Inox Jama (nu laser) uitlaat.

Zou de bougies eens bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Is de nieuwe uitlaat die je hebt gemonteerd toevallig van een wat 'sportiever' type dan de originele?

Knallen bij deceleratie kunnen komen door onverbrande brandstof die in het uitlaatsysteem ontploft. Dit gebeurt sneller als er makkelijker lucht in de uitlaat kan komen, bijvoorbeel met een open pijp. Verwijderen van de katalysator vergroot de kans ook.
 
Mijn vorige motor, r6 1999 met carbs, gaf ook aardig wat knallen bij gas dicht draaien. Standaard in en uitlaat.

Ik begrijp dat je een aftermarket uitlaat en grotere sproeiers hebt geplaatst. Meer adem en meer peut. Waarschijnlijk moeten je carbs gesynchroniseerd worden. Gezien dat maar 1 kant erg rijk staat, zijn de carbs niet helemaal in balans.
 
Is de nieuwe uitlaat die je hebt gemonteerd toevallig van een wat 'sportiever' type dan de originele?

Knallen bij deceleratie kunnen komen door onverbrande brandstof die in het uitlaatsysteem ontploft. Dit gebeurt sneller als er makkelijker lucht in de uitlaat kan komen, bijvoorbeel met een open pijp. Verwijderen van de katalysator vergroot de kans ook.

Klopt inderdaad. Dan kan het volgens mij liggen aan de ontsteking of niet synchroon lopen van de carbs toch?
 
Mijn vorige motor, r6 1999 met carbs, gaf ook aardig wat knallen bij gas dicht draaien. Standaard in en uitlaat.

Ik begrijp dat je een aftermarket uitlaat en grotere sproeiers hebt geplaatst. Meer adem en meer peut. Waarschijnlijk moeten je carbs gesynchroniseerd worden. Gezien dat maar 1 kant erg rijk staat, zijn de carbs niet helemaal in balans.

Klopt, open uitlaat en velocity stacks. Carb is open geweest uiteraard. Ik zal ze wel eerst even synchroon laten stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan