Moto Guzzi V7 stone olie

Status
Niet open voor verdere reacties.

exo

Rookie
9 okt 2017
8
0
Den Haag
Hoi,

Het wordt eens tijd om de olie van m'n Moto Guzzi V7 Stone te verversen. Nu heb ik nog een paar flessen 10W40 staan, maar in de handleiding staat dat er 10W60 in moet. Kan ik hier eigenwijs zijn en die 10W40 gebruiken of is dat echt af te raden?
 
Dunnere olie dan voorgeschreven gebruiken is vanuit technisch oogpunt nooit aan te raden, toleranties, spelingen en de rest van het smeersysteem zijn ontworpen met een bepaalde viscositeit in gedachte.

Zou het kunnen? Mwa, ik denk wel dat je er mee weg komt als rustige rijder. Maar ik kan geen enkele goede reden verzinnen (behalve gemakzucht, maar dat vind ik geen goede reden) waarom je het zou willen doen.
 
Je rijdt een luchtgekoelde motor. Stel je een warme zomerdag in de file voor. Wat denk je gezien onderstaande tabel wat beter is??
full


Grtz,

Cees
 
Gevoels temp in de file 60 gr in je leren motorpak
Maar zonder geheid waarom zou je afwijken van voorgeschreven olie dikte alleen maar omdat je nog oude olie hebt staan .
En bedenk ook dat je de goedkopere auto olie kan gebruiken door je drogekoppeling die je Guzzi hebt

En als je de olie kwijt wil ik zit met mij oude Guzzi's maar 25km van je vandaan en die rijden met de 10W40 olie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan