welke wordt t

GizmoNL

Rookie
17 apr 2018
5
0
Apeldoorn
Beste MF-ers,


Jullie zullen wel denken.. hebben we er weer zo 1..
Nou inderdaad... ik lees me eigen scheel hier op t forum.. aan reacties... maar allemaal niet met hetgeen wat mij betreft..

Ik heb sinds Nov. vorig jaar me motor rijbewijs gehaald,
Ben niet heel groot, 1.70m
Hou niet van racers, en het liefst ga ik er woon/werk verkeer mee af, en lekker in het weekend touren.
Nou wil ik niet vol in de wind zitten, de afstand is een kleine 60km enkele reis hoofdzakelijk snelweg. dus 120km totaal. wil wel relaxt kunnen blijven zitten na deze afstand.


en nou zit ik met t probleem..
welke wordt m?

Zit behoorlijk te twijfelen.. tussen een aantal varianten.

worden het; nieuwe of oude modellen..
wordt het yamaha of honda..
uiteindelijk ben ik al wel uitgekomen op honda..


Mijn 1e keus was.

Yamaha Fazer Type vanaf '07 met Abs en dan t liefst s2 uitvoering.
Of Honda CBF1000 (De 600 had een stuk minder vermogen, en zou ik snel op uitgekeken zijn)

Deze zijn weliswaar aan de duurdere kant betreft t prijskaartje.

Of wordt het gewoon een leuk goedkoope fiets waar je een hoop mee kan leren. (Tussen 0 en 2k)
Dit laatst trekt nu steeds meer aan me, en tja jullie raden het al.. welke wordt t :)

Honda CBR600F
Honda CBR600F2/F3/F4
Honda CBR1000F

Honda VFR800


dan de vraag is een honda CBR1000 niet direct teveel van het goede? immers +/- 130pk
en zou ik niet gewoon tevreden zijn met +/- 98pk zoals de CBR600

wat zouden de fietsen overigens kunnen draaien? dat ze eigenlijk net warm zijn gelopen?
nou heb ik al gelezen dat de CBR's niet kapot te krijgen zijn, en dat de blokken die ze hebben oer en oer degelijk zijn..
Al een verschil met de Fazer iedergeval.

graag benieuwd naar jullie input...

En ja ik ga nog proefrijden 8-) :]
 
Ik lees tussen de regels door dat je je eerste motorfiets zoekt, waarom zo kijken naar het vermogen? Het is niet alsof je Rossi bent op dag 1.. Vermogen ga je toch niet aanspreken (misschien een keer rechtdoor), 50PK is al meer dan prima als beginner.

Meeste motoren halen de ton wel, sommige veel meer als het een goede motor is die ook nog fatsoenlijk is onderhouden. Budget bike is wel verstandig als beginner, ongeluk zit in een klein hoekje. Fietsen die hebt genoemd zijn prima (ex. de 1L naar mijn mening), je kan ook nog kijken naar de GSXF600, GSF600, FZS600 of als je 2 cilinder glorie wil: SV650, TRX850. :)
 
Als je je scheel leest hier op het forum dan weet je dat je het beste een Hayabusa kunt kopen. Ideale beginnersfiets en perfect voor woon-werk verkeer.
 
wat zouden de fietsen overigens kunnen draaien? dat ze eigenlijk net warm zijn gelopen?
nou heb ik al gelezen dat de CBR's niet kapot te krijgen zijn, en dat de blokken die ze hebben oer en oer degelijk zijn..

Geef mij een CBR, mag je zelf kiezen welke en binnen 50 8 km krijg je m helemaal kapot gereden terug.
Terwijl mijn CBR1100 al heeeeel veel jaren tevreden spint :)

Oftewel, CBR is degelijk maar alles valt of staat met de rijstijl van de bestuurder en het onderhoud.
Staar je niet blind maar neem iemand mee die er verstand van heeft. En niet alleen van kleurtjes maar van techniek.
 
Als je je scheel leest hier op het forum dan weet je dat je het beste een Hayabusa kunt kopen. Ideale beginnersfiets en perfect voor woon-werk verkeer.
Wel nee man wat l*l jij nou dom. Das oud nieuws. Tegenwoordig neemt iedereen een R1. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik lees tussen de regels door dat je je eerste motorfiets zoekt, waarom zo kijken naar het vermogen? Het is niet alsof je Rossi bent op dag 1.. Vermogen ga je toch niet aanspreken (misschien een keer rechtdoor), 50PK is al meer dan prima als beginner.

Meeste motoren halen de ton wel, sommige veel meer als het een goede motor is die ook nog fatsoenlijk is onderhouden. Budget bike is wel verstandig als beginner, ongeluk zit in een klein hoekje. Fietsen die hebt genoemd zijn prima (ex. de 1L naar mijn mening), je kan ook nog kijken naar de GSXF600, GSF600, FZS600 of als je 2 cilinder glorie wil: SV650, TRX850. :)


Klopt, is ook zo ;) Maar ik bedoel enigszins vermogen om normaal fatsoenlijk op de autosnelweg mee te komen. ipv dat men gelijk op t maximum van zijn doen zit :)

En de suzuki varianten spreken mij totaal niet aan.
Heb heel lang de Fazer in gedachte gehouden, maar ook dan weer de nieuwere modellen, vanaf 2004 of ouder. (Deze zijn dan weer onder de 2/3k niet te vinden.)
 
Geef mij een CBR, mag je zelf kiezen welke en binnen 50 8 km krijg je m helemaal kapot gereden terug.
Terwijl mijn CBR1100 al heeeeel veel jaren tevreden spint :)

Oftewel, CBR is degelijk maar alles valt of staat met de rijstijl van de bestuurder en het onderhoud.
Staar je niet blind maar neem iemand mee die er verstand van heeft. En niet alleen van kleurtjes maar van techniek.
:^
Mijn Cbr 1100 al 90k probleemloos. Kmstand zegt niet zoveel en voordat je al je vermogen aanspreekt kak je al 3x in je broek
 
Geef mij een CBR, mag je zelf kiezen welke en binnen 50 8 km krijg je m helemaal kapot gereden terug.
Terwijl mijn CBR1100 al heeeeel veel jaren tevreden spint :)

Oftewel, CBR is degelijk maar alles valt of staat met de rijstijl van de bestuurder en het onderhoud.
Staar je niet blind maar neem iemand mee die er verstand van heeft. En niet alleen van kleurtjes maar van techniek.

Thanks!

Technisch moet t gewoon in orde wezen..(Kan gelukkig op iemand rekenen)
en die kleurtjes maken me eigenlijk niks uit..
Met een donkere kleur ben ik al snel tevreden ;)
 
Geef mij een CBR, mag je zelf kiezen welke en binnen 50 8 km krijg je m helemaal kapot gereden terug.
Terwijl mijn CBR1100 al heeeeel veel jaren tevreden spint :)

Oftewel, CBR is degelijk maar alles valt of staat met de rijstijl van de bestuurder en het onderhoud.
Staar je niet blind maar neem iemand mee die er verstand van heeft. En niet alleen van kleurtjes maar van techniek.
Dit ook, nadeel van motoren die als betrouwbaar te boek staan uiteindelijk ook vaak baasjes krijgen die het allemaal niet meer zo nauw nemen. Zeker CBR's zou ik wel goed inspecteren gezien het een sportfiets is (met de bijhorende rijstijl), een VFR is al een veiligere keuze maar alsnog iemand meenemen met kennis van zaken.
 
Klopt, is ook zo ;) Maar ik bedoel enigszins vermogen om normaal fatsoenlijk op de autosnelweg mee te komen. ipv dat men gelijk op t maximum van zijn doen zit :)

En de suzuki varianten spreken mij totaal niet aan.
Heb heel lang de Fazer in gedachte gehouden, maar ook dan weer de nieuwere modellen, vanaf 2004 of ouder. (Deze zijn dan weer onder de 2/3k niet te vinden.)
Vermogen zegt niet heel veel over snelweg capabiliteit (of de motor moet heel licht zijn), vond mijn eerste motor een Transalp 650 met 53PK fijner op de snelweg dan een 90PK FZS600, gewoon omdat de Alp ondanks minder vermogen wel comfortabeler was.

Verder is de oude Fazer een wel fijne fiets hoor, goed rijwielgedeelte en beresterke remmen. Zo'n 750KM achter mekaar was op zich ook prima te doen, turbulentie was wel een dingetje met korte ruit, zat net met m'n helm in de vieze lucht (ben dan wel 1.80). Wel weer verkocht omdat de 4 cilinder eigenlijk niks voor mij was..
 
Op een Honda rijden enkel saaie mannen.
Een Honda is saai.
Honda's rijden erg neutraal saai.
Probeer gewoon eens een echte motor :P
 
Op een Honda rijden enkel saaie mannen.
Een Honda is saai.
Honda's rijden erg neutraal saai.
Probeer gewoon eens een echte motor :P

Voor een beginner is saai beter. ;)
En ik kan mij nog herinneren dat een motor met 100pk alleen voor de zeer ervaren motorrijder geschikt was. :Y :] Mensen vinden dat tegenwoordig maar heel gewoontjes,
maar ben het met die stelling eigenlijk nog steeds eens. :Y
Leer eerst maar eens een keer motorrijden voordat je over meer dan 100pk gaat dromen.
Eer je alles uit een 600 kan halen ben je heel wat jaartjes ervaring verder,
en veel halen dat niveau nooit.
Die roze creditcard halen zegt wat dat betreft helemaal niks. :N
 
Laatst bewerkt:
Cbr600f zit je wel aardig in de wind als je snelweg ritten rijdt, tenzij je echt achter de kuip gaat leggen.

Ik zou met die km's die jij wilt gaan rijden eerder denken aan een CBF of een fazer.

Als je zegt dat je toch niet zo hard gaat rijden dat je niet zo veel last van die wind gaat hebben zou ik al helemaal een CBF of fazer nemen, want dan heb je niet zo iets sportief nodig ;)

Ik heb ook een cbr600f gehad, en ik vond het een hele fijne motor, maar niet voor de snelweg.
 
dan de vraag is een honda CBR1000 niet direct teveel van het goede? immers +/- 130pk
en zou ik niet gewoon tevreden zijn met +/- 98pk zoals de CBR600

Toch zou je misschien wel veel meer fun kunnen hebben met die 600.
De 1000 heeft dan misschien meer power maar hij is ook ontzettend log (vond ik dan). Dus waar heb je dan meer plezier mee?

nou heb ik al gelezen dat de CBR's niet kapot te krijgen zijn, en dat de blokken die ze hebben oer en oer degelijk zijn..
Al een verschil met de Fazer iedergeval.

graag benieuwd naar jullie input...

Die Honda's zijn gebouwd als allemansvriend, iedereen moet er zo op weg kunnen rijden.
Dit kan ook een zeker nadeel hebben..... (denk daar maar effe over na, kleine hint: iets met saai...)

Vallen die Fazers bij bosjes uit dan met problemen? Lijkt mij niet..
De Fazer 600 is zeker een leuke fiets om op te beginnen. Zie die eerst maar eens in toom te houden zou ik zeggen.
 
Op een Honda rijden enkel saaie mannen.
Een Honda is saai.
Honda's rijden erg neutraal saai.
Probeer gewoon eens een echte motor :P

*kijkt in de spiegel*

:N Nope, ben nog steeds geen saaie man..


OT: Op de snelweg kom je met alle wel weg.. kan maar 1 advies geven: ga proefrijden.
 
Voor een beginner is saai beter. ;)
En ik kan mij nog herinneren dat een motor met 100pk alleen voor de zeer ervaren motorrijder geschikt was. :Y :] Mensen vinden dat tegenwoordig maar heel gewoontjes,
maar ben het met die stelling eigenlijk nog steeds eens. :Y
Leer eerst maar eens een keer motorrijden voordat je over meer dan 100pk gaat dromen.
Eer je alles uit een 600 kan halen ben je heel wat jaartjes ervaring verder,
en veel halen dat niveau nooit.
Die roze creditcard halen zegt wat dat betreft helemaal niks. :N
:^

Honda's zijn over het algemeen heel goed gebalanceerd, in alles goed maar blinken nergens in uit, perfect voor een beginner dus. Niet dat een Yammie Fazer angstaanjagend is maar die had bijvoorbeeld wel een aan-uit effect (TDM ook) bij lage snelheden, niet heel erg en wen je wel aan maar als beginner een extra obstakel.

Ik heb me ook de eerste jaren prima vermaakt op een ±50PK fiets, voor bochten ben je echt niet veel vermogen nodig en kan het juist eerder tegenwerken (te snel de bocht in etc).
 
Laatst bewerkt:
Fazer is heel leuke motor, of je nou net rijdt of al flink wat gereden hebt. Eventueel is er ook een 1000cc versie, die rijdt luier (minder schakelen nodig). Voor 2 tot 3k heb je heel leuke Fazers staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan